פולקסווגן פולו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל השיווק של פולקסווגן פולו, לאחר שעברה מתיחת פנים. לפולו המחודשת חלק קדמי ואחורי שעיצובם דומה לזה של הגולף, ובולטים בהם יחידות תאורת לד חדשות. בתא הנוסעים עודכנה סביבת הנהג ובכל הגרסאות מוצעים כעת מחוונים מוקרנים.
פולקסווגן פולו מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר בגרסאות 95 כ"ס ו-110 כ"ס. את שתיהן משרתת תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.
גרסת 95 כ"ס מוצעת ברמת גימור 'סטייל' וזו כוללת חישוקי "15, תאורת לד, מולטימדיה עם צג "8 ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית וחניה אוטומטית. גרסת ה-115 כ"ס מוצעת ברמת הגימור 'סטייל פלוס' וכוללת בנוסף חישוקי "16, גג זכוכית ומפתח חכם.
-
עיצוב ונוכחות
נראה כי שינויי העיצוב בולטים יותר ממה שניתן להעריך לפי הצילומים, והפולו החדשה נראית ממש כמו גולף - וזה בעיקר מעניק לה נקודות זכות.
-
תא נוסעים ומטען
מסך המולטימדיה העדכני ולוח המחוונים המוקרן מוסיפים הרבה, ותאורת אווירה מינימליסטית משלימה אווירה נעימה. החומרים טובים מאוד, וההרכבה מצוינת.
לחובתה של פולו נרשמה הנדסת האנוש שהוקרבה לטובת הקידמה. לוח המחוונים עמוס במידע ונדרש ידע לתפעול - וכך גם המולטימדיה. גג השמש קטן למדי ובעל כיסוי רשת דק שלא מסנן מספיק את קרני השמש.
 
המרחב מלפנים טוב מאוד ומושב הנהג מספק.
הכניסה לשורה השנייה נוחה והמרחב שם טוב ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה, אך ברכב במחיר כזה היינו מצפים לפתחי מיזוג ומשענת יד במרכז.
תא המטען בעל נפח גדול יחסית (351 ל'), והמבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת 110 כ"ס שנבחנה הפולו הייתה ונותרה מכונית זריזה באופן מפתיע, והיא צוברת מהירות בקצב שלעיתים אינו תואם את נתון ההספק הצנוע. תיבת ההילוכים כוילה לפעולה חלקה על חשבון תגובה מהירה, אבל היא עדיין פחות רהוטה במהירויות נמוכות, כמו בפקקים או חניות. גם מערכת הדימום/התנעה פעלתנית ולא חלקה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 14 ק"מ לליטר.
גרסת ה-GTI עם מנוע ה-2.0 ל' (207 כ"ס, 6.5 ש') כבר מציגה ביצועים טובים ממש ומוסיפה צליל חביב וספורטיבי אך בסך הכל מדובר ביחידה שמשדרת יותר יעילות מאשר אופי.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה כמעט תמיד. הכיול נוטה לצד הנוקשה אך מאוזן מספיק, ומבחינת סינון רעשים ורעידות הפולו מציעה איכות נסיעה ברמה גבוהה ביחס למקובל בסגמנט.
גרסת ה-GTI כבר נוקשה ממש ואינה נעימה במיוחד בנסיעה יום-יומית.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והלא מרגש – ועל אף שהיכולת גבוהה יותר בגרסת ה-GTI, ניתן לסכם את ההתנהגות באותו האופן גם עבורה.
 
-
תמורה למחיר
הפולו נבחנה על ידינו בגרסה 110 כ"ס וברמת הגימור הבכירה, ומחירה קרוב מתמיד לזה של הגולף - אולי קרוב מדי. כך שהיינו ממליצים לבדוק את גרסת ה-95 כ"ס,, שמעניקה תמורה טובה יותר.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים.
-
מה חדש בפולקסווגן פולו 2022
בחודש יולי 2022 החל שיווק גרסת ה-GTI הספורטיבית, העושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המייצר 207 כ"ס. התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית.
-
סיכום
העדכון האחרון קירב את הפולו יותר מתמיד לגולף - בעיצוב, וגם באיכות. זו סופרמיני משובחת, והיא מתומחרת בהתאם.