פולקסווגן גולף 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2019 החל שיווקן של גרסאות מעודכנות לגולף. עיקר השינוי הוא בהכנסת המנועים החדשים של הקונצרן לשירות לאחר שדגמים רבים אחרים צוידו בהם.
הגרסה הבסיסית של הגולף תצויד כעת במנוע 1.0 ליטר 115 כ"ס (מחליף את 1.4 ליטר 125 כ"ס). מנוע 1.4 ליטר 150 כ"ס יוחלף במנוע 1.5 ליטר המייצר הספק זהה.
הגרסאות החדשות זוכות לתוספת של תיקון סטייה מנתיב, בנוסף לבלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. לגרסת 1.0 ליטר, המוצעת כעת ברמת גימור 'קומפורטליין' ('טרנדליין' מקודם) חישוקי "16, ואילו לגרסת 1.5 ליטר, המוצעת כעת ברמת גימור 'קומפורטליין פלוס', חישוקי "17 ומחוונים מוקרנים, שהוצעו עד כה בתוספת תשלום.
גרסת GTI הספורטיבית תשווק גם במהדורת 'פרפורמנס' בהספק 245 כ"ס, המקצצים את ההאצה ל-100 קמ״ש ל-6.2 שניות (230 כ"ס ו-6.4 שניות ברגילה). גם ב-GTI שופרה רמת האבזור, וזו כוללת גם תאורת לד, חישוקי "18 עם קליפרים אדומים, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושב נהג, ריפוד עור, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
למרות השנים שעברו מאז הוצג הדור הנוכחי, וההמשכיות בת 45 השנים בקווי המתאר הבסיסיים, הגולף עדיין נראית טוב – יותר קלאסית מאשר מיושנת, והצללית המוכרת היא חלק מסוד קסמה. בחידושים: תאורת לד מאחור ודמויי מפלט בתחתית הפגוש שם, ופסי קישוט רוחביים בחזית, ליצירת הופעה הנראית רחבה יותר. עם זאת, חישוקי ה-"16 נראים קצת קטנים על המרכב.
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בנויה בהתאם למתכון הקלאסי של פולקסווגן – עיצוב פשוט ונקי, הנדסת אנוש טובה – וגם היא, למרות גילה, עדיין נראית טוב. איכות החומרים טובה מזו שבשאר הדגמים המקבילים בקבוצת פולקסווגן, ויוצרים אווירה מכובדת וכמעט יוקרתית. מרווחי הראש והרגליים מאחור טובים, פתחי המיזוג משפרים את איכות החיים, תאורה עילית שימושית מוסיפה ויוצרת אווירה נעימה. תא המטען אינו ענק, אבל עשוי היטב ונראה מכובד, כמו כל הרכב.
 
-
מנוע וביצועים
לחיצה נחושה על המצערת תביא לתגובה זריזה ונמרצת ממנוע ה-1.0 ליטר טורבו (115 כ"ס, 20.4 קג"מ). יש אמנם השהיה קלה בשבריר השנייה הראשון שלאחר מעיכת המצערת, אבל אז הוא מפגין אופי נמרץ ומפתיע. זו לא מכונית מאוד מהירה, אבל היא יוצרת תחושה שהיא זריזה, ובזינוק אגרסיבי תפוקת המנוע יכולה לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים.
המנוע נשמע מדי תחת עומס החל מסל"ד בינוני; יש שיתייחסו לכך כאל "שאון מחוספס", אחרים ימצאו שזה "צליל ספורטיבי". מה שמפריע יותר הוא מערך דימום/התנעה פעלתן, שמזעזע את הרכב עם התנעתו המחודשת.
תיבת ההילוכים פועלת היטב לרוב ובאופן חלק למדי, אם כי פה ושם נתקלנו בהורדת הילוך פחות נעימה. במצב רגיל היא נוטה לטפס להילוך גבוה מהר מדי, ולפעמים מציבה את המנוע בסל״ד נמוך מדי עבורו, אבל מה שמפריע קצת זה שלעיתים נדרשת לחיצה ממש חזקה כדי לקבל קיק דאון.
צריכת הדלק בשיוט עמדה על 17.5 ק"מ/ל' והגיעה במבחן ל-15.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
כבר בתחילת לדרך, התחושה היא שהגולף רכה ונעימה לנסיעה. השיבושים הקטנים מבודדים היטב ופעולת המתלים פועלת באופן מעודן. עם זאת, שיבוש גדול עלול לגרום לעיתים לחבטה מאחור. אותה רכות גורמת לכך שריסון תנודות המרכב קצת חסר, דבר הבולט על גלי כביש. בנסיעה מחוץ לעיר מורגשים רעשי רוח וכביש.
רכות הפעולה של המתלים גורמת לכך שזוויות הגלגול מעט בולטות בפניות, אבל למרות שאחיזת הצמיגים אינה מרשימה, הגולף, בכל זאת, מתנהגת היטב ומגיבה נכון להפניות בעומס. הבלמים אינם מתעלים בעוצמתם, אבל עוצרים היטב.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של פולקסווגן גולף 2019 הבסיסית דומה לזה של המתחרות, ועבור הלקוח הפרטי היא עדיין קנייה טובה. רשימת האבזור כוללת את הדברים החשובים, כולל מערכות הבטיחות, והמנוע הקטן מאפשר לקבל ביצועים הולמים.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט ליין פלוס 1.5 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט ליין 1 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2019
מנועים חדשים בגרסאות הרגילות וגרסה מחוזקת ל-GTI הספורטיבית.
 
-
סיכום
גם כשהיא נמצאת במה שנראה כמו שנתה האחרונה, פולקסווגן גולף 2019 היא עדיין מכונית טובה, עשויה באופן איכותי ונעימה לשהייה בתוכה. היא אינה נראית מיושנת, ומלאכת הפיתוח העקבית והממוקדת שנעשית בדגם בהחלט מורגשת.