פולקסווגן גולף 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השביעי של פולקסווגן גולף הוצג ב-2012 ונחת בארץ בתחילת 2013. לאחר כארבעה עשורים, אין לאף אחד ספק עד כמה המכונית הזו חשובה עבור התעשייה, השווקים השונים וכמובן עבור פולקסווגן.
הגולף החדשה ממשיכה בכל הכוח בליטוש הנוסחה שהיא בעצמה פיתחה. זה אומר שעל פניו לא נראה שהשתנה הרבה ובכל זאת, מדובר במכונית חדשה לגמרי, שמתבססת על פלטפורמת MQB החדשה והמודולרית של היצרנית שמשמשת דגמים רבים.
ניכרת כאן הרבה תשומת לב לפרטים הקטנים שהופכת את הגולף לנאה יותר ובעלת נוכחות, וגם איכותית יותר. תנוחת הנהיגה שופרה, תא הנוסעים משדר אווירה כמעט יוקרתית והמנועים, גם בגרסת הבסיס, מספקים ביצועים מרשימים.
במחצית השניה של 2015 בוצעו הורדת מחיר ותוספות אבזור לגרסת הבסיס של הגולף שהפכה אותה לתחרותית מבעבר.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן גולף 2016, כמו הגולף שבאה לפניה, נראית, ובכן... כמו גולף. ובדגם הזה, דור שביעי, הקווים רק מעט יותר מחודדים מבעבר. התוצאה סולידית למדי ולא תסובב אף ראש ברחוב, ועם זאת נאה ועדכנית.
 
-
תא נוסעים ומטען
כל מי שישב בתא הנוסעים של אחת ממכוניות הקונצרן מהשנים האחרונות ירגיש כאן בבית: הכל מוכר ודומה. איכות החומרים טובה ברובה (דיפונים רכים בחלק העליון, נוקשים למטה) העיצוב פשוט, נקי וללא התחכמויות והנדסת האנוש נכונה. המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב, אך הנוסע שישב באמצע עשוי להתלונן על צפיפות יתר לרגליים בגלל פתח המיזוג. המושבים עשו רושם טוב בתחילת היום, אך לאחר נסיעה ממושכת הורגש מחסור בתמיכה לגב התחתון. תא המטען גדול למדי (380 ל'), אם כי פחות נוח להטענה בגלל סף הטענה מעט גבוה
החדשות העיקריות בכל הקשור לפנים הרכב, נוגעות לתוספת האבזור במקביל להורדה במחיר:
בין השאר כולל האבזור מסך מגע מקורי בגודל 6.5", שליטה מגלגל ההגה ודיבורית בלוטות'; בקרת אקלים מפוצלת וכאמור פתח מיזוג ליושבים מאחור – ובנוסף גם: בקרת שיוט, מחשב דרך, גלגל הגה מצופה עור וקיפול חשמלי למראות.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הבסיס של פולקסווגן גולף 2016 מצוידת במנוע ה-1.4 ל' המוגדש (TSI) המוכר של הקונצרן המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (DSG) בת שבעה יחסי העברה. מנוע זה מפיק 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ הזמינים כבר מ-1400 סל"ד נמוכים – וכל היכולת הזאת מורגשת בכביש (ולאחר השהיית טורבו קלה). המנוע במיטבו במרכז הסקאלה, כאשר בסל"ד גבוה (מעבר ל-5500 סל"ד) הוא מאבד מעט מהדחף שלו ואין צורך ממשי למשוך אותו למחוזות אלו.
התיבה תפקדה היטב כפי שלמדנו לצפות מה-DSG של פולקסווגן – החלפות הילוכים מהירות וחלקות ותגובה זריזה לפקודות רגל ימין. נציין כי לעיתים רחוקות, ורק במהירויות נמוכות, היא פחות אחידה וחלקה.
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 11.9 ק"מ לליטר – נתון לא רע בהתחשב בתנאים. בשיוט מהיר כיסינו 14.3 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגולף טובה למדי. הבולמים מכוילים בצד הנוקשה של הסקאלה, ואלה מצליחים לטפל ביעילות בשיבושים קטנים ולספוג את הגדולים בכרך. גם מחוץ לעיר הגולף ממשיכה לספק רמת נוחות טובה לנוסעים ומוסיפה ריסון טוב של המרכב בכביש גלי.
הגולף מצטיינת בהשקטת רעשי רוח ומנוע בשיוט; עם זאת חודרים לתא הנוסעים לא מעט רעשי מתלים ורעשי כביש מרימים את ראשם כבר במהירות נמוכה יחסית.
ההתנהגות בפיתולים רהוטה, צפויה, בטוחה וניטראלית. ההגה מעביר תחושה מעט אלסטית ואינו חד במיוחד. לבלמים עוצמה ראויה אך כמו במכוניות רבות מבית המותג מהלך דוושה לא לינארי (בתחילת המהלך עוצמה חלשה, ולאחר מכן מורגש תגבור מוחשי בבלימה).
 
-
תמורה למחיר
התמחור החדש שקיבלה גרסת ה-1.4 ל', יחד עם תוספת האבזור ושנת האחריות השלישית (שהתווספה כבר קודם) הופכים את הגולף לעסקה אטרקטיבית בקטגוריה.
 
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2016
במרץ 2016 עברה הגולף הוזלת מחיר נוספת: מחירי גרסת 1.4 ל' טורבו (125 כ"ס; גרסת 1.2 ל' טורבו איננה משווקת יותר) ברמת גימור 'Trendline' - התחילו ב-130 אלף שקל, עניין שהציב את הגולף בלב התחרות בקטגוריות הקומפקטיות. גרסת ה-1.4 ל' טורבו החזקה יותר (150 כ"ס) והמאובזרת יותר ('Comfortline') זכתה אף היא להוזלה.
 
-
סיכום
הגולף היא משפחתית קומפקטית איכותית ונעימה. וכיאה לאמת המידה של הקטגוריה, היא מבצעת בצורה טובה מאוד את מטלות הנהיגה והנסיעה.