שברולט אקווינוקס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט אקווינוקס עלה לישראל בנובמבר 2017 וזכה לעדכון ראשון בנובמבר 2019 כשלדגם נוספו מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות – לראשונה בישראל וכינוי חדש לרמת הגימור הגבוהה. בינואר 2020 הצטרפה רמת גימור שלישית וגבוהה יותר, LTZ.
זו מוסיפה חלון גג פנורמי, פסי גגון כסופים, חישוקי "19 (במקום "17), ריפודי עור, וזיכרונות לתפעול החשמלי של מושב הנהג והמראות (ברמת +LT מוצע תפעול חשמלי בלי אפשרות לתכנות). אין שינוי באבזור שתי רמות הגימור הקימות, LS ו-LT+ שאת תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2017, בתוספת אחת: גם רמת גימור LS כוללת התרעת שכחת ילדים במושב האחורי.
היצע מערכות הבטיחות לא השתנה וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי ועמעום אורות גבוהים אוטומטי. רמת גימור +LT ו-LTZ מוסיפות ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור. בנוסף שלוש רמות הגימור כוללות התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואת מערך Teen driver שמציע אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה.
הדור השלישי לאקוונינוקס מבוסס על פלטפורמת D2XX שמשרתת בין היתר גם את שברולט קרוז (דור שני). ממדיו הם מהגדולים בקטגוריה, ובחרטומו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל', 170 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים והנעה קדמית. זו יחידת כוח דומה לזו שנמצאת במאליבו.
-
עיצוב ונוכחות
הוא נראה כמו שרכב פנאי צריך להיראות: גדול, עם חרטום דומיננטי ומחודד. בזכות אלה הוא זוכה להופעה רבת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב התא מודרני, אולם הצבע האפור שולט בו ופשטות החומרים אינה מוסווית. איכות ההרכבה ואיכות הגימור מקבלות ציון סביר-מינוס, לעומת זאת הנדסת האנוש טובה, ורשימת האבזור ארוכה.
תא הנוסעים של שברולט אקווינוקס 2020 שולף אס בתחום המרחב לנוסעים. מלפנים תמצאו מרווח שופע בכל המדדים ותנוחת ישיבה גבוהה. המושבים מלפנים נוחים ובעלי תמיכה צידית יוצאת דופן. המושב האחורי מרשים עוד יותר ונוח גם כן. נפח ההטענה גדול ב-75%-50% מהמוצע בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' טורבו מספק את הסחורה עם תאוצות בינתיים טובות מאוד. התפעול הידני בתיבת ההילוכים לא נוח. צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים מורגשים מדי בתא הנוסעים בכל תנאי הדרך. הוא לא חובט, אבל לרוב גם לא תתפעלו מנוחות הנסיעה שלו. הוא מציע כסטנדרט מערכת לביטול רעשים בנסיעה, פריט יוצא דופן בקטגוריה, שגם מצליח לבודד היטב את רמת הרעש עד סביבות 120 קמ"ש.
היכולת הדינמית ממש בסדר, וניתן לנהוג איתו בביטחון בכביש מעוקל גם במהירות גבוהה, אבל זה לא הרכב הפונה למי שאוהב נהיגה שכזו. כישורי התמרון שלו אינם מתעלים בגלל קוטר סיבוב לא מבריק.
 
-
תמורה למחיר
שברולט אקווינוקס 2020 הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים המרווחים ביותר. לזכותו עומדים מרווח פנים מעולה, מנוע טוב ומחיר תחרותי. לחובתו נוחות עירונית סבירה-מינוס, רמת גימור בינונית ורדיוס סיבוב לא מוצלח. המחיר עדיין תחרותי והתמורה טובה, אבל יש מתחרים טובים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה LT PLUS 1.5 ליטר טורבו עם כ-1300 יחידות.
-
מה חדש בשברולט אקווינוקס 2020
הוספת רמת גימור LTZ להיצע בישראל.
-
סיכום
קרוסאובר מוצלח שמציע מרחב אדיר לנוסעים ולמטען, ואבזור רב.