שברולט ספארק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני והנוכחי נחשף ב-2015 והציג חזות ואיכות נעימות ובוגרות יותר מהדור הקודם. לישראל עלה בינואר 2016, מתיחת הפנים לדגם הגיעה בינואר 2019, ובשנתיים האחרונות משווק הדגם ללא שינויים כלל.
ספארק מבוססת על פלטפורמת קודמתה (גמא 2) ואחרי מתיחת הפנים, משווקת עם מנוע אחד, גדול מהמקובל והחזק בקטגוריה. מנוע 1.4 ל‘, ארבעה צילינדרים, 98 כ“ס שמשודך לתיבה אוטומטית-רציפה שבזכות תחושה מדורגת של החלפת הילוכים מרגישה כאוטומטית “רגילה”. בעבר הוצע הדגם גם עם מנוע 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 74 כ"ס ותיבה ידנית.
יש שתי רמות גימור, '+LT' ו'פרימייר', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2020. ספארק מוצעת עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובנוסף גם עם 10 כריות אוויר – נתון יוצא דופן בקטגוריה. היא לא נבחנה במבחני הריסוק האירופאיים, אבל במבחנים בארה"ב קיבלה את ציון הבטיחות המרבי. אחרי מתיחת הפנים היא מוצעת בארץ עם 5 שנות אחריות.
-
עיצוב ונוכחות
המראה הרמוני ושמרני, ומאוד מסתדר עם קו הדגמים הנוכחי של שברולט. התוצאה סה"כ נאה.
-
תא נוסעים ומטען
כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של שברולט ספארק 2021 יחסית שמרני. איכות החומרים וההרכבה טובים וסבירים ביחס למקובל בסגמנט, יש שפע של אבזור (במיוחד ברמת גימור 'פרימייר'), הנדסת האנוש טובה, והכל ברור ונוח לתפעול.
המרחב מלפנים טוב מאוד ביחס לדגמי סופרמיני, מאחור טוב וסה"כ דומה למוצע בקבוצה. תא המטען צנום בנפחו: 185 ל' בלבד.
 
-
מנוע וביצועים
ספארק הייתה ונותרה מכונית המיני החזקה בישראל בזכות מנוע גדול מהמקובל (1.4 ל', 98 כ"ס), והדבר מורגש בנהיגה מהרגע הראשון. לא זאת בלבד, המנועים של המתחרות נחלשו משמעותית בשנה שעברה כך שהפער שהיה כבר קודם, גדל עוד יותר.
המנוע בספארק פועל באופן נינוח ונטול מאמץ. פעולתה של התיבה הרציפה, חלקה ונעימה, משלימה התנהלות טובה של יחידת הכוח. צריכת הדלק חסכונית עם 16 ק“מ לליטר, וסה"כ דומה למתחרות.
 
-
נוחות והתנהגות
אל היכולות של המנוע מוסיפה שברולט ספארק 2021, נוחות נסיעה טובה ביחס למקובל בקבוצה, ובידוד הרעשים גם הוא טוב מהמקובל בו. כל אלה מסתכמים לכדי נוחות ואיכות נסיעה טובות ביחס למקובל בסגמנט מכוניות המיני. היכולת הדינמית טובה, ומעניקה ביטחון בנהיגה בכבישים מפותלים.
-
תמורה למחיר
למרות גילה, ספארק היא אחת ממכוניות המיני הטובות ביותר, ולא רק בגלל שההיצע בשוק המקומי צומצם בשנים האחרונות. היא חזקה משמעותית מהמתחרות, מציעה נוחות ואיכות נסיעה נאותות ועדיפות, והאבזור ברמת הגימור הגבוהה עשיר. לחובתה בעיקר תא מטען קטן יחסית למתחרות, מפרט בטיחותי פחות מתקדם, ובעיקר תג מחיר שהתייקר משמעותית. התמורה עדיין טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה LT פלוס 1.4 ליטר עם כ-2800 יחידות.
אחריה גרסת פרימייר 1.4 ליטר עם כ-1300 יחידות.
 
-
מה חדש בשברולט ספארק 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
ספארק מעניקה תחושה של מכונית מ“סגמנט אחד למעלה“. זה בא לידי ביטוי בסביבת הנהג, בכוח המנוע ובאיכות הנסיעה.