AIWAYS U5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
Aiways U5 הוא הרכב הראשון של היצרנית הסינית הצעירה (נוסדה ב-2017) המשווק בישראל. U5 עצמו נחשף לראשונה בשנת 2018.
מדובר ברכב פנאי חשמלי המקביל במימדיו לרכבי פנאי בינוניים כמו סקודה קודיאק. אורכו עומד על 468 ס“מ, רוחבו על 186.5 ס“מ גובהו על 170 ס“מ ובסיס הגלגלים שלו מתפרש על פני 280 ס“מ נדיבים. לתא המטען נפח של 432 ל‘.
U5 מציע מקום לחמישה ומציג סביבת נהג מודרנית ועדכנית מאוד במראה שלה. לוח המחוונים הדיגיטלי מפוצל לשלושה חלקים, ובמרכז מסך מולטימדיה גדול המתפרש על פני 12.3 אינץ‘.
Aiways U5 מוצע בישראל בגרסת הנעה אחת — מנוע חשמלי המפיק 204 כ“ס העוברים לגלגלים הקדמיים. התאוצה ל-100 קמ“ש תארך 7.5 שניות או 7.8 שניות בהתאם לרמת הגימור.
ל-U5 סוללת 63 קוט“ש וזו מספיקה לטווח נסיעה מוצהר של 400-410 ק“מ לפי תקן WLTP. טעינה ביתית אפשרית בקצב של 11 קילוואט וישנה אפשרות לטעינה מהירה של עד 95 ק"ו.
ל-U5 שגרת טיפולים שונה מהמקובל — טיפול כל 3 שנים או 100,000 ק“מ. האחריות היא ל-5 שנים או 150,000 ק“מ ושמונה שנים על המנוע והסוללה.
הדגם הגיע לישראל בישראל במרץ 2021.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה של U5 מודרנית ועדכנית ובסך הכל מוצלחת למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בעלת מופע מודרני בזכות שפע המסכים ומיעוט הכפתורים, אוורירית ונעימה למראה. איכות החומרים נאותה, ההרכבה גם. הנדסת האנוש לא מצטיינת: מרבית המערכות מתופעלות דרך מסך המולטימדיה (אפילו פתיחת דלת תא המטען או פתיחת הגג החשמלי), יש מעט תאי אחסון ואין תא כפפות בכלל.
המרחב לנהג ולנוסע מלפנים נדיב ביותר, אך מושב הנהג פחות מוצלח. תנוחת הנהיגה גבוהה.
בשורה השניה המרחב לשלושה פשוט עצום ביחס לכלים אחרים בסגמנט ובמחיר קרוב.
לתא המטען נתון מעט צנוע (432 ל') אך במציאות הוא נראה גדול בהרבה ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
המנוע מייצר 204 כ"ס ואיתם ל-U5 ביצועים טובים מאוד. עקיפות נעשות בקצב נאות כל עוד המהירות אינה גבוהה מדי.
למנוע שריקה בולטת וגם מערכת הקירור נשמעת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי בעיר וטובה מאוד בכביש בין-עירוני. ריסון המרכב מספק.
רעשי הרוח בולטים מדי.
גם בשבילים הנוחות טובה, אך U5 לא משדר תחושה חסונה במיוחד.
התנהגות הכביש בפניות לא מוצלחת מעבר לעומס ומהירות "נינוחים".
-
תמורה למחיר
כשהחל השיווק, ה-U5 הציע תמורה טובה מאוד. אולם מאז הגיעו שפע מתחרים אטרקטיבים יותר, ומחירו עלה.
כך או כך, ברמת הגימור הבסיסית והזולה שלו, ה-U5 מושך יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-U5 משווק בישראל בגרסה אחת: סוללת 63 קוט"ש, 204 כ"ס, הנעה קדמית וטווח רשמי של כ-400 ק"מ.
גרסה זו משווקת בשתי רמות גימור: 'אקסייט' ו-'פריים', לשתיהן אבזור בטיחותי זהה.
אבזור הנוחות ברמת גימור 'אקסייט' כולל תאורת לד, חישוקי "17, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים, בקרת אקלים, צג מולטימדיה גדול "12.3 ומחוונים מוקרנים. ברמת גימור 'פריים' מתווספים חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, צג מגע נפרד לבקרת האקלים, חניה אוטומטית וריפוד עור.
-
בטיחות
מערך בטיחות עשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים היקפי ובקרת שיוט אדפטיבית. הדגם נבדק ב-2019 ע"י יורו NCAP וזכה לציון של שלושה כוכבים בלבד.
עם זאת, מ-Aiways נמסר כי כלי הרכב המשווקים כיום בישראל הם לאחר עדכון בטיחותי שצפוי להוביל לציון טוב יותר באם הדגם יבחן מחדש (נדגיש, הדגם טרם נבחן מחדש).
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים, שהיה פחות מאומץ מהרגיל, הצריכה הממוצעת עמדה על כ-5 ק"מ לקוט"ש, ועם הסוללה הזו (63 קוט"ש) טווח הנסיעה עומד באופן מעשי על כ-300-320 ק"מ.
-
סיכום
מקום טוב באמצע.