שברולט ספארק 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שברולט הציגה את הדור השני של ספארק באמצע 2015 כשהשיווק בישראל החל בינואר 2016. את שנת 2017 ספארק צלחה ללא שינוי כלשהו.
הדור השני מבוסס על פלטפורמת קודמו (גמא 2) כשהוא שומר על ממדים דומים, פרט לנתון הגובה שהצטמק ב-4 ס"מ. במושב האחורי ניתן להושיב כעת שלושה אנשים (שניים בדור הקודם).
לראשונה בישראל ספארק גם מוצעת עם תיבה אוטומטית. זו תיבה אוטומטית רציפה שכוללת תחושה מדורגת של החלפת הילוכים והיא משודכת למנוע החזק בהיצע הדגם, וגם החזק בקטגוריה: בנזין אטמוספרי, 1.4 ל', 98 כ"ס. בנוסף היא מוצעת עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים) ובשילוב למנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.0 ל', שמייצר 74 כ"ס.
הגרסה הידנית מוצעת בשתי רמות אבזור. LS עם מערכת שמע, בלוטות', ותפעול חשמלי לשני חלונות קדמיים. רמת +LT תכלול חישוקים קלים ("14) וגם את מערכת MyLink – פריט לא אופייני לסגמנט שכולל צג מגע מקורי בגודל "7, מצלמה אחורית, דיבורית בלוטות', תפעול מההגה, וממשקי 'אנדרואיד אוטו' ו'אפל קאר'.
הגרסה האוטומטית מוצעת בשלוש רמות גימור: LT עם תפעול חשמלי לארבעת החלונות. LT+ שמקבילה באבזורה לאותה רמה עם תיבה ידנית, ורמת LTZ שמוסיפה חיישני חניה מקוריים, חישוקים קלים גדולים יותר ("15), עוד אבזרים שלא מקובלים לקטגוריה כמו מפתח חכם מלא (כולל כניסה), בקרת שיוט, בקרת אקלים וחיישני אורות.
ספארק לא מיוצרת עם מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, ואלה יצורפו וגם יגיעו לישראל רק אחרי מתיחת הפנים של הדגם ב-2019.
-
עיצוב ונוכחות
לספארק עיצוב הרמוני, נקי ופחות צעיר ושובב ממה שהינו מצפים מרכב בסגמנט הזה. עם זאת, תאורת הלד ליום ובחירה בצבעים עליזים תסייע להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
פרט לרמת הגימור הבסיסית ביותר שמיועדת לציי רכב, שאר רמות האבזור מציעות אבזור רב, שלא אופייני לקטגוריה. המרחב מלפנים ומאחור דומה לקטגוריה וברמת הגימור הבסיסית קשה להשיג תנוחת נהיגה נוחה (כי מושב נהג לא עולה וההגה לא מתכוונן). תא המטען של שברולט ספארק 2017 מעט קטן מהממוצע.
-
מנוע וביצועים
יתרון הסמ"קים של המנוע הגדול בקבוצה מורגש מהרגע הראשון, ולא גובה מחיר בצריכת הדלק שהיא דומה לקטגוריה. תיבת ההילוכים מהססת מעט בזינוק חזק, ומתפקדת מצוין בכל שאר התנאים. מנוע ה-1.0 ל' שקט, מספק ביצועים סבירים, והתפעול הידני של ההילוכים נוח.
-
נוחות והתנהגות
לספארק נוחות נסיעה סבירה במהירות עירונית, וטובה יותר מחוץ לעיר. בידוד רעשי הרוח והמנוע מצוינים, של רעשי הכביש פחות מהמתחרות. ה תנהגות הכביש טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
חטיבת הכוח של שברולט ספארק 2017 היא הנעימה בקטגוריה, האבזור בגרסאות הבכירות עשיר מהמקובל, ותג המחיר תחרותי. התמורה מצוינת.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה LT פלוס 1.4 ליטר עם כ-2000 יחידות.
אחריה גרסת LT פלוס 1.4 ליטר עם כ-150 יחידות.
-
סיכום
ממובילות הקטגוריה.