שברולט קולורדו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2022 החל שיווקו בישראל של שברולט קולורדו.
מדובר בטנדר אמריקאי "קל" (1 טון) הדומה בממדיו לטנדרים היפנים המוכרים בארץ. עד כה הקולורדו לא הוצע בישראל באופן סדיר, אבל בשנים האחרונות הוא משרת בצה"ל, לאחר שנרכש באמצעות כספי סיוע. הגרסאות הצבאיות מצוידות במנוע דיזל 2.8 ליטר מבית איסוזו עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים.
לשוק האזרחי יוצע הקולורדו בגרסת ZR2 קרבית לשטח בלבד, ומערכת ההנעה כולל מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 308 כ"ס ו-38 קג"מ. הכוח עובר לגלגלים האחוריים, או לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת העברה (כולל מצב הנעה כפולה אוטומטי לנהיגת כביש) ויש גם יחס העברה נמוך.
גרסת ZR2 כוללת מפרט ייעודי לשיפור יכולת השטח: מתלים קדמיים במבנה שונה (עם זרועות מתלה מוארכות) ומפשק סרנים מורחב ב-9 ס"מ (!), בולמי זעזועים מסוג DSSV מבית "מולטימטיק", וכן הגבהת מרכב של 5 ס"מ.
כמו כן, ישנם גלגלים בקוטר "31, שתי נעילות דיפרנציאל (אחורית וקדמית), מצב שטח עם מיפוי שונה למערכת ההנעה ולבקרות הבלימה והיציבות, מיגון גחון ומרכב בעיצוב שונה (כולל פגושים המאפשרים זוויות מרכב משופרות לשטח).
-
עיצוב ונוכחות
שברולט קולורדו הוא טנדר שמושך המון תשומת לב – החזית אגרסיבית והפגוש חתוך, הכנפיים תפוחות והצמיגים בולטים במאפייני השטח שלהם.
-
תא נוסעים ומטען
גילו של קולורדו (הוצג ב-2011) ניכר כשמביטים בסביבת הנהג – העיצוב הכולל מיושן ולא עומד בקנה אחד עם המקובל כיום, וגם איכות החומרים לא גבוהה.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, והמושבים עצמם נוחים לאורך זמן.
המרחב בשורה השניה נאה עבור שני נוסעים. אין פתחי אוורור, אך יש שני שקעי טעינה.
דלת הארגז משוככת ויש מדרגה לטיפוס. כושר ההעמסה נמוך ביחס לטנדרי עבודה – 575 ק"ג בלבד, כולל הנוסעים.
-
מנוע וביצועים
בחזית פועם מנוע V6 אטמוספרי המפיק מעל 300 כ"ס והציפיות בהתאם. אולם למנוע רצועת כוח צרה ותיבת ההילוכים הצמודה לו פועלת באיטיות.
המנוע דורש סל"ד גבוה מהמקובל כיום כדי לספק את המיטב, אך כשעושים כן הביצועים טובים והצליל ספורטיבי ומהנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר ובשיוט. בידוד הרעשים נאות גם הוא, למעט רעש נוכח מהצמיגים המגודלים.
התנהגות הכביש טובה ביחס לקטגוריה והאחיזה נאה, למרות צמיגי השטח.
בשטח הטנדר הזה זורח באמת – נהיגת שבילים מהירה מהנה במיוחד, המתלים עושים עבודה נהדרת והמנוע הכוחני מוסיף לאווירה.
גם בשטח טכני הקולורדו מתפקד היטב – מהלך המתלה האחורי גדול, הנעילות יעילות וזוויות המרכב מרשימות ביחס לטנדר.
-
תמורה למחיר
מחירו של שברולט קולורדו ZR2 אומנם גבוה, אך הוא מציע יכולות שטח מרשימות ומהווה תמורה נאה. ב-2022 טרם הגיעו לכאן המתחרים מבית טויוטה ופורד, כך שלא ממש היו לו מתחרים בארץ עד 2023.
-
גרסאות ורמות גימור
שברולט קולורדו מוצע בישראל בגרסה אחת – ZR2 המכוונת לשטח.
מפרט האבזור כולל מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' כולל ממשק קארפליי ואנדרואיד, מערכת שמע 'בוז', משטח טעינה אלחוטי, חימום להגה, ומושבים קדמיים עם ריפוד דמוי-עור, כוונון חשמלי וחימום.
-
בטיחות
שברולט קולורדו טרם נבדק ע"י יורו NCAP, ואינו מציע מערכות בטיחות מתקדמות כלל.
-
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן המאומצים צריכת הדלק עמדה בממוצע על 5.2 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט קולורדו 2022
תחילת שיווק בישראל באוגוסט 2022. חודשים ספורים קודם לכן הציגה שברולט דור חדש לקולורדו, אך זה צפוי להגיע לישראל רק במהלך שנת 2024.
 
-
סיכום
מיושן, מהנה וחווייתי.