שברולט קולורדו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של שברולט קולורדו הושק בישראל באוגוסט 2022, זאת לאחר שנים של שמועות ותכנון להביאו ארצה.
שברולט קולורדו 2022 הוא טנדר "קל", מקביל פחות או יותר במימדיו לטנדרים היפניים המוכרים כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס.
זו שנת השיווק הרשמית הראשונה של קולורדו בישראל, אם כי ניתן לראות אותו לבוש מדי צבא – כן, צה"ל כבר נוסע על הטנדר של שברולט מזה כמה שנים.
הגרסה האזרחית של קולורדו המגיעה לישראל היא ה-ZR2 וזו כוללת מפרט ייעודי לשטח, כמו גם שינויים למופע החיצוני.
מפרט השטח של שברולט קולורדו 2022 כולל שינוי למתלה הקדמי, מפסק סרני מרוחב ב-3.5 אינץ', בולמי זעזועים DSSV של 'מולטימטיק', מרכב מוגבה ב-2 אינץ', צמיגים בקוטר 31 אינץ', נעילת דיפ' קדמית ואחורית, בורר מצבי נהיגה לשטח, מיגון גחון מקורי ועוד.
שברולט קולורדו מוצע בישראל עם מנוע אחד: 3.6 ל', V6 אטמוספרי המפיק 308 כ"ס ו-38 קג"מ וזה משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההנעה כמובן כפולה (אחורית בבסיס), כולל מצב אוטומטי לנסיעה בכביש ויחס העברה נמוך לנסיעה בשטח טכני.
באמצע שנת 2022 הציגה שברולט דור חדש לקולורדו, אך זה צפוי להגיע לישראל רק במהלך שנת 2024.
-
עיצוב ונוכחות
שברולט קולרדו הוא טנדר שמושך המון תשומת לב – החזית אגרסיבית והפגוש שם חתוך, הכנפיים תפוחות, הצמיגים בולטים במאפייני השטח שלהם. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
גילו של קולורדו (הוצג ב-2011) ניכר כשמביטים בסביבת הנהג – המופע הכולל מיושן ולא עומד בקנה אחד עם המקובל כיום, וגם איכות החומרים לא גבוהה. איכות ההרכבה דווקא כן.
קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, המושבים עצמם נוחים לאורך זמן.
המרחב בשורה השניה טוב עבור שני נוסעים. אין פתחי אוורור, יש שני שקעי טעינה.
דלת הארגז משוככת ויש מדרגה לטיפוס. כושר ההעמסה נמוך ביחס לטנדרי עבודה – 575 ק"ג בלבד, כולל הנוסעים.
-
מנוע וביצועים
בחזית פועם מנוע V6 אטמוספרי המפיק 313 כ"ס והציפיות בהתאם. עם זאת צריך לזכור שמדובר ברכב כבד למדי, למנוע רצועת כוח צרה ותיבת ההילוכים הצמודה לו פועלת באיטיות.
למרות כל אלה הביצועים, במיוחד אם מאמצים את המנוע החביב, טובים ברוב המצבים והצליל ספורטיבי ומהנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של שברולט קולורדו טובה מאוד בעיר ובשיוט. אהבנו. בידוד הרעשים נאות גם הוא, למעט מעט רעש נוכח מהצמיגים והרוח.
התנהגות הכביש טובה ביחס לקטגוריה והאחיזה נאותה, זאת למרות צמיגי השטח.
בשטח הטנדר הזה זורח באמת – נהיגת שבילים מהירה מהנה במיוחד, המתלים עושים עבודה נהדרת והמנוע מוסיף לאווירה.
גם בשטח טכני הקולורדו מתפקד היטב – מהלך המתלה האחורי גדול, הנעילות יעילות וזוויות המרכב נאות ביחס לטנדר.
-
תמורה למחיר
שברולט קולורדו הוא דגם יחיד מסוגו בישראל ותמורת הסכום המבוקש עבורו הוא מציע יכולות נדירות.
-
גרסאות ורמות גימור
שברולט קולורדו 2023 מוצע בישראל בגרסה אחת – ZR2 המכוונת לשטח.
לגרסה זו מפרט שטח משופר הכולל מתלים קדמיים במבנה שונה, מפסק סרנים מורחב ב-9 ס"מ, בולמי DSSV לשטח, הגבהת מרכב של 5 ס"מ, צמיגי שטח 31 אינץ', נעילות דיפ' אחורי וקדמי, מיגון גחון ועוד.
מפרט האבזור כולל מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' כולל ממשק קארפליי ואנדרואיד, מערכת שמע 'בוז', משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים עם ריפוד דמוי-עור, כוונון חשמלי וחימום, חימום להגה.
-
בטיחות
שברולט קולורדו 2023 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
הדגם אינו מוצע כלל עם מערכות בטיחות מתקדמות.
-
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן המאוד מאומצים שלנו צריכת הדלק עמדה בממוצע על 5.2 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט קולורדו 2023
אין שינוי בדגם בשנת 2023.
-
סיכום
מיושן, מהנה וחווייתי.