פולקסווגן טי רוק 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בדצמבר 2023 החלה שיווקו של T-רוק (T-ROC), דגם הפנאי הקטן (B-SUV) והראשון של פולקסווגן. מדובר ברכב ותיק יחסית (הוצג ב-2017) שלא יובא לישראל עד כה - אך הפך לסיפור הצלחה בעולם ונמכרו ממנו למעלה ממיליון יחידות.
בנוסף לגרסאות הרגילות, הוא מוצע בחו"ל עם הנעה כפולה, בגרסה קבריולה פתוחה וגם בגרסת R ספורטיבית שיש לה 300 כ"ס.
בנובמבר 2022 הוצגה הגרסה המחודשת של הדגם, והיא זו המגיעה לישראל. T-רוק מציע בסיס הגלגלים של 259 ס"מ, בצד הגדול יותר של הקטגוריה הקטנה. נפח תא המטען הוא 445 ליטרים נאים, ומשקל הרכב המשווק בארץ הוא 1280 ק"ג.
הרכב מוצע בחו"ל עם מנועי טורבו-בנזין – 1.0 ליטר, 1.5 ליטר, 2.0 ליטר – וגם עם טורבו דיזל 1.5 ליטר. בישראל מוצעת רק גרסה אחת, ולזו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
במסגרת מתיחת הפנים נעשו שינויים בפריטים חיצוניים, כולל הסבכה, יחידות התאורה והפגושים. בתוך הרכב שופרה איכות החומרים והמולטימדיה שודרגה, כעת עם צג "9.2 וממשק קארפליי אלחוטי, בנוסף ללוח מחוונים מוקרן חדש בגודל "10.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שלא מדובר ברכב צעיר בעל עיצוב שמרני המופע הכולל מוצלח, נאה ואלגנטי.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מופע פשוט ולא ממש עדכני ביחס לכלים חדשים יותר של היצרנית ובכלל. לחיוב הסידור הפשוט מביא להנדסת אנוש טובה מהמקובל כיום. בנוסף יש המון תאי אחסון הפזורים לרוחב התא.
איכות החומרים סבירה בלבד ביחס למחיר ולסגמנט, ההרכבה טובה והתחושה הכללית מכובדת.
תנוחת הנהיגה טובה והמושבים מלפנים מוצלחים מאוד.
המרחב מאחור נאות לשני נוסעים, לשלישי יהיה צפוף.
תא המטען גדול ביחס לסגמנט – 445 ל' – ולמעט סף הטענה מעט גבוה הוא שימושי מאוד ובעל מבנה יעיל. יש רצפה כפולה והמון פתרונות עגינה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) מציע ביצועים נמרצים בהחלט בכל תוואי דרך. היציאה מהמקום זריזה ותאוצות ביניים מבוצעות באופן יעיל ומהיר.
שילוב ההילוכים של התיבה הרובוטית (דו-מצמדית) נעה באופן נעים וזריז למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי הודות לכיול מתלים מוצלח המשלב בין ריסון נאות ליכולת ספיגה טובה של שיבושים. בעיר הוא עשוי להתקשות מדי פעם עם שברים חדים אך מחוץ לעיר מדובר ברכב נעים ממש לשיוט וכיסוי מרחקים.
לכך תורמת רמה נאותה של בידוד רעשי רוח וסינון טוב של רעשי המנוע.
התנהגות הכביש טובה מאוד בזכות ריסון טוב של המרכב, הגה נעים, בלמים מדויקים.
נוחות הנסיעה בשבילים נותרת טובה כל עוד לא מדובר בשביל קשוח מדי.
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב פנאי מוצלח מאוד בסגמנט, אלא שמחירו הגבוה מביא לתמורה בינונית בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן T-רוק מוצע בשלוש רמות גימור; ב'סטייל' תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, עיסוי לגב תחתון במושב הנהג וריפוד אלקנטרה.
ב'סטייל פלוס' מתווספים בולמים אדפטיביים, חבילת השחרה, חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, מערכת שמע של ביטס וריפוד עור.
ברמת האבזור 'R ליין', בנוסף, חישוקי "18 שחורים וגג שחור, קורה אחורית בגימור סיבי פחמן, כיתובי 'R' סביב, מושבי ספורט עם ריפוד מעור נאפה ופריטי עיצוב ספורטיביים.
-
בטיחות
פולקסווגן T-רוק נבחן במבחן הריסוק של E-NCAP בשנת 2017 וזכה ל-5 כוכבים, עם 96% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-71% על מערכות בטיחות.
במפרט הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקק, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, התרעת רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב בו.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים המאומץ עמדה על 14.2 ק"מ לליטר, נתון טוב למדי.
-
סיכום
רכב פנאי קטן מוצלח אך יקר.