סיטרואן C4 קקטוס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן קקטוס התקבל בהתלהבות רבה בארץ ובעולם בזכות העיצוב המקורי ומלא השיק. אולם בשוק הישראלי חובב האוטומט, המחסור בתיבה שמחליפה לבד הילוכים היה מכשול משמעותי. ואכן, פחות מ-600 קקטוסים נמכרו בישראל ב-2016, למרות מחיר אטרקטיבי ביחס למפרט.
ב-2017 הגיע לישראל הקקטוס עם תיבה אוטומטית - ושמר על תמחור תחרותי. התיבה האוטומטית משודכת אך ורק למנוע 1.2 ל' מוגדש (110 כ"ס), כאשר שאר האבזור זהה לגרסה הידנית, מלבד חישוקים גדולים יותר - "17 במקום "16.
רמת האבזור ׳פאן׳, הבסיסית,המזכירה בחלק מהסעיפים את המקובל ברמות הכניסה לסופרמיני: אין חלונות חשמל מאחור (למעשה, אי אפשר להוריד אותם) וגם אין בקרת אקלים. עם זאת, יש לקקטוס מסכי LCD נאים, דיבורית יעילה ובקרת שיוט. רמת גימור גוון אחד (one tone) מציעה "אייר באמפס" (Airbumps, מיגוני הצד מפלסטיק) בצבע הרכב, ומוסיפה גם מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה ומערכת קישוריות חדשה בשם "טאץ'" (touch). האחריות היא לחמש שנים או 120,000 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
לקקטוס מראה יחודי. הצללית נעה בין קומפקטית לפנאי קטן, ובדופן בולטות מאוד כריות הגומי הגדולות בדלתות, שיכולות להגיע בכמה צבעים. אלה נועדו להגן בפני פגיעות חניה, מתחברות לרצועה היקפית (שחורה במקרה שלנו) ויוצרת תחושה מאסיבית - "ג'יפית" אך צבעונית. יחד עם פסי גגון שחורים, חישוקים כהים, וגווני מרכב עזים, הרכב נראה נהדר ומושך המון תשומת לב.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים אווירה מקורית. סביבת הנהג מודרנית ונקייה ומתבססת על שני צגי LCD. איכות החומרים טובה וחלקים גדולים חולקים צבע עם ריפוד המושבים המיוחד שמגיע גם לדלתות. המושבים רחבים כמו במכוניות עבר של סיטרואן, לדלתות ידיות כמו של מזוודה, ולתא הכפפות עיצוב של תיק נסיעות ומבנה שימושי.
אבל המקוריות שמייצרת את תחושת העושר הובילה למספר חוסרים, למשל היעדר פתח אוורור בצד הנוסע שפוגם בפיזור האוויר, בייחוד לאחור (גם כך המיזוג לא מאוד חזק), או העובדה שהחלונות האחוריים אינם נפתחים.
מאחור המרחב טוב, בייחוד לרגליים, והמושב השטוח מקל על הסעת שלושה מאחור. תא המטען בעל נפח מספק אך שפת ההטענה גבוהה.
 
-
מנוע וביצועים
למרות הספק מרבי לא מרשים (110 כ"ס) הקקטוס האוטומטי נע בקצב מספק בהחלט. לצריכת הדלק עוזרת גם מערכת עצור-סע, ולפי נתוני היצרן הגרסה האוטומטית חסכונית במעט מהגרסה הידנית המקבילה.
-
נוחות והתנהגות
למרות המעבר לחישוקי "17 עם צמיגים בחתך מעט נמוך יותר משל הגרסה הידנית, קשה להעיד על הבדלי נוחות בין הגרסאות. וזה טוב – כי הקקטוס הידני הוא רכב נוח, וגם האוטומטי. המתלים אומנם מעט רכים מדי על כביש גלי, ומאפשרים יותר זוויות גלגול מהמקובל היום, אך ברוב המקרים הם יספגו את שיבושי האספלט טוב מהמקובל היום.
גם בידוד רעשי המנוע והכביש טוב, ורק רעשי רוח חודרים לתא במהירות שיוט – וגם הם במידה סבירה. קצת יותר מפריעה לנוחות הנסיעה היא העובדה שהמנוע הזה מייצר לא מעט רעידות בסרק ובזחילות פקקים. יותר מהזכור לנו בגרסה הידנית – כנראה בגלל העומס השונה על המנוע שיוצרת התיבה האוטומטית. אם אתם רגישים לנושא, עשו נסיעת מבחן לפני שאתם מחליטים.
בפיתולים המתלים רכים מדי, הבלמים לא תוכננו לעומס שיוצרת נהיגה דינמית וההגה גם הוא לא לגמרי בעניין.
 
-
תמורה למחיר
סיטרואן קקטוס 2017 אומנם אינו מושלם, אבל נותן תמורה מצוינת לכסף.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה פאן 1.2 ליטר טורבו עם כ-300 יחידות.
-
מה חדש בסיטרואן C4 קקטוס 2017
התחלת שיווק גרסה אוטומטית.
-
סיכום
קשה לחשוב על עוד רכב במידות של סיטרואן קקטוס 2017 שנראה כה אופנתי, מושך כל כך הרבה תשומת לב ועולה כה מעט. יש לו כמה מגרעות בולטות, אבל הוא שופע אופי וייחוד.