פורד קוגה 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הקוגה של פורד נחת בארץ בתחילת 2013. בנובמבר 2015 התרחב היצע רמות הגימור, עם התווספות גרסאות הנעה קדמית מוזלות, ואילו ביוני 2017 החל שיווק הקוגה המעודכן, עם אותה יחידת הנעה - אך עם מבחר גדול יותר של רמות גימור ומחירים זולים מבעבר.
הקוגה מוצע בישראל עם יחדת כוח אחת: מנוע 1.5 ל' טורבו המנפק 182 כ״ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-פלנטארית עם 6 היל'. ההנעה קדמית ברוב הגרסאות, וברמת הגימור הבכירה מוצעת הנעה כפולה.
הקוגה הוצע בחמש רמות גימור: ה'טרנד' הבסיסית כוללת חישוקי "17, שמשות כהות, מסילות גג, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, מערכת שמע עם בלוטות' ומשוטי הילוכים מאחורי ההגה. היא כוללת שבע כריות אוויר ומערך של מובילאיי.
הטרנד X מוסיפה חבילת בטיחות אקטיבית עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. היא כוללת צג מידע צבעוני במחוונים ומערכת מולטימדיה מקומית (שכוללת מצלמה ואפליקצית וויז).
רמת גימור טיטאניום הוסיפה לרשימה גג זכוכית פנורמי, חישוקי "18, תאורת לד אחורית, פתיחה חשמלית לתא המטען, ריפוד משולב עור, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, תאורת אווירה צבעונית וגימור יוקרתי יותר לסביבת הנהג. בטיטאניום מותקן מערך המולטימדיה המקורי ("8) של פורד, שכולל ניווט בעברית, מערכת שמע של סוני וממשק אפל קארפליי. בתחום הבטיחות נוסף ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור.
רמת הגימור הבכירה, טיטאניום X, צירפה לרשימה תאורת קסנון אדפטיבית, חישוקי "19, ריפודי עור ומפתח חכם. רמת גימור זו הוצעה גם בגרסת הנעה כפולה, המצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר (עם יכולת בין עירונית).
הגרסה המשווקת בישראל ב-2021 היא מהדור היוצא, וזו שנת המודל האחרונה שלה בשוק הישראלי.
-
עיצוב ונוכחות
פורד קוגה 2021 מציג קו דופן נאה ואחוריים בעלי מראה זורם, היוצרים ביחד רושם הרמוני. החזית קצת יותר שגרתית ורבועה, אך מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שומר על האיכות הגבוהה - אך מעניק תחושה קודרת ומעט מיושנת ביחס לתחרות. המרווח ליושבים מאחור נאה. תא המטען בעל נפח ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל׳ טורבו, יחד עם תיבת 6 ההילוכים הפעלתנית, מציעים ביצועים זריזים, יכולת עקיפה בקלילות וכוח זמין גם בעליות ארוכות; התשלום הוא בתחנת בדלק, עם תצרוכת ממוצעת של 9 ק״מ לליטר בלבד.
-
נוחות והתנהגות
הקוגה תמיד היה בפסגת הקבוצה מבחינת נוחות והתנהגות כביש: נוחות הנסיעה מצוינת, בעיקר בעיר, היכולת הדינאמית גבוהה ואפילו הניהוג מהנה לרכב כזה. איכות הנסיעה מרשימה, אך נשמעים מעט רעשי רוח בשיוט. יכולת השטח מוגבלת בעיקר לשבילים, אפילו בגרסת ההנעה הכפולה.
-
תמורה למחיר
גם בשנתו האחרונה בשוק המקומי, פורד קוגה 2021 הוא מהטובים בסגמנט. עם זאת מחירו מעט גבוה, כמו גם תצרוכת הדלק.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה טרנד X 1.5 ליטר טורבו עם כ-10 יחידות.
-
מה חדש בפורד קוגה 2021
באפריל 2019 חשפה פורד את הדור החדש של הקוגה, אשר כבר נמכר בחו״ל והיה צפוי לנחות בישראל ב-2021. אולם בשל עיכובים נדחתה שיווקו בארץ ל-2022 והגרסה היוצאת המשיכה להימכר בארץ במחצית הראשונה של 2021.
-
סיכום
רכב פנאי מצוין, שממשיך לעמוד בפסגת הקבוצה למרות גילו.