דאצ'יה סנדרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2024 החל שיווקו בישראל של הדור השלישי של דאצ'יה סנדרו סטפוויי - הסופרמיני פנאי של היצרנית.
הסנדרו, שהושקה ב-2004, משווקת בישראל מאז שנת 2015 (דור שני) במגוון גרסאות - הבולטת מתוכן היא גרסת סטפווי המוגבהת, המובלטת גם באמצעות איפור השטח.
סנדרו החדשה מבוססת על הדור העדכני של הפלטפורמה הקטנה של רנו/ניסאן, CMF-B, ודאצ'יה מבטיחה כי בסיס מודרני זה משפר את קשיחות השלדה וההתנגדות לפיתול, משקלו מופחת, והוא מציע בטיחות פסיבית משופרת, שילוב מערכות בטיחות עדכניות ועוד. מאז שהוצג עבר הדגם מתיחת פנים קלילה ב-2022, ושיפורים נוספים לאורך השנים.
הממדים החיצוניים דומים עד זהים לאלו של הדור היוצא, וכמותו, גם הדגם החדש מוצע בחו"ל בשתי גרסאות — רגילה או סטפווי מוגבהת, שרק היא מיובאת לארץ לעת עתה; לסטפווי מרווח גחון נדיב למדי של 17.4 ס“מ (4.1 ס“מ יותר מאשר ברגילה), המצטרף ל"משטחי החלקה" ממתכת מלפנים ומאחור האמורים לספק מעט הגנה בנסיעת שבילים.
גרסת סטפווי מוסיפה כמובן גם פריטי עיצוב אופייניים לרכבי פנאי, כמו סבכה בעיצוב קשוח יותר, חצאיות צד שחורות, פסי הטענה מתכווננים על הגג וחישוקים ייחודיים.
הגרסה המקומית מוצעת עם מנוע אחד: טורבו-בנזין 1.0 ל' המספק 91 כ"ס ו-14.5 קג"מ. את התפוקה מעבירה לגלגלים הקדמיים תיבת הילוכים רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש של סנדרו נאה משמעותית מקודמו שהיה לו עיצוב תכליתי ופשוט. איפור השטח תורם למראה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג והמבנה שלה קפצו מדרגה ביחס לדור הקודם. הקווים נאים, מסך מולטימדיה ראוי בגודל "8 ואריג המצפה את הדשבורד מקצה לקצה ונמצא גם על ידיות הדלתות הקדמיות. אבל החומרים פשוטים והמבנה חלול.
אין הרבה אבזור, יש מה שצריך ועוד קצת, ואילו הנדסת האנוש אינה מבריקה.
תנוחת הישיבה גבוהה, ומושב הנהג נוח מאוד לאורך זמן. תלונה יחידה נזקפת לקורות הקדמיות שגודלן יכול מעט להפריע לראות בפניות.
מאחור כמו מלפנים יש שפע של מקום לכל כיוון. הספסל עצמו מעט קצר ונמוך, אבל עדיין נוח. קו החלונות נמוך כך שהראות החוצה טובה גם לילדים.
תא המטען סביר לרכב מסוגו (328 ל'), אך סף ההטענה מאוד גבוה והדבר פוגע בשימושיות.
-
מנוע וביצועים
על אף המשקל היחסית קל של 1,193 ק"ג, הביצועים פושרים. עקיפות ידרשו תכנון ובעליות תצטרכו לאמץ את המנוע כדי לשמר קצב סביר.
חסרונות הכוח והביצועים לא יורגשו בעיר, אבל רעד קל בסרק כן יורגש. תיבת ההילוכים הרציפה שיש לה יחסי העברה קבועים פועלת מצוין.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הראשוני של המתלים מעט נוקשה, יש ריצוד מסוים במעבר על שברי אספלט קטנים ובעיר מורגשת קשיחות על פסי האטה. אבל בכל הטווח שבאמצע, סנדרו סטפווי מצליח לסנן מפגעים באופן מוצלח לאורך כל קשת המהירות.
בידוד רעשי המנוע מעל הסביר לרכב בסגמנט הזה, זה של הכביש רק סביר, ובידוד רעשי הרוח לוקה בחסר.
בשבילים מפגין סנדרו סטפווי חוסן מבני ראוי וטוב מזה של רוב דגמי הפנאי הקטנים.
היכולת הדינמית טובה, אך בעומס יאותת הסטפווי מהר מאוד שהוא מעדיף התנהלות נינוחה יותר; ברחובות העיר, מנגד, תהנו מהגה מהיר ורדיוס סיבוב קטן.
יצוין כי פעולת מערכות הבטיחות אינה נעימה; זאת האחראית על תיקון סטייה מנתיב מתערבת באופן בלתי פוסק, ובקרת הערנות ממש מטרידה.
-
תמורה למחיר
סנדרו סטפווי הוא רכב הפנאי הזול בארץ, ומחירו נמוך בכ-6% ממתחרים איכותיים ומבוססים יותר כמו יונדאי וניו, סיאט ארונה וקיה סטוניק. לטעמנו, הם טובים ממנו משמעותית, כך שהתמורה למחיר אינה גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
הסנדרו סטפווי משווקת בגרסה אחת וברמת גימור אחת.
רמת גימור זו, הנקראת 'אקספרשן', כוללת מולטימדיה "8 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, חיישני חנייה אחורים ומצלמת רוורס, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט, תאורת לד מלאה, חישוקי "16 ועוד.
-
בטיחות
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת ערנות נהג, שש כריות אוויר ועוד.
למרות הבסיס המודרני ומערכות הבטיחות המתקדמות, הדגם זכה לציון של 2 כוכבים בלבד במבחן הריסוק של יורו NCAP.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן המאומץ שלנו לא הרשימה עם נתון של 11.6 ק"מ/ל'. ביום רגוע יותר הצריכה שופרה ל-13.9 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
על אף השיפור המשמעותי ביחס לדור הפורש, סנדרו סטפווי עדיין לא עומד ברף המקובל היום.