סקודה קארוק 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקודה קארוק הוא רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הראשון של היצרנית, ונחשף לראשונה בשנת 2017.
הפלטפורמה עליה מתבסס קארוק היא ה-MQB המוכרת של קבוצת פולקסווגן אותה הוא חולק עם סיאט אטקה, פולקסווגן טיגואן ועוד.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי בנזין ודיזל, אולם בישראל משווק הקארוק עם מנוע אחד בלבד – 1.5 ל', 150 כ"ס, עם הנעה קדמית ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
במתיחת הפנים של הדגם (2021) קארוק זכה להופעה מעודכנת, צבעי מרכב חדשים, שיפור היעילות האווירודינמית ועוד.
סקודה קארוק משווק בישראל משנת 2018, כאשר בשנת 2022 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים העניקה לקארוק שורה ארוכה של שינויים קטנים שיחד מביאים להופעה עדכנית יותר ומוצלחת למדי, גם אם על הצד הסולידי.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג עיצוב פשוט, שמרני ולא מתחכם, המוביל להנדסת אנוש טובה ומוצלחת. מתיחת הפנים הוסיפה לוח מחוונים מוקרן ונאה ומסך מולטימדיה בגודל סביר בלבד (8 אינץ'), אך הוא איכותי והממשק נוח.
המרחב מלפנים מספק, מושב הנהג טוב ותנוחת הנהיגה גבוהה משל משפחתית אך נמוכה ביחס למרבית המתחרים.
בשורה השניה המרחב לנוסעים טוב למדי, הראות החוצה טובה ויש פתחי מיזוג.
תא המטען גדול (426 ל') ובעל מבנה שימושי ויעיל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' (טורבו, 150 כ"ס) מספק לכל צורך הגיוני ומעבר לכך – המומנט הזמין מאפשר התנהלות יום-יומית נינוחה ויש מספיק כוח לעקיפות ושמירה על קצב גבוה גם בעליות ארוכות.
תיבת ההילוכים פועלת היטב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של קארוק טובה למדי בזכות כיול רך ונעים.
בידוד רעשים מוצלח מוסיף לאווירה הנינוחה.
התנהגות הכביש סולידית וטובה והיכולת הדינמית גבוהה למרות זוויות גלגול מוחשיות.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה יחסית והתמורה בינונית ביחס למתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה קארוק משווק כיום עם מנוע אחד – 1.5 ל' המפיק 150 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית – ובשתי רמות גימור.
רמת גימור 'אמבישן' כוללת תאורת לד, חישוקי "16, צג "8 במערכת המולטימדיה, בקרת אקלים עם פתחים מאחור ועוד.
רמת גימור 'סטייל' מוסיפה תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, פסי גגון כסופים, ספוילר אחורי, גג זכוכית, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה ועוד.
-
בטיחות
סקודה קארוק נבדק ביורו NCAP בשנת 2017 וקיבל ציון של חמישה כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים ו-73% בהגנה על הולכי רגל.
אבזור הבטיחות המתקדם כולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי – במבחן דרכים מאומץ הנתון עמד על 12.1 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בסקודה קארוק 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
חבילה פרקטית ראויה, אבל יקרה.