סוזוקי סלריו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2014 הוצגה הסלריו, שהחליפה הן את האלטו והן את הספלאש. מדובר במכונית חדשה, ובפלטפורמה חדשה, אבל הרעיון דומה לזה של האלטו – מכונית עירונית פשוטה, תכליתית וזולה ככל האפשר. לישראל הגיעה הסלריו באפריל 2016 ממפעלי החברה שבתאילנד לעומת אלטו שהגיע ממפעלי סוזוקי שבהודו.
הסלריו גדולה מהותית מהאלטו, כאשר בדף הנתונים בולט נפח תא המטען שכמעט והכפיל את נפחו (254 ליטר, למול 130 ליטר בלבד באלטו) והפך לאחד הגדולים בקבוצה. למעשה מלבד ממד הרוחב הזהה, שאר הממדים גדלו משמעותית. עד כדי כך שכעת סלריו מורשת להסיע חמישה נוסעים בעוד אלטו יכלה להסיע רק ארבעה.
להבדיל מהאלטו והספלאש, סוזוקי בחרה לוותר בסלריו על אותה חינניות בעיצוב החיצוני או אפשרויות להתאמה אישית לה זוכים דגמי המיני המודרניים (גם הפשוטים שבהם). עיצוב הפנים, לעומת זאת, נראה מודרני ונעים בהרבה מזה שהיה באלטו, וגם יש הרבה יותר אבזור כולל חבילת 'קרוס-פק', שמציעה תוספות קוסמטיות שונות, כמו ספי פלסטיק שחורים למראה "כאילו שטח".
מבחינת השוק הישראלי, המפרט הטכני לקח צעד אחורה, עם החלפת התיבה האוטומטית שהיתה באלטו (4 היל') בתיבה רובוטית חד-מצמדית (5 היל'). מדובר בסוג של תיבות הילוכים שלרוב פחות מיטיב עם נוחות הנהיגה והנסיעה, אך מסייע לצריכת דלק טובה. יש גם תיבה ידנית (5 היל') ושתיהן משודכת לאותו המנוע מהאלטו (3 ציל', 1.0 ל', גל-זיזים כפול), לאחר מספר התאמות שנדרשות מתקני הזיהום העדכניים, אבל ללא שינוי בהספק (68 כ"ס).
סלריו זכתה לציון הבטיחות המאכזב של 3 כוכבים בלבד (אם כי נבחנה עם 4 כריות אוויר כשלישראל היא מגיעה עם 6).
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי סלריו 2016 מציעה עיצוב קופסתי ושמרני, וחסרה את החן השובבי שהיה לאלטו אותה היא החליפה. חן, שבדרך כלל גם מאפיין מכוניות בקבוצה.
-
תא נוסעים ומטען
איכות ההרכבה וגם עיצוב סביבת הנהג הם הפחות עדכניים ביחס למתחרות, למרות שמדובר בדגם חדש. האבזור טוב ביחס למתחרות (חישוקים קלים, מראות מתקפלות חשמלית, בלוטות' עם שליטה מההגה) ותא הנוסעים ותא המטען הם המרווחים והגדולים ביותר בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח מפתיעה עם ביצועים טובים כשההילוך החמישי תורם לאופי פעולה רגוע. התיבה הרובוטית מעט מטלטלת אבל טובה מהמקובל, ואפילו נעימה בתמרוני חניה. המנוע רועש מאוד במאמץ. צריכת הדלק מצוינת וסלריו השיגה נתון של 16.4 ק"מ לליטר במבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה גם בעיר וגם בכביש הבינעירוני. הבעיה היא בידוד הרעשים שאינו מוצלח. התנהגות "סבירה מינוס".
-
תמורה למחיר
סוזוקי סלריו 2016 מתגלה כמכונית מוצלחת. גם אם עיצובה גמלוני, ותא הנוסעים לא מהשורה הראשונה, היא מרווחת, מאובזרת, נוחה, חסכונית, ומוצעת במחיר תחרותי.
-
סיכום
מכונית קטנה גדולה במחיר מפתה.