שברולט אקווינוקס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט אקווינוקס הגיע לישראל בנובמבר 2017 ולא השתנה בשנתיים הראשונות לחיו בישראל. עדכון ראשון בוצע בנובמבר 2019 כשלדגם נוספו מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות – לראשונה בישראל. במקביל כינוי רמת הגימור הגבוהה עודכן למרות שלא נוספו פריטי נוחות חדשים.
זהו דור שלישי לאקוונינוקס והוא מבוסס על פלטפורמת D2XX שמשרתת בין היתר גם את שברולט קרוז (דור שני). ממדיו הם מהגדולים בקטגוריה, ובחרטומו יחידת כוח דומה לזו שנמצא במאליבו: טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל', 170 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים והנעה קדמית. בחו"ל נמצא מנועים נוספים שלחלקם גם הנעה כפולה.
יש שתי רמות גימור ואת תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2017. החידוש ברמות הגימור נוגע רק להוספת מערכות בטיחות מתקדמות (שהופיעו לראשונה כשהדגם הוצג, אבל מעולם לא בדגם שהגיע לישראל). ברמת גימור LS נמצא בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי ועמעום אורות גבוהים אוטומטי. רמת גימור +LT, שמחליפה את רמת LT, מוסיפה ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור. בזכות חלק מהמערכות האלה, כבר אין צורך בהתקנת מובילאיי.
אבזור בטיחות זה מצטרף למה שהיה קיים כבר קודם, וגם בו נרשם שדרוג. שתי רמות הגימור כללו בעבר את מערך Teen driver שכולל אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה. החידוש שמעתה גם שתי רמות הגימור כוללות התרעת שכחת ילדים במושב האחורי (קודם היה רק ברמת הגימור הבכירה, LT).
-
עיצוב ונוכחות
הגריל עצום ממדים, מכסה המנוע רב קימורים וקו המותניים הגלי מהצד, מעניקים מראה מודרני. בזכות היותו גדול למדי יש לו גם נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
חומרי הדיפון בתא הנוסעים של שברולט אקווינוקס 2019 נעימים באותם מקומות בהם נוגעים, ומנגד נוקשים במקומות אחרים. איכות ההרכבה טעונה שיפור וכך גם איכות הגימור. לעומת זאת, הנדסת האנוש טובה, ורשימת האבזור עשירה מאוד.
המרחב מרשים, הן לפנים והן ליושבים מאחור, והדלתות הגדלות מאפשרות התקנת מושב הבטיחות בקלות. תא המטען גדול מהמקובל ב-75%-50%, נגיש, וגם מציע תפעול חשמלי לדלת.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים לכל צורך, התאוצה סבירה פלוס, ושילוב ההילוכים נעשה באופן נעים. התפעול הידני של תיבת ההילוכים, כפתור בראש ידית ההילוכים, ממש לא נוח. צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
שברולט אקווינוקס 2019 מצליח בספיגת שקעים עמוקים ומציע נוחות טובה בכביש מהיר. אך על שברים קטנים, כאלו הקיימים בעיקר בעיר וסביבותיה, הוא מקפץ יותר, כך שהנוחות בינונית. בזכות מערכת לביטול רעשים בנסיעה, פריט יוצא דופן בקטגוריה, בידוד הרעשים סה"כ מוצלח (עד סביבות 120 קמ"ש).
היכולת הדינמית של רכב הפנאי הזה מספקת כל צורך שפוי (וגם קצת שהוא לא). רדיוס הסיבוב לא טוב ומקשה על התנהלות עירונית.
 
-
תמורה למחיר
אקווינוקס הוא קרוסאובר יעיל ומוצלח. הוא משלב מרחב פנים גדול, תא מטען ענק, תנוחת נהיגה גבוהה, ביצועים המושגים בקלילות ואבזור עשיר. עם הוספת מערכות הבטיחות המתקדמות, גם הגיע לסיומו החיסרון העיקרי בדגם. המחיר עדיין תחרותי והתמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה LT 1.5 ליטר טורבו עם כ-1100 יחידות.
-
מה חדש בשברולט אקווינוקס 2019
הוספת מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות (לראשונה בישראל). והחלפת שם רמת הגימור הגבוהה, ללא שינוי במפרט האבזור. רמת גימור LS כוללת התרעת שכחת ילדים במושב האחורי.
-
סיכום
רכב פנאי טוב, שמציע ביצועים טובים, ומרווח ללא תחרות.