שברולט אקווינוקס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של שברולט אקווינוקס נחשף בנובמבר 2016 והגיע לישראל בדיוק שנה אחרי, בנובמבר 2017. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה (D2XX) שמשרתת בין היתר גם את שברולט קרוז (דור שני), ובניגוד למגמת השוק, קטן מקודמו: הוא קצר ב-11.8 ס"מ, נמוך ב-2.3 ס"מ ובעל בסיס גלגלים מצומצם ב-13.2 ס"מ מאוד משמעותיים. הרוחב לא השתנה. גם תא המטען התכווץ ב-46 ל' וכעת מכיל 846 ל'. למעשה הדור השלישי של אקווינוקס ירד קטגורית גודל. הוא כבר לא מתחרה בכלים דוגמת סנטה פה, אלא בטוסון וגם מול מתחריו החדשים הוא מציע מרווח פנימי מהגדולים בקטגוריה. בנוסף הוא קל מקודמו בכ-180 ק"ג (כ-10%).
הדגם החדש גם נוטש את מנועי הבנזין האטמוספריים גדולי הנפח (2.4 ל', 184 כ"ס, איתו שווק גם בארץ) לטובת מנועי ארבעה צילינדרים מוגדשי טורבו. בישראל מוצע רק מנוע אחד שנחשף לראשונה במאליבו: טורבו-בנזין 1.5 ל' 170 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים והנעה קדמית. בחו"ל יש מנועים נוספים וגם הנעה כפולה.
יש שתי רמות גימור, LS, שמופנה לציי רכב וכוללת חישוקי "17, מולטימדיה עם מסך מגע מקורי בגודל 7 אינץ' ומערך 'מיילינק' של שברולט, חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, כניסת USB, מפתח חכם לכניסה והתנעה, פתחי מיזוג מאחור, מערכת אקטיבית לביטול רעשים חיצוניים (פריט יוצא דופן לסגמנט) ועוד. רמת גימור LT מוסיפה מסך מולטימדיה גדול יותר ("8), עוד שקעי USB מלפנים ומאחור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, התנעה מרחוק, תאורת קסנון, בקרת אקלים מפוצלת, מסך "4.2 בלוח המחוונים צבעוני ומפורט יותר, ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה, תפעול חשמלי לדלת האחורית, שמשות כהות והופעה חיצונית מעט שונה (בעיקר קוסמטיקה).
בדור הזה אקווינוקס קיבל לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות, אלא שאף אחת מהן לא הגיעה לישראל וכאן הוא נמכר עם מובילאיי, ומערך Teen driver שכולל אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה. רמת גימור LT מוסיפה התרעת שכחת ילדים במושב האחורי (פריט יוצא דופן לתקופה ולא רק בסגמנט הזה).
-
עיצוב ונוכחות
המופע החיצוני של שברולט אקווינוקס 2017 שונה מהותית מזה הזוויות של קודמו. התוצאה נאה ומודרנית לכשעצמה ומיישרת קו עם עיצוב מאליבו שהוצגה לפניו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה והחומרים מעורבים באיכותם. נעימים באותם מקומות בהם נוגעים, אך נוקשים במקומות אחרים. איכות ההרכבה סבירה מינוס. במרכז הקונסולה בולט מסך מגע גדול ואיכותי, שרק מוסיף לרשימת האבזור המרשימה בתכולתה.
מוטיב המרחב המשיך גם לתא הנוסעים — לא חסר מקום מלפנים או מאחור. גם תא המטען ענק (75%-50% יותר ביחס למתחרים) וקיפול המושבים יוצר מרחב עצום שמאפשר להכניס אופניים בגודל "29 מבלי לפרק דבר.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' טורבו מציע כוח זמין כבר מסל"ד נמוך, ומספק ביצועים טובים. תיבת ההילוכים עובדת טוב, אם כי לפעמים התגובה לקיק-דאון מעט איטית. התפעול הידני, דרך כפתור בראש ידית ההילוכים, לא ממש נוח. צריכת הדלק טובה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
שברולט אקווינוקס 2017 מציע נוחות נסיעה שנעה בין 'בסדר' ל'טעונת שיפור'. הוא מתקשה על שיבושים קטנים, בעיר ומחוץ לה, ומתמודד טוב יותר בכל השאר. מערכת לביטול רעשי נסיעה, פריט יוצא דופן בקטגוריה, מצליחה לבודד היטב את רמת הרעש עד סביבות 120 קמ"ש.
התנהגות הכביש בטוחה וברורה והוא מפתיע לטובה עם זוויות גלגול מתונות ובלמים טובים. אבל ההגה מעורפל וחסר לו מעט דיוק ומשקל. רדיוס הסיבוב גדול ומקשה על תמרון עירוני.
 
-
תמורה למחיר
בצד הזכות הוא מרווח מאוד, שקט למדי, עשיר באבזור ברמת גימור LT, ומציע יחידת הנעה טובה וחסכונית. מצד החובה איכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה, והוא מחסיר מערכות בטיחות מתקדמות. המחיר תחרותי כך שהתמורה טובה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה LS 2.4 ליטר עם כ-150 יחידות.
אחריה גרסת LT 1.5 ליטר טורבו עם כ-60 יחידות.
 
-
מה חדש בשברולט אקווינוקס 2017
דור חדש (שלישי), פלטפורמה חדשה, יחידות כוח חדשות, עוד אבזור. לראשונה מוצע בדגם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, אבל אלה לא מוצעות בישראל.
-
סיכום
שברולט אקווינוקס החדש הוא רכב טוב – גם אם לא מושלם.