סיטרואן C5 איירקרוס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2023 החל שיווק המהדורה המחודשת של C5 איירקרוס בישראל. במסגרת מתיחת הפנים עבר הרכב שינויים במרכיבי העיצוב החיצוני מלפנים ומאחור, וזכה להופעה הדומה לזו של דגמי סיטרואן העכשוויים.
שינויים בוצעו גם בתא הנוסעים – לפי סיטרואן איכות הריפוד והחומרים שופרה, ולסביבת הנהג מבנה שונה. הצג המרכזי – "8, וברמת הגימור הגבוהה כעת "10 – עלה למעלה. 'מושבי הנוחות', המבוססים על מספר שכבות ריפוד ברמות צפיפות והתנגדות שונות, שופרו, וכמקודם יוצעו ברמת הגימור הגבוהה יותר.
שינוי נוסף הוא בהיצע הגרסאות- C5 איירקרוס מוצע כעת גם עם מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, והתיבה כרגיל אוטומטית עם 8 הילוכים.
גרסה זו מצטרפת לגרסת הטורבו-בנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס ולגרסת הטורבו-דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
האופן שבו נעשתה מתיחת הפנים שימר את מרכיבי העיצוב הבסיסיים, אבל הדגם המחודש נאה יותר, אטרקטיבי יותר ומתאים יותר לז'אנר רכבי הפנאי.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינויים משמעותיים יותר: במרכז מתנוסס מסך מולטימדיה חדש בגודל "10, מחליף את קודמו שהיה "8. כדי למקם את המסך החדש והגדול יותר, נעשה שינוי מבני בקונסולה; בניגוד לקודמו, המסך הועלה מעל קו סביבת הנהג ופתחי המיזוג נקבעו נמוך יותר. בורר ההילוכים שונה, כעת במבנה "כפתור". בנוסף, התפעול השתפר והמזגן נשלט חיצונית למסך, לוח המחוונים המוקרן ("12.3) עודכן קלות, והוא עשיר ועתיר מידע.
אבל עיקר תפארתו של האיירקרוס היא המושבים — שלושה מושבים נפרדים מאחור המאפשרים התאמה אישית לכל נוסע - למרות שהמרווח אינו נדיב כצפוי.
המושבים הקדמיים שופרו אף הם והתוצאה נהדרת.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס המחודשת מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ו־24.5 קג"מ, תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה קדמית.
ההספק מספק בנהיגה יום יומית, אבל בנהיגה הררית, היציאה לעקיפה קשה יותר, ונדרש תכנון.
מערכת העצור-והתנע מאוד גסה ומגושמת בנהיגה עירונית, ויחד עם בלמים שקשה למנן בחלקות על סף עצירה, מתקבלת תנועה לא חלקה במהירויות זחילה. מזל שאפשר לכבות את המערכת.
-
נוחות והתנהגות
בנהיגה העניק סיטרואן C5 איירקרוס, כצפוי ממנו, נוחות ואיכות נסיעה גבוהה וחלקה מאוד. הכיול הבסיסי של המתלים, מהיותו מוכוון נוחות, נוטה לצד הרך יותר, ולמרות שהרכב לא נועד להצטיינות דינמית, יש לו יכולת גבוהה.
-
תמורה למחיר
מנוע הדיזל מציע צריכת דלק טובה בהרבה מאשר מנוע הבנזין. פער המחיר ברמת הגימור הגבוהה קטן, ולכן גרסת הבנזין עדיפה (אלא אם כן אתם נוהגים ממש ממש הרבה). ברמת הגימור הבסיסית התמורה טובה בהרבה וטובה לכשעצמה.
-
גרסאות ורמות גימור
C5 איירקרוס מוצע בשתי רמות אבזור: ברמת הגימור 'פיל' , בין השאר: תאורת לד וחישוקי "18 חדשים, מולטימדיה ובקרת אקלים.
ברמת הגימור 'שיין', בנוסף, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, צג "10 וריפוד מהודר יותר.
-
בטיחות
סיטרואן C5 איירקרוס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונמית, תיקון סטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ועוד כסטנדרט.
רמת הגימור 'שיין' מוסיפה מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, עמעום אוטומטי לאורות הדרך, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
מה חדש בסיטרואן C5 איירקרוס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
מתיחת הפנים לא שינתה את האיירקרוס משמעותית, ורק שיפרה אותו; העיצוב חד ומושך יותר, הנוחות — אותה נוחות מעולה, רק שופרה - והחבילה מאובזרת ומושכת מאי פעם.