פולקסווגן גולף 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2017 החל שיווקה של הגולף המחודשת בישראל. מתיחת הפנים כוללת עדכון קל לעיצוב החזית והאחוריים, עם פגושים מחודשים, פסי קישוט ויחידות תאורה עדכניות. אלה כוללות כעת תאורת לד (מלאה מאחור ומלפנים רק לתאורת היום).
הבשורה החשובה עבור השוק המקומי, היא הוספת מערכות הבטיחות המתקדמות לכל הגרסאות. בראשן מערכת בלימת חירום אוטונומית (בלימה והתרעה), ובקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרחק.
כמו בעבר, פולקסווגן גולף, תוצע בשתי רמות אבזור, טרנדליין הבסיסית וקומפורטליין המהודרת, שגם מובדלות במנוע. לטרנדליין מנוע 1.4 ליטר מוגדש עם 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ, שמשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.הגרסה הבכירה מצוידת במנוע באותו נפח ואותה תיבה, אך עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ.
גרסת הבסיס כוללת חישוקי "15 קלים, מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "8, תאימות לאפל קארפליי, חיבור בלוטות' ועוד. קומפורטליין מוסיפה חישוקי "16, חלון גג פנוראמי, מפתח חכם, מושבים משופרים ועוד. בהמשך השנה הגיעה גם GTI ספורטיבית מתוחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
השינויים במתיחת הפנים היו מינוריים. פולקסווגן גולף 2017 קצת שמרנית למראה, אבל נאה. החישוקים הקלים הסטנדרטיים מעט קטנים מהמקובל היום – זה נראה פחות טוב, אבל תורם לנוחות ומוריד את מחיר הצמיגים כשמגיע זמן ההחלפה.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עודכן גם הוא, וגם כאן השינויים קלים. העיצוב הבסיסי זהה, וכך גם השימוש הנרחב מדי בצבע שחור, אבל איכות החומרים וההרכבה טובות. השינוי העיקרי הוא במסך המולטימדיה, שגדל מ-6.5" ל-8”, כאשר כפתורי התפעול סביבו הפכו לכפתורי מגע. המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, גם לגבוהים, אבל המושב עצמו שטוח מדי. מאחור תמצאו מרווח ברכיים טוב ומרווח ראש מפתיע לטובה, אך המושב נמוך מדי. מנהרת הינע גדולה, כמו גם פתחי המיזוג, יפריעו למי שיושב באמצע. תא המטען לא שובר שיאי נפח, אבל מספק והגישה אליו נוחה. מתחתיו יש גלגל חלופי בגודל מלא.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הכניסה של פולקסווגן גולף 2017 מצידת במנוע 1.4 ל' המספק 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ, עם תיבה דו-מצמדית עם 7 היל'. המכונית זריזה למדי ולמעט הערה צליל מנוע עסוק ולא נעים בסל"ד גבוה, יחידת ההנעה מרשימה. מי שרוצה תגובות יותר זריזות יוכל לבחור במצב הספורט היעיל, אבל התיבה עובדת בצורה טובה וזריזה גם במצב הרגיל.
בכל הקשור לצריכת דלק, הגולף היתה טובה כצפוי עם 18.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח מחוץ לעיר, וממוצע נאה של 13.4 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של הגולף המעודכנת השתפרה מעט – והיא היתה די טובה עוד לפני העדכון. בעיר היא מטפלת בהצלחה במרבית השיבושים. מחוץ לעיר המתלים הרכים מאפשרים לגולף לנוע מעט יותר מהרצוי על גלים, אבל זה עדיין בגבול הסביר.
הגולף מציעה יכולת דינמית טובה, אבל לא באמת פונה לנהג חובב הפיתולים. השילוב בין מתלים רכים לצמיגים צרים יחסית בא לידי ביטוי באחיזה לא גבוהה במיוחד, ושאר המכלולים מיישרים קו – מספקים בקצב נורמלי, לא מלהיבים אבל גם לא מגבילים.
 
-
תמורה למחיר
הגולף המעודכנת מציעה חבילה אטרקטיבית מבעבר, בזכות אבזור הבטיחות המשופר.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה טרנדליין 1.4 ליטר טורבו עם כ-1400 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט ליין 1.4 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2017
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים באפריל 2017.
 
-
סיכום
הגולף המעודכנת לא מציעה מהפכות – רק ליטוש של הנוסחה המוכרת. מדובר במכונית נוחה, מרווחת, חסכונית ובעלת ביצועים טובים, אך בעלת יכולת דינמית לא מלהיבה ואבזור נוחות ממוצע בלבד. ובכל זאת, מדובר בשיפור משמעותי, בזכות תוספת אבזור הבטיחות החשוב.