סוזוקי סלריו 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סלריו הגיעה לישראל באפריל 2016 ונמכרה ללא שינוי עד הפסקת שיווקה בישראל באמצע 2019. הסיבה? בחירתה של היצרנית, שלא להעביר את הגרסה האוטומטית-רובוטית את תקינת הזיהום העדכנית הקשיחות יותר (WLTP), ולשווק את הסלריו באירופה רק עם תיבה ידנית. ביבואנית סברו, וכנראה שבצדק, כי אין טעם למקד את הסלריו לקהל רוכשי המכוניות הידניות, ובחרו לוותר על הדגם לחלוטין.
ממדיה הם מהגדולים בקבוצה כשהבולט שבהם הוא נפח תא המטען. היא נמכרת ברמת גימור אחת, GLX, שכוללת ארבעה חלונות חשמליים, בלוטות' עם שליטה מההגה, מערכת שמע מקורית ללא שליטה מההגה (מולטימדיה בהתקנה מקומית בתוספת), כיוון חשמלי למראות, חישוקים קלים ועוד.
המנוע עבר מספר התאמות כדי לעמוד בתקני הזיהום העדכניים, אבל בבסיסו הוא אותו מנוע 3 ציל', 1.0 ל' מימיה של האלטו (קודמתה של הסלריו) וללא שינוי בהספק: 68 כ"ס. יש שתי תיבות הילוכים לבחירה, אוטומטית רובוטית חד-מצמדית או ידנית כשלשתיהן 5 היל'.
במבחני הריסוק של EURONCAP, סלריו זכתה לציון בטיחות מאכזב של 3 כוכבים בלבד (אם כי נבחנה עם 4 כריות אוויר כשבישראל היא מוצעת עם 6).
-
עיצוב ונוכחות
למרות בסיס הגלגלים הארוך, סוזוקי סלריו 2019 אינה נראית גדולה במיוחד לצד מתחרותיה שגם נראות טוב ומיוחדות ממנה.
-
תא נוסעים ומטען
הביצוע בתא הנוסעים פחות טוב גם בגימור וגם בהרכבה, והאבזור שפעם עמד בסטנדרט, כבר מחסיר פריטים כמו תפעול מערכת השמע מגלגל ההגה. סלריו היא עדיין מהמרווחות בקטגוריה לנוסעים ולמטען.
-
מנוע וביצועים
המנוע רועש במאמץ והתיבה האוטומטית רובוטית מעט מטלטלת, אבל הביצועים עדיין עומדים בתחרות. צריכת הדלק טובה מאוד עם 16.4 ק"מ לליטר במבחן.
-
נוחות והתנהגות
רכות המתלים מאפשרת לסלריו להציע נוחות נסיעה סבירה בכל תנאי הכביש ובכל מהירות. אבל הרכות הזו גובה מחיר בהתנהגות הכביש שפחות מחברת את הנהג. בנוסף בידוד הרעשים לא מוצלח.
-
תמורה למחיר
סוזוקי סלריו 2019 היא מכונית קטנה ומאוד תכליתית. יש סיבה לכך שמחירה זול משל המתחרות, ויש אנשים שיסתפקו בזה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1 ליטר עם כ-600 יחידות.
-
סיכום
כבר לא בתחרות.