שברולט אקווינוקס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט אקווינוקס עלה לישראל בנובמבר 2017 כשמתיחת הפנים לדגם הגיע לארץ בנובמבר 2019, ובינואר 2020 הצטרפה רמת גימור שלישית וגבוהה יותר, LTZ. בשנה זו לא השתנה בדגם דבר.
זהו דור שלישי לאקוונינוקס. הוא מבוסס על פלטפורמת D2XX שמשרתת בין היתר גם את שברולט קרוז (דור שני). ממדיו הם מהגדולים בקטגוריה, ובחרטומו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל', 170 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים והנעה קדמית.
יש שלוש רמות גימור, LS, LT+ ו-LTZ, שאת פירות תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2020.
-
עיצוב ונוכחות
הממדים גדולים וביחד עם החזית המחודד נוצר מראה גדול ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית, אולם הצבע האפור שולט בו ופשטות החומרים אינה מוסווית. איכות ההרכבה ואיכות הגימור מקבלות ציון סביר-מינוס, לעומת זאת הנדסת האנוש טובה, ורשימת האבזור ארוכה.
המרחב לנוסעים גדול. מלפנים תמצאו מרווח שופע בכל המדדים ותנוחת ישיבה גבוהה. המושבים מלפנים נוחים ובעלי תמיכה צידית יוצאת דופן. המושב האחורי מרשים עוד יותר ונוח גם כן. נפח ההטענה גדול ב-75%-50% מהמוצע בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' טורבו-בנזין, 170 כ"ס, מייצר ביצועים טובים ושומר על קצב נינוח. התפעול הידני בתיבת ההילוכים לא נוח. צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים מורגשים מדי בתא הנוסעים בכל תנאי הדרך. הוא מציע כסטנדרט מערכת לביטול רעשים בנסיעה, פריט יוצא דופן בקטגוריה, שגם מצליח לבודד היטב את רמת הרעש עד סביבות 120 קמ"ש.
היכולת הדינמית ממש בסדר, וניתן לנהוג איתו בביטחון בכביש מעוקל גם במהירות גבוהה, אבל זה לא הרכב הפונה למי שאוהב נהיגה שכזו. רדיוס הסיבוב גדול, וזה מעט מפריע בהתנהלות עירונית צפופה.
 
-
תמורה למחיר
אקווינוקס הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים המרווחים ביותר. בנוסף הוא מציע מנוע טוב ומחיר תחרותי. לחובתו נוחות עירונית סבירה-מינוס, רמת גימור בינונית ורדיוס סיבוב לא מוצלח. המחיר עדיין תחרותי והתמורה טובה, אבל יש מתחרים טובים יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה LT PLUS 1.5 ליטר טורבו עם כ-1200 יחידות.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות לא השתנה וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי ועמעום אורות גבוהים אוטומטי. רמת גימור +LT ו-LTZ מוסיפות ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור. בנוסף שלוש רמות הגימור כוללות התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואת מערך Teen driver שמציע אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה.
-
מה חדש בשברולט אקווינוקס 2021
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
רכב פנאי טוב, שמציע ביצועים טובים, ומרווח ללא תחרות.