סוזוקי באלנו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו דור רביעי לבאלנו – שם דגם שכיכב כאן בשנות ה-90 של המאה ה-20. הפעם השם הוותיק משמש מכונית האצ'בק (בעלת חמש דלתות) ולא סדאן (ארבע דלתות) כמו שהייתה באלנו המקורית. היא הגיע לישראל בינוי 2016 – זמן קצר לאחר תחילת שיווקה באירופה, ומאז נמכרת כאן ללא שינוי.
באלנו מיוצרת בהודו, מבוססת על פלטפורמה שבמהדורות קצרות יותר משמשות גם את איגניס (דור שני) ואת סוויפט (דור שישי למכונית שנמכרת בישראל). בחרטומה המנוע הבסיסי בהיצע ושקיים גם בדגמים אחרים (סוויפט ואיגניס): בנזין, אטמוספרי, 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, עם 90 כ"ס והזרקת דלק כפולה. המנוע משולב לתיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) או לאוטומטית-רציפה.
יש שתי רמות גימור, GLS בסיסית לתיבה הידנית, ו-GLX מאובזרת לתיבה האוטומטית. פירוט תכולת רמות הגימור ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2016.
באלנו מוצעת בחו"ל גם עם בלימה אוטונומית מבוססת רדאר הפועלת במהירויות עירוניות ובינעירוניות ועימה היא זכאית ל-4 כוכבים מטעם ארגון EuroNCAP. בישראל מוצעת הסופרמיני עם שש כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. ציון הבטיחות שלה נמוך ועומד על 3 כוכבים בלבד מטעם הארגון.
-
עיצוב ונוכחות
למרות החישוקים הקלים, הכרום הבוהק, או תאורת הלד, סוזוקי באלנו 2018 לא מצליחה להיראות יפה. הנוכחות שלה מגיעה מהממדים הגדולים ביחס לקבוצה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אינה מודרנית במיוחד: התפעול מיושן וגם חלק מהמתגים נראים מפעם. מנגד האבזור עשיר (בגרסה האוטומטית), אבל המתחרות סוגרות פערים. הנדסת האנוש לוקה עם תפעול לא נוח של צג המידע, ידית ההילוכים אוטומטית ועוד.
המושבים נוקשים ולא נוחים לאורך זמן, המרחב מאחור מצוין לברכיים וטוב לראש. נפח תא המטען גדול, אבל שפת הטעינה גבוהה למדי ושטח ההטענה אינו רחב, אלא בעיקר גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
בתחילת נסיעה באלנו אפילו מפתיעה עם יציאה זריזה מהמקום. אבל בעקיפות ובהאצות בעלייה המנוע מתאמץ ויוצר רעש, גם בגלל אופי הפעולה של תיבות רציפות. צריכת הדלק מצוינת, אבל מיכל הדלק הזעיר (37 ליטר) מצמצם את טווח הנסיעה.
התיבה הידנית נוחה לשימוש וצריכת הדלק בגרסה זו טובה מעט מזו המצוינת של הגרסה האוטומטית.
 
-
נוחות והתנהגות
בתוך העיר היא לא להיט עם טיפול בינוני במפגעים גדולים. מחוץ לעיר המצב משתפר, אבל גם שם סוזוקי באלנו 2018 מתקשה לטפל בשיבושים גדולים, חיבורי כביש וכביש גלי. בידוד הרעשים (רוח, כביש, מנוע) לקוי.
לסוזוקי הקטנה אין כל יומרות דינאמיות. האחיזה סבירה ביחס לכוח ובמהירויות גבוהות, כמו אלו בכביש 6, היציבות הכיווניות שלה אינה מתעלה והיא מעט רגישה לרוח צד.
 
-
תמורה למחיר
המתחרות סוגרות פערים, במיוחד באבזור הנוחות והבטיחות, אבל גם בכל הנוגע לממדים, כך שהתמורה בינונית.
הגרסה הידנית מחסירה המון אבזור ולא מתומחרת זול מספיק, כך שהתמורה בה נמוכה.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.25 ליטר עם כ-2300 יחידות.
אחריה גרסת GLS 1.25 ידני עם כ-300 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי באלנו 2018
אין שינוי בדגם בשנה זו (ולמעשה מיום השקת הדגם ב-2016).
-
סיכום
מחסירה אבזור בטיחות ונקודות קריטיות במבחני הריסוק.