פולקסווגן טוארג 2010-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פולקסווגן הציגה בתערוכת ז'נבה 2010 את הדור השני החדש של הטוארג.
רכב הפנאי המצליח עבר דיאטה חריפה שקיצצה מעל 200 ק"ג מהמשקל; בסיס הגלגלים וממד האורך גדלו, בעוד שהגובה מעט קטן יותר.
לצד כל אלו, החידוש העיקרי הוא הופעת גרסה היברידית בפסגת ההיצע. זו משלבת מנוע V6 בעל מגדש-על המפיק 333 כ"ס עם מנוע חשמלי בהספק של 46 כ"ס, המסוגל להניע את הרכב לבדו עד מהירות 50 קמ"ש.
השילוב מספק ביצועים של מנוע V8, עם צריכת דלק מצוינת (על הנייר, על כל פנים).
מנועים נוספים בהיצע הם צמד דיזלים V6 ו-V8, כאשר בתחתית היצע הבנזין נמצאת יחיחדת ה-V6 בנפח 3.6 ליטר.
התיבה הסטנדרטית בהיצע היא אוטומטית עם 8 הילוכים. שפע מערכות-עזר מתקדמות עושות את החיים קלים ובטוחים לנוסעי הרכב, אמצעי בידור ותקשורת יפיגו את השעמום ומי שיחפוץ לרדת לשטח יוכל להוסיף מתלי אוויר כמו-גם נעילת-דיפרנציאל אחורית.
-
עיצוב ונוכחות
הטוארג החדש מודרני ובעל נוכחות, אם כי מעט דומה מדי לקו הכללי והשמרני של פולקסווגן.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, מרווח ומאובזר, אך התפעול מעט מסורבל בשל עומס המערכות והגאדג'טים.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל מצוינת ומציעה ביצועים טובים עם חיסכון מרשים בדלק. גרסת הבנזין חזקה אך צריכת הדלק גבוהה.
-
נוחות והתנהגות
הטוארג היא אחת המכוניות הנוחות והמתנהגות בקטגוריה, ומרגישה מאוד דינאמית למרות ממדיה. יכולת השטח טובה יחסית.
-
תמורה למחיר
הטוארג החדש מציע התקדמות בלא מעט סעיפים, אך הוא יקר מבעבר. גרסת הדיזל בנפח 3.0 ליטר היא המומלצת בהיצע.
 
-
סיכום
רכב כביש-שטח טוב מאוד, נעים ונוח.