פיאט 500 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בשנת 2020 חשפה היצרנית האיטלקית דור חדש של פיאט 500. מדובר בדור חדש לגמרי (הקודם הוצג ב-2007) העושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין. 500 החדשה תוצע אך ורק בגרסאות חשמליות ולכן היצרנית מכנה אותה מעתה פיאט 500e.
השיווק בישראל החל ביולי 2021 והמשיך ללא שינוי גם בשנת 2022 וגם בשנת 2023.
הדור החדש גדול מקודמו, אבל הממדים עדיין קטנים עם בסיס גלגלים של 232 ס"מ ותא מטען בנפח של 185 ל'. כבעבר המכונית מוצעת במרכב 3 דלתות עם גג קשיח או גג רך מתקל בסגנון "קופסת סרדינים" בו קורות הצד בגג נשארות קבועות. לראשונה בדגם מוצע מרכב של 3+1 דלתות – כלומר דלת צידית אחת נוספת לטובת גישה נוחה יותר למושבים האחוריים.
500 החשמלית מוצעת כיום עם שתי יחידות הנעה. מנוע 95 כ"ס וסוללת 23.7 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 190 ק"מ בלבד (WLTP) או מנוע המייצר 118 כ"ס וסוללת 42 קוט"ש עם ביצועים טובים במעט וטווח נסיעה גדול בהרבה - 320 ק"מ בין טעינות (WLTP).
יש ארבע רמות גימור ואת פירוט תכולתן אפשר לראות בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
פיאט 500e נראית בדיוק כמו שהייתם מצפים ממנה: מתוקה, חמודה, מאמי וכיוצא באלה. עיצוב הרטרו המתוק שלה לגמרי עובד גם היום.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של 500 החדשה מתקדמת ונאה מאוד למראה. מסך המולטימדיה הגדול (10.25") ברור וחד, לוח המחוונים הדיגיטלי (7") מוסיף לתחושה העדכנית. מעבר לכך יש המון פרטים מעוצבים ברחבי התא עם שלל אזכורים חמודים לדגם.
איכות החומרים טובה למדי, וברמות הגימור הגבוהות ריפודי העור מוסיפים לתחושה הטובה. החומרים מגוונים ועשירים, וכמעט תמיד נעימים למגע. באופן מקובל ככל שיורדים מטה איכות החומרים פחות מרשימה.
המרחב מלפנים טוב ומושב הנהג מוצלח למדי. מאחור צפוף למדי, בכל זאת מדובר במכונית קטנה מאוד. הכניסה לאחור לא נוחה במרכב 3 דלתות.
תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-118 כ"ס מפתיעה בביצועיה הטובים, הן בעיר והן בתאוצות ביניים בכביש בין-עירוני.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בעיר ביחס למכוניות בסגמנט המיני ובכלל. מחוץ לעיר הנוחות פחות מרשימה. גם בתחום בידוד הרעשים התמונה דומה - 500 שקטה באופן מפתיע כל עוד מדובר בהתנהלות עירונית, אולם מחוץ לעיר רמת הרעש עולה באופן משמעותי.
היכולת הדינאמית של 500 נאותה, נוטה לצד הבטוח. הבלמים טובים ואחזור הבלימה הרגנרטיבי ניתן לכיול כך שיאפשר עצירה מלאה.
-
תמורה למחיר
פיאט 500e היא לא מכונית שמודדים במונחים של תמורה למחיר, והיא לא מתנצלת על כך.
-
בטיחות
במפרט: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב. רמת 'לה פרימה' מוסיפה ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית, ומנגנון מרכוז. ארגון EuroNcap פרסם את מבחן הריסוק ב-2021 ובו זכה הדגם החשמלי בארבעה כוכבי בטיחות עם מערכות הבטיחות המתקדמות.
-
טווח נסיעה
לגרסת ה-118 כ"ס טווח נסיעה חשמלי נאה של 320 ק"מ אולם בפועל טווח הנסיעה נמוך בהרבה – לפי מבחן הדרכים שערכנו ניתן לצפות לטווח נסיעה של 220 ק"מ בנסיעה מעורבת. יותר אם תנהגו באופן מתחשב.
-
סיכום
חמודה, חשמלית, איכותית.