וולוו XC60 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2019 החל שיווק גרסה חדשה של רכב הפנאי וולוו XC60. מדובר בגרסת T4 שמצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין שמייצר 190 כ"ס (250 כ"ס בגרסת ה-T5 שנמכרה כאן עד כה). המומנט של שתי הגרסאות דומה, 35.7 קג"מ, ודווקא ב-T4 מושג בסל"ד מעט יותר נמוך.
הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות (לעומת 6.9), והבשורה המשמעותית היא כמובן במחיר שהוזל.
חיזוק מבחר גרסאות ה-XC60 מגיע על רקע עליית מחיר הצפויה לגרסת הכלאיים הנטענת משקע של רכב הפנאי, שזכתה להצלחה נאה בישראל תודות להטבת המס. זו האחרונה תפחת בינואר 2020 בעקבות שינוי במדיניות רשות המסים.
גרסת ה-T4 החדשה תוצע ברמת הגימור מומנטום. זו כוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים היקפי אקטיבי, גג זכוכית, מפתח חכם, מושבים קדמיים חשמליים עם ריפוד עור, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
כבר קרוב לעשות שה-XC60 הוא הרכב הנמכר ביותר של וולוו. כבר במבט ראשון ברור שהדור השני הולך בקו החדש של היצרן, המשלב בין קלאסי למודרני. החזית האסרטיבית נאה, הפרופורציות משדרות חוסן וקווי הלד של התאורה יוצרים חתימה ברורה.
-
תא נוסעים ומטען
ממושב הנהג נראה שהוולוו מזמין, עשיר ועדכני מרוב המתחרים במחיר – ובגרסת T8 הבכירה הוא גם מצויד מהם (בזכות הקלות המס). שילובי הצבעים, האבזור והקו החדש בסביבת הנהג יוצרים תחושה נעימה. אולם הנדסת האנוש – החל בלחצן ההתנעה, דרך הבורר הנאה ועד שפע הפרטים שמופעלים מהצג ודורשים הסטת מבט – אינה הצד החזק של וולוו XC60 2019.
תנוחת הנהיגה טובה, מושב הנהג נוח ואוחז ולמושבים המאווררים אפשרויות כוונון רבות. המרחב מאחור נדיב אך המקום באמצע סביר ותו לא. תא המטען נוח וגדול.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-T8 יחידת הכוח משלבת בין מנוע ה-2.0 ליטר עם מגדש-על ומגדש טורבו (303 כ"ס) ומנוע חשמלי אחורי (87 כ"ס). זה אחראי לחלק האחורי בהנעה הכפולה ולתנועה חשמלית עצמאית (עד 125 קמ"ש). כל המערך הזה מייצר כעת 390 כ"ס (ירידה קלה מ-407 כ"ס בגלל שינויי תקינה) ו-65.3 קג"מ מרשימים.
השילוב בין מנוע בנזין חזק למנוע חשמלי המעניק מומנט מכובד כבר ב-0 סל"ד, מאפשר לוולוו המגודל לייצר ביצועים מעולים בכל תנאי. הוא מאיץ ללא מאמץ בכל מצב, אבל צליל המנוע אינו נעים.
יום המבחן הארוך נערך אחרי שסיימנו את הטווח החשמלי של ה-XC60 – 43 ק"מ תאורטיים וכ-30 מעשיים. ובכל מקרה כאשר מרחק הנסיעה גדול השפעת החלק החשמלי יורדת - וצריכת הדלק הופכת פחות מרשימה. כ-10 ק״מ לליטר בממוצע.
 
-
נוחות והתנהגות
עם קפיצי אוויר, וולוו XC60 2019 מעניק תחושה רכה, משייט בנינוחות ומסתדר טוב עם פגמים קלים וחספוס באספלט, אבל נע יותר על שיבושים גדולים. פה ושם, בייחוד בעיר, הוא גם מזדעזע משיבושים מסוימים.
השילוב בין הנעה קדמית לסיוע חשמלי מאחור בוולוו, יוצר יכולת גבוהה בכבישים מפותלים, אבל התחושה היא שהוא כבד ומגושם, והדבר מורגש בחוסר חיבה לשינויי כיוון (גם בגלל זוויות גלגול) ובבלימות; כמקובל בהיברידיות, הבלמים מציגים פעולה לא אחידה.
 
-
תמורה למחיר
ביחס למחיר גרסת ה-T8, הכולל עמדת טעינה ואחריות של חמש שנים לסוללה, מדובר בחבילה מצוינת.
-
מה חדש בוולוו XC60 2019
תחילת שיווק גרסת T4 לקראת סוף שנת המודל 2019.
-
סיכום
וולוו XC60 הוא אחד מהכלים הטובים בקטגוריה בזכות התחושה העשירה והנעימה, נוחות ואיכות הנסיעה, הביצועים המעולים נטולי המאמץ, ושפע האבזור.