פולקסווגן טוארג 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 הוצג הדור השלישי של הטוארג, אשר נחת בישראל בסוף אותה שנה.
טוארג החדש ארוך מבעבר בשמונה ס"מ (488), רחב בארבעה (198) וגבוה בארבעה (172). בסיס הגלגלים התכווץ בס"מ ל-289. הטוארג מציע חמישה מושבים ותא מטען גדול משמעותית מבעבר - 810 ליטר.
למרות צמיחה בממדים, הטוארג החדש קל מקודמו ביותר מ-100 ק"ג, תודות לשימוש נרחב באלומיניום. פולקסווגן גם מבטיחה כושר תמרון עדיף תודות להיגוי אחורי אקטיבי. זה מסובב את הגלגלים נגד כיוון הקדמיים במהירויות נמוכות, לטובת רדיוס סיבוב קטן יותר. במהירויות גבוהות הגלגלים האחוריים מסתובבים עם כיוון הקדמיים ובכך משפרים את היציבות.
הטוארג החדש מציע גם מתלים מתכווננים - כולל מצב כביש, מצב העמסה (המרכב יורד בארבעה ס"מ) ושני מצבי שטח - המרכב מורם ב-2.5 או שבעה ס"מ לנסיעת שטח טכנית.
בישראל הוא מוצע בגרסת טורבו-דיזל V6 בנפח של 3.0 ליטר. מנוע הטוארג בגרסה זו מפיק 286 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ, והוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
אבזור הבטיחות עשיר: לדוגמה, עד מהירות של 60 קמ"ש, הטוארג יוכל להאיץ, לבלום ולשמור על מרכז הנתיב בלי סיוע נהג אנושי - מצב המיועד בעיקר לנסיעה בפקקים בדרך בינעירונית. כמו כן מוצעות מערכת למניעת התנגשות ברכב חוצה (מגיע מימין או משמאל בצומת), לצד מערכות הבטיחות האקטיביות המקובלות כיום.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן טוארג 2020 נראה סולידי, משדר פולקסווגניות שמרנית, מרשים בזכות ממדיו הנכבדים, ורק שימוש היתר בכרום פוגם. לידיעה: טוארג מוצע גם בגימור שחור. לטעמנו, עדיף.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מבוססת כולה על מסכים, העיקרי שבהם מגע (ענק, "15), עם שליטה נפרדת רק לעוצמת השמע. המעבר בין נושאים ראשיים במולטימדיה ברור ונהיר, וגם חיטוט בכל תפריט קל מאוד להתמצאות. השליטה בלוח המחוונים המוקרן פשוטה מאוד, והוא פשוט משובח, ממש כמו התצוגה העילית.
המושב טוב מאוד, ותנוחת הנהיגה כנ"ל. האיכות הכוללת גבוהה מאוד, והעיצוב, עם עור בקונסולה המרכזית המרשימה בין המושבים, מוסיפים לתחושת הלוקסוס השורה מלפנים.
הכניסה לאחור נוחה מאוד, המרחב משובח. המושב נרחב מאוד, אבל הבסיס שלו דק מדי. יש מקום סביר אפילו לנוסע שלישי, ומערך המיזוג הכפול מאחור מבטיח רמת חיים גבוהה גם שם.
תא המטען ענק (810 ליטר), עשוי היטב ורב פטנטים.
 
-
מנוע וביצועים
עם קרוב ל־300 כ"ס ומעל 60 קג"מ, בתמיכתה המסורה של תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה, ולמרות משקל של 2.25 טון, טוארג יכול לצבור מהירות מכל מצב לכל מצב בזריזות ובקלילות. התיבה מעט איטית, אך בזכות המומנט הרב של המנוע זה לא מפריע.
המנוע מצידו, דיזל כאמור, לא נשמע בכלל, וגם בסל"ד גבוה עבורו הוא שמר על שקט מכובד.
 
-
נוחות והתנהגות
פולקסווגן טוארג 2020 מציג התנהלות שאמורה לאפיין דגמים גדולים של מותגי יוקרה — נהיגה נעימה, שקט נינוח ונוחות נסיעה טובה באדיבות מתלי האוויר המצוינים; רמת השקט גבוהה מאוד, ורעש רוח וכביש החלו להפגין נוכחות רק על סף המהירות החוקית.
 
בפיתולים, הרכב הלא קטן הזה פונה באופן מכובד, ומשנה כיוון כנדרש; הוא לא מלהיב לנהיגה כזו — אבל הוא יכול לפנות במהירויות גבוהות בהרבה מהמותר.
 
-
תמורה למחיר
הטוארג הוא עולה חצי מיליון שקלים — וזה סכום גבוה. אולם, בהקשר של דגמים כאלה (רכב פנאי גדול-יוקרתי), מדובר בתמורה ראויה בהחלט.
-
מה חדש בפולקסווגן טוארג 2020
בפברואר 2020 הוצגה בחו״ל גרסת טוארג R הספורטיבית, עם מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר. זה מספק 340 כ"ס ומשודך למנוע עזר חשמלי עם 136 כ"ס, שיכול להניע את הגלגלים גם לבדו עד ל-140 קמ"ש.
-
סיכום
הטוארג הוא רכב פנאי גדול משובח ביותר, המציע איכות נסיעה מכובדת, ביצועים שהם הרבה מאוד מעל ומעבר, יכולות גבוהות בכבישים מפותלים וגם כישורי שטח במתארים מגוונים. הוא עשוי היטב, האבזור שלו עשיר מאוד, הממשקים העכשוויים ידידותיים, ומערך הבטיחות מצוין.
רק חיסרון אחד בולט ביחס למתחרים רבים בסביבתו: אין לו אופציה לשבעה מושבים.