פורד פומה - אוטו 

פורד פומה

פורד פומה מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
16.4 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2021

פורד פומה יתרונות וחסרונות

יתרונות התנהגות כביש, עיצוב, תא מטען, אבזור, צריכת דלק
חסרונות נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים מאחור
בשורה התחתונה אחד הכלים האיכותיים, המעוצבים והמהנים בסגמנט

פורד פומה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    פורד פומה הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) שנחשף לראשונה בשנת 2019.

    בעבר השם שימש את פורד עבור מכונית קופה קטנה וספורטיבית שהתבססה על הפיאסטה. כיום, כאמור, לא מדובר במכונית קופה אלא ברכב פנאי אופנתי אך הבסיס דומה — גם פומה החדש מבוסס על פלטפורמת הסופרמיני (פיאסטה) העדכנית של החברה.

    מידותיו של פומה מקובלות בקטגוריה — אורכו עומד על כ-420 ס”מ (תלוי ברמת הגימור), 180.5 ס”מ לרוחב, 155 ס”מ לגובה ובסיס גלגלים שנמתח על פני 259 ס”מ. תא המטען גדול למדי עם 410 ל’. לתא רצפה כפולה (“מגה-בוקס”) בנפח של 46-80 ל’ (עם/בלי גלגל חלופי) המאפשרת הטענת חפצים גבוהים וכוללת אפילו פתח ניקוז לנוזלים.

    המנוע העיקרי איתו משווק פומה הוא מנוע ה’אקובוסט’ של פורד — 1.0 ל’ מוגדש בעל 3 ציל. באירופה מנוע זה מוצע בשלוש רמות הספק — 95 כ”ס, 125 כ”ס ו- 155 כ”ס — ומשודך לתיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית, כאשר הגרסאות הבכירות מוצעות עם אופציה למערכת היברידית מתונה. לישראל מגיעה הפומה עם רמת ההספק האמצעית (125 כ”ס) ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל’) ללא המערך ההיברידי.

    השיווק בישראל החל בפברואר 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    לפומה הופעה מושכת ודינאמית — הקווים זורמים, החזית ייחודית ובעלת נוכחות והפרופורציות טובות. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות אלמנטי עיצוב ספורטיביים שיחד עם צבע בולט הופכים אותו לנאה במיוחד.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג שגרתית בעיצובה. העיצוב שמרני למדי ולוח המחוונים הדיגיטלי ומסך מערכת המולטימדיה הם היחידים שמעוררים מעט את התא.

    תנוחת הנהיגה סבירה והמושבים עצמם מספקים. המרחב מלפנים והראות החוצה (פחות לצדדים) טובים גם הם. ברחבי התא פזורים שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות.

    המושבים מאחור אינם מוצלחים במיוחד והמרחב לנוסעים מצומצם למדי. הראות החוצה עבור ילדים אינה מצטיינת.

    תא המטען גדול מאוד ביחס לסגמנט — 410 ל’ — ומציע רצפה בשני גבהים המוסיפה נפח הטענה רב ומאפשרת הטענת חפצית גבוהים בעמידה.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הטורבו (1.0 ל‘, 125 כ“ס) מספק ביצועים נאותים במרבית תנאי הדרך. במהירויות בין עירוניות או בעקיפות היינו שמחים לקצת יותר מחץ.

    התיבה הרובוטית (דו-מצמדית) מעדיפה עידון על פני זריזות תגובה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה בשל כיול מתלים נוקשה יחסית. שברים ותיקונים חדים עשויים להיות מורגשים במיוחד. ככל שהמהירות עולה, ובעיקר מחוץ לעיר, נוחות הנסיעה משתפרת והפומה מחזיר נקודות עם ריסון טוב של המרכב.

    רעשי הכביש מבודדים באופן סביר, רעשי הרוח נשמעים אך לא מפריעים ורעש המנוע מבודד היטב.

    בפורד הבטיחו שפומה הוא רכב פנאי מהנה לנהיגה — וקיימו: הוא משנה כיוון בזריזות ובבטחון, הזנב משתף פעולה עם הידוקי קו ובכלל מדובר באחד מהכלים המהנים בסגמנט.

  • תמורה למחיר

    מחירו של פומה ממקם אותו בצד היותר יקר של הסגמנט, אך מדובר באחד מהכלים האיכותיים, מעוצבים והמהנים בסגמנט - וזה מצדיק את הפרמיה.

  • גרסאות ורמות גימור

    פורד פומה מוצע בשלוש רמות גימור –טיטניום, ST ליין, ST ליין X - השונות זו מזו לא רק במפרט האבזור, אלא גם בנראות שלהן.

    ל'טיטניום' פריטי עיצוב מהסוג המקובל בדגמי פנאי, כמו חיפויים כהים לגלגלים, ואילו ל-'ST ליין' / 'ST ליין X' פריטים לעיצוב ספורטיבי יותר. אלה כוללים, בין השאר, פגושים שונים, חלקים תחתונים בצבעי המרכב, עיצוב אחר לסבכה, ול-'ST ליין' גם כיול מתלים ספורטיבי יותר. בכל רמות הגימור תאורת לד כמעט מלאה.

    ברמת הגימור 'טיטניום' חישוקי "17, ומולטימדיה עם צג "8. ברמת הגימור 'ST ליין', מושבים ספורטיביים, מחוונים מוקרנים וגלגל הגה ספורטיבי. ברמת הגימור 'ST ליין X' חישוקי "18, גג זכוכית, ריפוד עור משולב, מערכת שמע של B&O, בקרת אקלים ועוד.

    ב'טיטניום' ניתן לקבל מושבים עם שילוב עור בריפוד ועיסוי בקדמיים בתוספת למחיר; ברמת גימור זו וב-'ST ליין' ניתן לקבל גג בצבע שונה (שחור או כסוף) כאופציה בתשלום.

  • בטיחות

    פורד פומה נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג בטיחות של 4 כוכבים עם ציון של 75% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-70% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה מאוד — 14 ק“מ לליטר במבחן דרכים.

  • סיכום

    מעוצב ומהנה לנהיגה.

פורד פומה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורד פומה
פורד פומה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
999
125
החל מ- 1,093 ₪
139,900
999
125
החל מ- 1,156 ₪
147,900
999
125
החל מ- 1,218 ₪
155,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים פורד פומה

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פורד פומה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • יובל כהן

    האוטו שלי

    פורד פומה 1.0 ל' טורבו, אוט', ST-Line X
    מודל: 2025 - 2025

    תאריך: 19.05.2024

    רכב מפתיע לטובה בצורה בלתי רגילה מבחינת רמת גימור, איכות הרכבה, הנאה מנהיגה (מזכיר מכוניות ספורטיביות של לפני עשור כגון גולף , לאון) .איבזור בטיחותי מלא, איבזור פנימי וחיצוני ברמה גבוהה

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

פורד פומה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5