וולוו XC60 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021 וולוו הכריזה על מתיחת פנים ראשונה ל-XC60. עם זאת, העדכון העיצובי שעבר הדגם הוא מהסוג העדין: השבכה והפגוש עוצבו מחדש, והרכב מוצע עם צבעי מרכב וחישוקים נוספים לבחירה. לא נעשו שינויים בסביבת הנהג, אך וולוו מציעה חומרים חדשים, ואלה כוללים גם כאלה בעלי הקשר אקולוגי, כמו ריפוד איכותי ללא עור.
ב-XC60 המחודש הוטמעה מערכת המולטימדיה החדשה של היצרנית, אשר פותחה יחד עם גוגל, ומבוססת על מערכת ההפעלה ’אנדרואיד‘. מולטימדיה זו מציעה את כל שירותי גוגל הרלוונטיים – קישוריות לטלפון הנייד, שירותי מפות וניווט, עוזרת קולית ועוד.
במהלך 2022 נחתה בארץ הגרסה המחודשת, שעברה גם שינוי במערך ההנעה ההיברידי;
מנוע הבנזין 2.0 ליטר זכה למגדש שונה. מגדש העל שהצטרף בגרסה זו למגדש הטורבו הוחלף במגדש חשמלי, וזה מסייע למנוע הבנזין עד 3500 סל"ד.
בנוסף, התפוקה של המנוע החשמלי האחורי גדלה באופן משמעותי, והתפוקה המשולבת קפצה ל-455 כ"ס ו-72.5 קג"מ, לעומת 390 כ"ס ו-65.3 קג"מ בדגם המוחלף. בהתאם,
שינוי משמעותי נוסף הוא בהחלפתה של הסוללה הנטענת, שהאנרגיה שבה גדלה מ-11.4 קוט"ש ל-18.8 קוט"ש (נתוני ברוטו). כתוצאה מכך גדל הטווח החשמלי מ-47 ק"מ עד ל-77 ק"מ.
כמו כן, שופרו מערכות הבטיחות המתקדמת.
-
עיצוב ונוכחות
המופע המוצלח של XC60 נותר כאמור כמעט ללא שינוי, וזה די מצוין. השינויים שכן בוצעו בכל זאת מעניקים לו הופעה מעט יותר מלוטשת ועדכנית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נותרה גם היא ללא שינויים בולטים לעין והיא עדיין מקום שמאוד נעים לשהות בו. הצבעים הבהירים נעימים לעין, החומרים נעימים ליד והתחושה הכללית נעימה. עוד יותר כאשר הוא משדר מוזיקה במערכת השמע הממש מצוינת שלו. מושב הנהג מופעל חשמל ומאוד נוח בנסיעות ארוכות. יש לו גם חימום, אבל בסכום הזה ובארץ הזאת היינו שמחים גם לאוורור.
במסך המולטימדיה האנכי ("9) מערכת ההפעלה החדשה שפותחה עם גוגל. זו מסורבלת ומסובכת יותר לתפעול אפילו מהמערכת הקודמת שלא הייתה מהמצטיינות. החיסרון של קישוריות לאפל יפריע למשתמשי אייפון.
הכניסה לשורה השנייה נוחה והמרחב שם מצוין לשלושה. לתא המטען הגדול (468 ל') דלת בתפעול חשמלי ומבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
השינוי המשמעותי התרחש כאמור במערך ההנעה, והתוצאה היא ביצועים מעולים.
לחובתה של יחידת ההנעה אותם דברים שפחות אהבנו בגרסה היוצאת; מנוע הבנזין אינו מהמעודנים שבנמצא ובעל אופי פעולה מעט מחוספס. ההספק והמומנט אדירים, אך הביצוע לא תמיד זורם. פעולת התיבה לרוב חלקה, אך מעט איטית בתגובותיה.
המנוע החשמלי המחוזק מספק הרבה יותר מקודמו בהתנהלות רגילה, וגם טווח הנסיעה החשמלי הרשים.
 
-
נוחות והתנהגות
בתחום המתלים נראה שוולוו לא שינתה דבר. XC60 בגרסה הבכירה מוצע עדיין עם מתלי אוויר ואלה מספקים נוחות נסיעה נאותה - אך לא מצטיינת. ה־XC60 לא מצליח לסנן לגמרי שיבושים קטנים, במיוחד בעיר. ובכל זאת, יחד עם רמה גבוהה של בידוד רעשים זהו רכב שמאוד נעים לכסות איתו מרחקים.
היכולת הדינמית גבוהה, האחיזה מרשימה, אבל בנהיגה מהירה מאוד בכבישים מפותלים מורגש כי מדובר ברכב גדול, גבוה וכבד. להגה משקל ודיוק סבירים, ופחות אהבנו את הבלמים שאומנם תפקדו היטב אך בעלי אופי פעולה "רגנרטיבי" בולט מהמקובל כיום.
 
-
תמורה למחיר
וולוו XC60 ההיברידי-נטען אינו זול כשלעצמו, אך ביחס לדגמים מקבילים של מותגי יוקרה (D-SUV, היברידי־נטען) הוא זול מהם, בעל הספק גבוה יותר, ובעל כישורים חשמליים עדיפים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10.7 ק”מ/ל', ובשיוט נרשמו כ־13 ק”מ/ל'. נתונים נאים בהתחשב בביצועים, ואת רוב הנסיעות היומיומיות אפשר לבצע בחשמל בלבד.
-
טווח נסיעה
במסלול מעורב ניתן להגיע ליותר מ-60 ק"מ בנסיעה חשמלית בלבד.
 
-
מה חדש בוולוו XC60 2022
תחילת שיווק הגרסה המחודשת בארץ במרץ 2022.
-
סיכום
XC60 היה ונותר אחד מכלי הרכב הנאים בקבוצה. רמת הבטיחות הגבוהה, האבזור העשיר והביצועים האדירים מעניקים לו נקודות זכות רבות, והוא מקיים גם בכל הקשור לטווח החשמלי השימושי.