וולוו XC60 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2018 החל שיווקו של וולוו XC60 החדש בישראל. רכב הפנאי הבינוני של וולוו יוצע בשלוש גרסאות מנוע – T5 בנזין (2.0 ל', 254 כ"ס), D5 דיזל (2.0 ל', 235 כ"ס) ו-T8 הייבריד נטענת-רשת (2.0 ל' טורבו ומנוע חשמלי, הספק משולב של 407 כ"ס). הגרסאות נטולות הסוללה יוצעו בשתי רמות גימור – "מומנטום" ו"מומנטום פלוס" – וכך גם הגרסה ההיברידית, בשתי גרסאות שייקראו "אינסקריפשן" ו-"R-דיזיין".
כל הגרסאות מוצעות עם הנעה כפולה תקנית וכבר רמת האבזור הבסיסית, "מומנטום", כוללת ריפודי עור למושבים, גג שמש פנורמי, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, פתיחה חשמלית לתא המטען, מצלמה נסיעה לאחור, תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ועוד.
בתחום הבטיחות מציע ה-XC60 סט רחב של מערכות מתקדמות: מערכת מניעת התנגשות המשלבת בלימה והתחמקות (במהירות של מעל 60 קמ"ש), תיקון סטיה מנתיב, מערכת להתחמקות מהתנגשות חזיתית (מסיטה את הרכב) עמעום אורות אוטומטי ועוד.
ההבדלים העיקריים בין רמת הגימור מומנטום לרמת הגימור "מומנטום פלוס" הם מתלי אוויר, מפתח חכם, חיישני חניה קדמים ומערכת Pilot Assist המאפשרת נהיגה חצי אוטונומית בתנאים מסוימים.
רמת "אינסקריפשן" מציעה גימור מהודר יותר לתא הנוסעים, יחד עם אבזור עשיר יותר: מערכת שמע איכותית יותר, מערכת אקטיבית לביטול רעשים ומערכת קירור למושבים. בתחום הבטיחות מתווספות מערכות לניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור וגם התרעה על סכנת פגיעה מאחור. רמת האבזור R דיזיין מחליפה חלק מהאבזור הנוסף שבאינסקריפשן תמורת פריטים ספורטיביים יותר למראה – למשל מושבים שונים (ונטולי מיזוג...).
-
עיצוב ונוכחות
כבר במבט הראשון בולטים הנוכחות של הדגם החדש והמראה המושך שלו. הדמיון ל־XC90, אחיו הגדול לפלטפורמה, ברור ועם זאת ה־XC60 נאה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של וולוו החדשה נראית מזמינה ואיכותית, וכוללת מחוונים מוקרנים וצג שליטה אנכי שאחראי לתפקודים רבים, אבל התפעול מורכב.
המושבים נוחים, אוחזים (ב־R דיזיין הנבחנת וויתרו על אוורור לטובת עיצוב) ותנוחת הנהיגה טובה. המרחב מאחור מצוין והאווירה נעימה גם בזכות התאורה ובקרת האקלים. תא המטען קטן מאשר בגרסאות הרגילות ועדיין גדול ובעל מצבים נוחים לכיסוי.
 
-
מנוע וביצועים
צריך יום לימודים כדי להבין את רזי חטיבת הכוח ההיברידית הנטענת, בגרסת T8 שנבחנה. החטיבה מורכבת ומשלבת בין מנוע T6 — 2.0 ליטר עם מגדש על ומגדש טורבו (320 כ"ס) — ומנוע חשמלי אחורי חזק (87 כ"ס). זה אחראי לצד האחורי בהנעה הכפולה ולתנועה חשמלית (עד 125 קמ"ש). סך כל התפוקה עומדת על 407 כ"ס ו־65.3 קג"מ, וזו עוברת לגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. וכך, למרות שהרכב כבד יחסית (2115 ק"ג) הוא מאיץ ל־100 קמ"ש ב־5.3 שניות קצרות. הטווח החשמלי התיאורטי הוא 43 ק"מ וזמן הטעינה שלוש שעות ב־16 אמפר.
בפועל הטווח החשמלי קרוב יותר ל-30 ק"מ.
בתנועה איטית כמו יציאה מחניות, חטיבת הכוח אינה זורמת מספיק ובהאצות במהירויות נמוכות מנוע הבנזין לעיתים רועש וכניסתו מורגשת. עם חשמל או בלעדיו, ה־T8 נמרץ באופן מפתיע ובמצב 'כוח' הוא אחד המהירים מסוגו.
צריכת הדלק בכלים הנטענים היא נושא מורכב. אם לא מדובר במסלולים חשמליים קצרים, התוצאה בפועל אינה מרשימה. במסלול ארוך שכלל התחלה חשמלית וקטעים מאמצים גמא הרכב 9 ק"מ/לליטר, בנסיעות רגועות הנתון עומד על 12.2 ק"מ/ל' וברוב הזמן קבע 10.3 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
למרות הביצועים, וולוו XC60 2018 אינו יוצר תחושה שהוא פנאי־ספורטיבי. היכולת טובה, אבל הדרך בה הוא צולח כבישים מאתגרים אינה מהנה במיוחד והתחושה בנהיגה כבדה. בנוסף, ההגה אינו מדויק במיוחד. כמו בהרבה כלים היברידיים, לבלמים פעולה לא הדרגתית וכניסתם לפעולה עצבנית ולא צפויה.
נוחות הנסיעה של ה־XC60 בעיר נאותה, אך התחושה לא רגועה והרכב עסוק משהו על שיבושים למיניהם. כך גם מחוץ לעיר, פגמים קטנים מורגשים מדי והריסון אינו מושלם. בנוסף, רעשי הכביש והרוח בולטים.
 
-
תמורה למחיר
הקלף החזק בוולוו XC60 2018 הוא החבילה הכוללת. עניין החיסכון אומנם תלוי בטווחי הנסיעה ובאופיה, אבל ביחס למחיר, הכולל עמדת טעינה ואחריות של חמש שנים לסוללה, מדובר בחבילה טובה.
-
מה חדש בוולוו XC60 2018
אין עדכונים בשנת המודל 2018.
-
סיכום
רכב הפנאי החדש של וולוו מציע ביצועים מצוינים, הנעה כפולה, קפיצי אוויר, אבזור עשיר, מרחב שימושי ותחושה מודרנית.