זו השנה האחרונה של שברולט ספארק בישראל. יורשת טרם הוצגה למרות שמועות על מעבר למכונית חשמלית קטנה.
ספארק הזו היא דור שני לדגם ודור רביעי למכונית המיני הקוריאנית. שיווקה בישראל החל בינואר 2016, אז ללא מערכות בטיחות מתקדמות. כשבינואר 2019 החל שיווק הדגם המעודכן, עם תיבה אוטומטית בלבד ומערכות בטיחות מתקדמות באופן תקני. מאז לא השתנה בדגם דבר.
הדגם החדש נשען על רצפת קודמו, אולם בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-1 ס"מ והמרכב מעט נמוך יותר. בעבר הוצע הדגם עם שני מנועים לבחירה, כיום נותר אחד: בנזין אטמוספרי בנפח 1.4 ל' (98 כ"ס) בשידוך לתיבה אוטומטית-רציפה
יש שתי רמות גימור, '+LT' ו'פרימייר', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2020.
עיצוב ונוכחות
המראה הרמוני ושמרני, ומאוד מסתדר עם קו הדגמים הנוכחי של שברולט. התוצאה סה"כ נאה.
תא נוסעים ומטען
כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים בעל מראה שמרני. איכות החומרים טובה מהקובל בסגמנט, יש שפע של אבזור (במיוחד ברמת גימור 'פרימייר'), הנדסת האנוש טובה, והכל ברור ונוח לתפעול.
יש שפע של מקום מלפנים ומאחור וסה"כ דומה למוצע בקבוצה. תא המטען צנום בנפחו: 185 ל' בלבד.
מנוע וביצועים
ספארק הייתה ונותרה מכונית המיני החזקה בישראל בזכות מנוע גדול מהמקובל (1.4 ל', 98 כ"ס), והדבר מורגש בנהיגה מהרגע הראשון. לא זאת בלבד, המנועים של המתחרות נחלשו משמעותית בשנים האחרונות כך שהפער שהיה כבר קודם, גדל עוד יותר.
המנוע בספארק פועל באופן נינוח ונטול מאמץ. פעולתה של התיבה הרציפה, חלקה ונעימה, משלימה התנהלות טובה של יחידת הכוח.
נוחות והתנהגות
שברולט ספארק שקטה יותר ובפער מורגש מהמתחרות. יחד עם שיוט נעים ושקט מתקבלת מכונית נוחה במהירות בינעירונית. בעיר נוחות הנסיעה סבירה. התנהגות הכביש טובה.
תמורה למחיר
היצע דגמי המיני הולך ומתדלדל בישראל, וספארק נותרה עם קלפים חזקים ביד. יש לה מנוע החזק בקטגוריה, אבזור עשיר שעדיין לא מקובל בסגמנט, ואיכות נסיעה מעודנת. לחובתה בעיקר תא מטען קטן יחסית למתחרות ומפרט בטיחות פחות מתקדם. המחיר תחרותי ויש חמש שנות אחריות, כך שהתמורה טובה.
בטיחות
ספארק מוצעת עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובנוסף גם עם 10 כריות אוויר – נתון יוצא דופן בקטגוריה. היא לא נבחנה במבחני הריסוק האירופאיים, אבל במבחנים בארה"ב קיבלה את ציון הבטיחות המרבי.
צריכת דלק
צריכת הדלק חסכונית עם 16 ק“מ לליטר, וסה"כ דומה למתחרות.
מה חדש בשברולט ספארק 2023
אין שינוי בשברולט ספארק בשנת 2023.
סיכום
למרות גילה, ספארק היא אחת ממכוניות המיני הטובות ביותר, ולא רק בגלל שההיצע בשוק המקומי צומצם בשנים האחרונות.
מתקדמים לרכב חדש?זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.
תודה רבה על שיתוף הפעולה, חוות דעתך תעזור לקוני הרכב
חוות הדעת שלך ?
מחזיק ברכב זה? חוות הדעת שלך חשובה מאוד לקוני רכב עתידיים שמתעניינים בקניית רכב זה, את חוות הדעת יש למלא לפי ניסיון אישי בלבד, תודה רבה על שיתוף הפעולה
לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.