שברולט ספארק 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ספארק הקודמת היתה גם חלק מתרגיל של יחסי ציבור ששיתף את הקהל בבחירת העיצוב למכונית החדשה. התוצאה היתה נועזת ויוצא דופן, אבל יתר המרכיבים היו חצי אפויים, כמו מנוע לא גמיש, תיבה עם הילוכים שלא חולקה כראוי ותא נוסעים מוזר. הדור הזה והשני, כבר שונה לגמרי בכל תחום וטוב משמעותית. הוא הוצג באמצע 2015 והגיע לישראל בינואר 2016.
היא מבוססת על פלטפורמת קודמתה (גמא 2) ושומרת על ממדים דומים (למשל בסיס הגלגלים צמח ב-1 ס"מ), פרט למימד הגובה שהצטמק ב-4 ס"מ משיקולים אווירודינמיים. אבל ההבדל ביחס לדור הקודם דרמתי, מעיצוב תא הנוסעים, אפשרות ההושבה של שלושה אנשים במושב האחורי (שניים בדור הקודם) ועד העידון והאבזור העשיר.
הבשורה החשובה היא התחלת שיווק ספארק בארץ עם תיבה אוטומטית (שהיתה בדורות הקודמים, אבל לא בדגמים שהגיעו לאירופה או לישראל). זו תיבה אוטומטית רציפה (כמו בדור הקודם), אלה שכעת היא משופרת וכוללת תחושה מדורגת של החלפת הילוכים. התיבה משודכת למנוע החזק בהיצע הדגם: בנזין אטמוספרי, 1.4 ל', 98 כ"ס. זהו גם המנוע החזק ביותר בקטגוריה. בנוסף היא מוצעת גם עם תיבה ידנית (חמישה הילוכים) ובשילוב למנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.0 ל', שמייצר 74 כ"ס.
הגרסה הידנית מוצעת בשתי רמות אבזור. LS עם מערכת שמע, בלוטות', ותפעול חשמלי לשני חלונות קדמיים. רמת +LT כוללת חישוקים קלים ("14) וגם את מערכת MyLink – פריט לא אופייני לסגמנט. לזה צג מגע מקורי בגודל "7, מצלמה אחורית, דיבורית בלוטות', תפעול מההגה, וממשקי 'אנדרואיד אוטו' ו'אפל קאר'.
הגרסה האוטומטית מוצעת בשלוש רמות גימור: LT עם תפעול חשמלי לארבעת החלונות. +LT שמקבילה באבזורה לאותה רמה עם תיבה ידנית, ורמת LTZ שמוסיפה חיישני חניה מקוריים, חישוקים קלים גדולים יותר ("15), עוד אבזרים שלא מקובלים לקטגוריה כמו מפתח חכם מלא (כולל כניסה), בקרת שיוט, בקרת אקלים וחיישני אורות.
ספארק מיוצרת עם מערכות בטיחות מתקדמות מתריעות בלבד, וכיוון שהן לא אקטיביות בחר היבואן להציע את המכונית עם התקנה מקומית של מובילאיי. מערכות אקטיביות יצורפו וגם יגיעו לישראל רק אחרי מתיחת הפנים של הדגם ב-2019.
-
עיצוב ונוכחות
ספארק השילה מעליה את העיצוב הרובוטריקי של הדור הקודם לטובת מראה הרבה יותר הרמוני ושמרני. המכונית הזו לא תמשוך מבטים כמו הדור הראשון, לטוב ולרע.
-
תא נוסעים ומטען
המראה השמרני של שברולט ספארק 2016 ממשיך גם בפנים, והפעם זה לטובה. סביבת הנהג נאה למדי והנגיעות הכסופות במרכז מוסיפות. המרווח הפנימי ממוצע לקטגוריה ויספק ארבעה נוסעים מבוגרים. ברמת הגימור הבסיסית קשה להשיג תנוחת נהיגה נוחה, בשל מושב נהג שלא עולה והעדר כיוון להגה. רמת הגימור הגבוה, הכוללת פריטים לא אופייניים לקטגוריה. תא המטען קטן והגישה אליו לא מהנוחות.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה היא החלק החזק בספארק עם התנהלות נטולת מאמץ ביום-יום וביצועים טובים מהמקובל בקטגוריה כאשר הרכב נדרש לכך. היציאה מהמקום פחות חדה מהצפוי, אך סה"כ תיבת ההילוכים מתפקדת היטב. צריכת הדלק דומה למתחרות. מנוע ה-1.0 ל' הידני, מציע ביצועים סבירים.
-
נוחות והתנהגות
המתלים המרוסנים מצליחים לטפל היטב בשיבושים עירוניים קטנים וגם על במפרים, ופחות על שיבושים חדי שפה (כמו מכסה ביוב). כשעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית. בידוד הרעשים טוב מאוד, מלבד רעשי כביש. התנהגו הכביש טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
מחירי שברולט ספארק 2016 דומים למקובל בסגמנט, כשלספארק יתרון אבזור מהותי ברמות הגימור הגבוהות, ויתרון מוחשי ביחידת הכוח. התמורה בהן מצוינת. מצד שני, ספארק מחסירה גרסה אוטומטית מוזלת, מקבילה לדגמי ה-1.0 ליטר של המתחרות שמככבות במכירות.
-
סיכום
שינוי עצום לעומת הדור הקודם, שמציב אותה בחזית הקטגוריה.