סיאט איביזה 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור החמישי של סיאט איביזה, והוא נחשף לראשונה בתחילת שנת 2017 על בסיס פלטפורמת MQB-A0 המשמשת את המכוניות הקטנות המודרניות של קבוצת פולקסווגן.
הדור החמישי בעל פרופורציות דינאמיות יותר מזה שקדם לו, וזאת בזכות ממד רוחב ובסיס גלגלים שצמחו.
היצע יחידות ההנעה בישראל מתבסס על צמד מנועי הטורבו-בנזין המוכרים של הקבוצה: 1.0 ל', 3 ציל', 110 כ"ס, ו-1.5 ל', 4 ציל', 150 כ"ס. ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
בתחילת שנת 2021 הוכרזה מתיחת הפנים של הדגם. לאחר מתיחת הפנים איביזה מוצעת עם מערך בטיחותי מלא ועשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
שיווק האיביזה בישראל החל לקראת 2018, והגרסה לאחר מתיחת הפנים נחתה בארץ בנובמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה במופע החיצוני, וזה לא רע שכן איביזה היא אחת ממכוניות הסופרמיני הנאות בסביבה.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי העיקרי במתיחת הפנים נגע לסביבת הנהג, שם סיאט השקיעה מאמצים וזה ניכר.
תוספות הצבע באזור פתחי המיזוג מוסיפות לאווירה. איכות החומרים עדיין לא מרשימה, אולם סבירה ביחס לסגמנט.
מסך המולטימדיה זכה לצג גדול יותר (9.2 אינץ') והוא איכותי וממוקם גבוה מבעבר. הממשק עצמו מעט מסורבל.
המרחב מלפנים מספק ומושב הנהג נוח. תנוחת הנהיגה נמוכה.
למעט מנהרת הינע רחבה, המרחב מאחור נדיב ביחס לסגמנט, אולם האווירה שם לא מזמינה בגלל דיפונים פשוטים ונוקשים.
לתא המטען נפח גדול לסגמנט (355 ל') והוא בעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-1.0 ליטר הביצועים בהחלט מספקים ביום-יום, וההתנהלות נמרצת וזריזה דיה. רק בעומס של נוסעים או עלייה ארוכה, הוא מעניק תחושה חסרת מחץ.
מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) בעל ביצועים מצוינים. יש המון כוח זמין להתנהלות נינוחה ונטולת מאמץ, והוא נכון להאיץ את הרכב בקצב מעורר כשצריך.
תיבת ההילוכים לא נעימה בנסיעה איטית וההעברות בין הילוך ראשון לשני מורגשות ונשמעות מדי.
-
נוחות והתנהגות
איביזה אינה מצטיינת בתחום הנוחות. הכיול הנוקשה מוביל לספיגה מינימלית של השיבושים בעיר ולא פעם לחבטה של ממש. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך רעשי הרוח והכביש בולטים מדי.
לאיביזה התנהגות כביש טובה, בין היתר בזכות כיול המתלים הנוקשה. האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול צנועות והתחושה מאוד יציבה ובטוחה בכל מהירות. להגה משקל קל גם במצב הספורט אך הוא מהיר ומדויק. הבלמים מצוינים.
-
תמורה למחיר
איביזה בגרסת 1.5 ל' מציעה חבילה של ביצועים-אבזור-מחיר מהטובות בסגמנט. גם גרסאות ה-1.0 ל' מתומחרות באופן תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
סיאט איביזה מוצעת בישראל בשתי גרסאות מנוע עיקריות: 1.0 ל', טורבו, 3 ציל, 110 כ"ס או 1.5 ל', טורבו, 4 ציל, 150 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
את מנוע ה-1.0 ל' ניתן לקבל בשלוש רמות גימור, בעוד מנוע ה-1.5 ל' מוצע רק ברמת גימור 'FR' הבכירה.
רמת גימור 'FR' מוסיפה מערכת שמע משודרגת עם מסך 9.2 אינץ', בורר מצבי נהיגה, חישוקי 17 אינץ', חלון שמש בגג, חיישני חניה קדמיים ומצלמה ועוד. עם מנוע ה-1.5 ל' מקבלים גם תאורת לד מלאה וחישוקי 18 אינץ'.
-
בטיחות
סיאט איביזה נבדקה מחדש ע"י יורו NCAP בשנת 2022 לאחר שעברה מתיחת פנים וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 83% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-66% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב באופן תקני, ומרמת הגימור 'סטייל' גם בקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ צרכה איביזה 13.3 ק"מ/ל' בממוצע עם מנוע ה-1.0 ליטר.
גרסת ה-1.5 ל' הציגה צריכת הדלק ממוצעת של 11.6 ק"מ לליטר במבחן מאומץ. 16 ק"מ לליטר נרשמו בשיוט.
-
מה חדש בסיאט איביזה 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
חרף גילה עדיין מהחבילות האטרקטיביות בקבוצה.