פולקסווגן טוארג 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2019 נחת בישראל הדור השלישי והחדש לטוארג, וזכה לתג מחיר התחלתי של חצי מיליון שקלים. בתמורה למחיר הגבוה ביותר שנדרש בעבור רכב של פולקסווגן בישראל, תוצע גרסת טורבו-דיזל V6 בנפח של 3.0 ליטר. מנוע הטוארג בגרסה זו מפיק 286 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, הוא מציג ביצועים נאים: 6.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 238 קמ"ש.
פולקסווגן טוארג 2019 מצויד במתלי אוויר מתכווננים, שמאפשרים מרווח גחון משתנה - בין 15 ל-26 ס"מ, בהתאם לצורך. הטוארג הושק בישראל בשלב ראשון ברמת אבזור אחת, הכוללת 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, סיוע בשמירה על נתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת רכב חוצה בצומת והתרעת הירדמות נהג.
אבזור המותרות עשיר לא פחות, וכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לחנייה עם מצלמות וחיישנים היקפיים, חלון גג, חישוקי "18, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, מושבי עור חשמליים עם חימום ואיוורור ודלת אחורית חשמלית. בנוסף, ישנם בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסך ענק ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
-
עיצוב ונוכחות
הטוארג מפגין התפתחות בעיצוב של פולקסווגן, והדבר בולט בקו הדופן החסון ובעיקר בחזית, שם קווי השבכה האופקיים משתלבים ביחידות התאורה בדומה לארטאון. האחוריים, לעומת זאת, נקיים, מעודנים וספורטיביים יותר.
-
תא נוסעים ומטען
הדבר הראשון שצד את העין בכניסה לפולקסווגן טוארג 2019 הוא צג ה-"15 הענק שבמרכז. מערך זה, שאינו תקני, משולב בצג "12 שמשרת מחוונים מוקרנים. תפעול שפע המערכות מהצג קצת סבוך, ומכיוון שהוא מוטה לכיוון הנהג הנוסע יתקשה לשלוט בתפקודים מסוימים.
התחושה העשירה שמעניק הטוארג מוצעת גם לנוסעים מאחור; המרחב נדיב מאוד, ועל מזג האוויר שם – עם פתחי אוורור במרכז ובצדדים – שולטת בקרת אקלים.
 
-
מנוע וביצועים
פולקסווגן טוארג 2019 מוצע בארץ עם מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר שמייצר 286 כ"ס, ומתגלה כנעים מאוד; זרימת הכוח טובה ולא מאומצת, והטוארג מפגין אופי מעודן רוב הזמן ומציע ביצועים מצוינים; בצד השלילי, בהאצות – מעמידה ובייחוד מזחילה – חולף לעיתים זמן רב מדי בין מעיכת הדוושה עד שהמנוע נכנס לתחום האפקטיבי שלו ומייצר כוח משמעותי. התיבה מעט איטית, אך חלקה ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
בנהיגה, הטוארג מייצר תחושה שהוא קטן ממידותיו, ויכולת התמרון בעיר ממש מפתיעה – לפי פולקסווגן, קוטר הסיבוב קרוב לזה של הגולף. בכבישים מפותלים לטוארג יכולת גבוהה. הוא אוחז היטב, פונה נכון ועושה הכל באופן נינוח וסולידי. ההגה מעט קל מדי והתחושה במרכזו מלאכותית. התחושה הנינוחה, העידון והנוחות נשמרים גם בנהיגה דינאמית וגם על שבילים מהירים.
-
תמורה למחיר
טוארג משחק במגרש בו מככבים (בעיקר) דגמים עם סמל נחשק יותר. מולם הוא מביא יכולות גבוהות, ביצוע מוקפד, איכות גבוהה וסמל עממי יותר. על אף שלא מדובר במחיר זול, הוא עדיין פחות יקר ממתחריו והתמורה טובה.
-
מה חדש בפולקסווגן טוארג 2019
במרץ 2019 נחשפה גרסת טורבו דיזל V8 חדשה של הטוארג, בנפח של 4.0 ליטר לגרסה החדשה הספק מרבי של 421 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ, והביצועים בהתאם: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
לצערנו, אין לפי שעה כוונה לייבאה לישראל.
 
-
סיכום
הטוארג החדש מתקדם בהרבה בהשוואה לקודמו: טכנולוגי יותר, נעים יותר, בולט יותר לעין, בעל יכולת מרשימה בהרבה ותחושה יוקרתית מאשר בעבר.