סוזוקי סלריו 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סלריו, שהחליפה בישראל שני דגמים, אלטו וספלאש, הגיעה לישראל באפריל 2016 ונמכרה ללא שינוי עד הפסקת שיווקה בישראל באמצע 2019 בשל העדר תקינה לגרסה האוטומטית.
המכונית הקטנה של סוזוקי מבוססת על פלטפורמה שונה וגדולה משמעותית מזה ששרתה את האלטו והספלאש. עד כדי כך גדולה, שסלריו מורשת להסיע 5 נוסעים בעוד אלטו יכלה להסיע רק 4. למעשה מלבד ממד הרוחב הזהה לאלטו, שאר הממדים גדלו משמעותית, האורך צמח ב-10 ס"מ, הגובה ב-7 ס"מ, ובסיס הגלגלים ב-7 ס"מ. גם נפח תא המטען בולט כשהוא כמעט והכפיל את נפח ל-254 ליטר (מ-130 ליטר באלטו) והפך לאחד הגדולים בקטגוריה.
סוזוקי ויתרה בסלריו על המראה העגלגל והחמוד שהיה לאלטו, ושרטטה מראה הרבה יותר תכליתי. תא הנוסעים לעומת זאת, מודרני, איכותי ונעים בהרבה מזה שהיה באלטו, וגם מאובזר מבעבר. היא נמכרת ברמת גימור אחת GLX עם ארבעה חלונות חשמליים, כיוון חשמלי למראות (פריטים שלא היו באלטו ואינם מובנים מאליהם בגזרת המחיר הזו). ויש גם בלוטות' עם שליטה מההגה, מערכת שמע מקורית ללא שליטה מההגה (מולטימדיה בהתקנה מקומית בתוספת), חישוקים קלים ועוד. בתחילת הדרך היא הוצעה גם עם חבילת 'קרוס-פק', המציעה תוספות קוסמטיות שונות, כולל ספי פלסטיק שחורים למראה "כאילו שטח".
סלריו משתמשת בגרסה משופרת למנוע ה-1.0 ליטר, 3 צילינדרים (68 כ"ס) שהיה גם באלטו. השינויים נועדו לעמוד בתקני הזיהום העדכניים וזאת גם הסיבה שסוזוקי שידכה למכונית תיבה רובוטית חד-מצמדית (5 היל') חסכונית יותר מהתיבה האוטומטית שהיתה קודם, אך מטיבה פחות עם נינוחות הנסיעה. היא מוצעת בישראל גם עם תיבה ידנית (5 היל').
במבחני הריסוק של EURONCAP, סלריו זכתה לציון המאכזב של 3 כוכבי בטיחות בלבד (אם כי נבחנה עם 4 כריות אוויר כשבישראל היא משווקת עם 6).
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי סלריו 2017 נראית מעט מיושנת ומאוד לא בולטת. חבילת ה'קרוס-פק' הקוסמטית, שכוללת ספים שחורים מסביב לאוטו, מעניקה לה מראה "פנאי" קל, ומשפרת את המצב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית פשוטה וקודרת. הכל מרגיש מוצק וחסון, אבל איכות החומרים אינה מרנינה למגע. תא הנוסעים הוא הגדול ביותר בקטגוריה וכך גם תא המטען.
-
מנוע וביצועים
הביצועים זריזים, ובזכות ההילוך החמישי שמאפשר סל"ד נמוך יחסית, השיוט רגוע. המנוע לא נשמע מידי בתנאי נהיגה רגילים, אבל הופך רועש במאמץ. נתון צריכת הדלק מצוין עם 16.4 ק"מ לליטר במבחן.
-
נוחות והתנהגות
הסלריו רכה ומתמודדת בצורה טובה עם רוב במהירות עירונית ובינעירונית. אבל היא מאוד רועשת. הרכות לא עוזרת לה בסעיף ההתנהגות, כשיחד עם הגה קל משקל ואזור "מת" גדול סביב המרכז, מתקבלת מכונית שפחות מתחברת לנהג.
-
תמורה למחיר
היא מרווחת, חסכונית, והאבזור נאה, אבל סוזוקי סלריו 2017 רק מיישרת קו ולא מתמודדת על ראשות הקטגוריה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1 ליטר עם כ-1500 יחידות.
-
סיכום
תכליתית ותחרותית.