רנו קנגו 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של הקנגו נכנס לנעליים גדולות: הקנגו המקורי היה הצלחה ענקית ויותר מ-2 מיליון מכוניות נמכרו מאז שהושק ב-1997. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת הסניק, מה שאומר תכונות דינאמיות משופרות משמעותית. הממדים גדלו, כולל תוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים, 18 ס"מ לאורך הכללי ו-16 ס"מ (!) לרוחב בהשוואה לדור היוצא, עם גידול תואם בנפח ומרחב הפנים. כפי שקרה עם הברלינגו של סיטרואן, גם הקנגו החדש מפואר ומפנק בהרבה מקודמו; כל הגרסאות כוללות את מערכות העזר הבטיחותיות המקובלות – חלוקת עומסי בלימה, בקרת משיכה ובקרת יציבות. רמת הגימור הגבוהה (Privilege), ששווקה גם אצלנו בתחילת הדרך (רק עם מנוע 1.6 ל' בנזין ותיבה אוטומטית) כוללת אבזור נוחות שאנו רגילים למצוא במכוניות נוסעים, כמו שליטה על מערכת השמע מההגה, חיישני גשם ואורות וכן 6 כריות אוויר. בנוסף למנוע הבנזין המוזכר לעיל משווק גם מנוע דיזל 1.5 ל' עם 85 כ"ס ותיבה ידנית. בתחילת שנת 2014 הגיע הדגם אחרי מתיחת הפנים שעבר באירופה. השינויים קוסמטיים בעיקרם, אך גרסת הדיזל קיבלה מנוע מעודכן (1.5 ליטר עם 90 כ"ס) וחסכוני יותר. גרסת הבנזין נשארה עם ה-1.6 ליטר המוכר.
-
עיצוב ונוכחות
הקנגו החדש הוא אבולוציה של קודמו, ונראה גדול ומכובד יותר – אבל עדיין תכליתי למדי, פרט לגריל המחויך מלפנים.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים ומרווח. תא המטען ענק ומאוד שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה האוטומטית מציעה ביצועים ממוצעים, אך מעט רועשת במאמץ. גרסת הדיזל נהנית מזמינות כוח עדיפה לצד חיסכון בדלק - אך היא מוצעת רק עם תיבה ידנית.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה והרכב נעים לנסיעה ברמה של משפחתית ממוצעת, אך התנהגות הכביש מעט גמלונית.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה ושתי הגרסאות שקולות באיכותן, אך גרסת הבנזין ייחודית בזכות התיבה האוטומטית.
 
-
סיכום
הקנגו החדש הוא רכב נעים ורב יכולת ולוקח את קונספט "רכב העבודה למשפחה" צעד נוסף קדימה. השילוב בין התיבה האוטומטית למנוע הבנזין עדיין נדיר בקטגוריה.