פולקסווגן טוארג 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי של פולקסווגן הוצג ב-2002 וזכה מאז להצלחה אדירה. אחת הסיבות לפרסום ולפופולריות הייתה יכולת שטח טובה, אליה צורף מנוע V10 טורבו-דיזל ייחודי שסיפק 309 כ"ס והמון מומנט – 76.5 קג"מ. ב-2010 הוצג הדור השני שמשמר את המראה הכללי של קודמו ומשפר רבות בתחומים אחרים. בין השאר, הוא זכה לדיאטה של כ-200 ק"ג (בהתאם לגרסה) וזכה גם לגרסת כלאיים בראש ההיצע.
היצע המנועים המקומי כלל בתחילת הדרך שני טורבו-דיזלים ובנזין אחד. לוגם הסולר הבסיסי הינו V6 בנפח 3.0 ליטר, ולצידו מנוע הבנזין –V6 בנפח 3.6 ליטר. מן העבר השני נמצאת גרסת-העל עם מנוע TDI בתצורת V8 ובנפח 4.2 ליטר המספק 340 כ"ס. שתי גרסאות הבסיס מציעות ביצועים טובים, כאשר לדיזל יתרון בצריכת הדלק.
ב-2014 עבר הטוארג מתיחת פנים עם חזית חדשה לגמרי, נגיעה בעיצוב האחוריים וסביבת הנהג מחודשת. לדגם המעודכן 3 מנועי דיזל – V6 3.0 ליטר 204 כ"ס וה-V8 340 כ"ס המוכרים, מנוע חדש עם 262 כ"ס – ולצידם גרסה היברידית המבוססת על מנוע בנזין V6, אשר מייצרת 380 כ"ס.
לטוארג המחודש גם שפע מערכות בטיחות מתקדמות, והוא עדיין מוצע עם מכלולי שטח של ממש, כולל יחס העברה נמוך, נעילה מכנית ונעילת דיפרנציאלים אלקטרונית (EDS) ואופציה למתלי אוויר למרווח גחון עד 30 ס"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הטוארג מודרני ובעל נוכחות, אם כי מעט דומה מדי לקו הכללי והשמרני של פולקסווגן.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי, מרווח ומאובזר, אך התפעול מעט מסורבל בשל עומס המערכות והגאדג'טים.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל מצוינת ומציעה ביצועים טובים עם חיסכון מרשים בדלק. גרסת הבנזין חזקה אך צריכת הדלק גבוהה.
-
נוחות והתנהגות
פולקסווגן טוארג 2018 היא אחת המכוניות הנוחות והמתנהגות בקטגוריה, ומעניקה תחושה מאוד דינאמית למרות ממדיה. יכולת השטח טובה יחסית.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר פחתה בדור השני של הטוארג עם העלייה במחיר. גרסת הדיזל בנפח 3.0 ליטר היא המומלצת בהיצע.
-
מה חדש בפולקסווגן טוארג 2018
בתחילת 2018 הוצג בחו״ל דור כל-חדש לטוארג, שנחת בארץ לקראת שנת המודל 2019.
-
סיכום
פולקסווגן טוארג 2018 הוא רכב פנאי מצוין עם יכולות גבוהות בכביש וגם בשטח, אך הוא הוחלף בסוף השנה בדגם חדש ומתקדם יותר.