יונדאי באיון 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי באיון הוא גרסה מוגבהת של i20. למעשה הוא המחליף של יונדאי 'i20 קרוס' שלא ממש הצליח להתבלט בישראל. באיון נחשף לראשונה במרץ 2021 כשהשיווק בארץ החל באוגוסט 2022.
ישראל היא אחת המדינות המועטות בהן מוצע הדגם החדש הפונה לשווקים באירופה לצד וניו המיועד בעיקר לצפון אמריקה. כך שבאיון מתמקם בארץ בין שני דגמי פנאי קטנים אחרים: בין וניו לקונה.
באיון חולק רצפה, יחידות כוח ומכלולים עם יונדאי i20 ומיוצר לצידה בתורכיה. בסיס הגלגלים והרוחב זהים לחלוטין, כשהאורך הכללי דומה ורק הגובה שונה כדי ליצור את מראה הפנאי המתבקש.
הוא מוצע בארץ עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים בשתי גרסאות הספק, 100 כ"ס (כמו ב-i20) ו-120 כ"ס שמקבלת גם מערכת היברידית-מתונה (48 וולט). בשני המקרים התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
באיון מוצע בשלוש רמות גימור. גרסת ה-100 כ"ס מוצעת ברמת גימור 'פרמיום' שכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג "8, מחוונים מוקרנים, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים ושמשות כהות. רמת גימור 'פריים' מוסיפה גג בצבע שחור ומפרט בטיחות מועשר (ראו סעיף בטיחות). גרסת ה-120 כ"ס מוצעת ברמת גימור 'סופרים' ולזו גם תאורת לד אחורית.
-
עיצוב ונוכחות
קו פרופיל שונה מזה של i20, ואף שונה מכל דגם אחר של יונדאי מהשנים האחרונות. החלק האחורי נראה מעט כבד, ומעט מיושן כמו דגמי עבר של יונדאי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג זהה לזו שב-i20 עם הופעה פשוטה ונקיה. הדיפונים נוקשים בדומה למוצע בסגמנט. לוח המחוונים מוקרן ומסך המולטימדיה ("8) ממוקם גבוה. התצוגה בו מעט מיושנת אך השליטה בו ברורה וקלה. בכלל, לבאיון הנדסת אנוש טובה. רמת הגימור הגבוהה, עשירה באבזור.
המרחב מלפנים ומאחור טוב מאוד ומהגדולים בקטגוריה.
תא המטען סביר למוצע בקטגוריה כשגרסת ה-100 כ"ס מציעה נפח של 373 ליטר, וגרסת ה-120 כ"ס 334 ליטר.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-100 כ"ס ביצועים טובים בעיר, סבירים מחוץ לעיר. בעומס – עקיפות, עליות ארוכות – הביצועים אינם מתעלים.
לגרסת ה-120 כ"ס (היברידית-מתונה) ביצועים טובים יותר, אך גם לה מחסור מסוים בכוח במצבי עומס גבוה.
לשתי הגרסות מנוע שקט בשיוט אך רועש בעומס ומערך דימום מנוע מורגש מדי בפעולתו. בשתיהן אותה תיבה דו-מצמדית שפועלת בצורה חלקה אך איטית.
 
-
נוחות והתנהגות
הכיול הבסיסי יחסית נוקשה והתוצאה היא נוחות נסיעה בינונית. טלאים ושיבושים קטנים ובינוניים מורגשים מדי במיוחד במהירות עירונית, אבל לא רק שם. הריסון טוב כך שהוא פחות נע מעלה מטה כשעולה המהירות. בידוד הרעשים דומה לקיים בסגמנט כשרק רעשי הכביש נוכחים מהנדרש.
אותה קשיחות בפעולת המתלים עוזרת להשיג יכולת דינמית טובה.
 
-
תמורה למחיר
טווח המחירים יחסית רחב, וסה"כ דומה לזה של המתחרים. גרסת ה-120 כ"ס מאוד מאובזרת אבל גם יחסית יקרה. גרסת ה-100 כ"ס מעניקה תמורה טובה יותר.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד. רמת גימור 'פריים' מוסיפה ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית לאחור.
ארגון הבטיחות יורו NCAP בחן את באיון ב-2021 והעניק למכונית חמישה כוכבי בטיחות.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת ה-120 כ"ס חסכונית במעט, אבל לא בפער גדול.
-
מה חדש ביונדאי באיון 2022
דגם חדש שמחליף את i20 קרוס. באיון חולק רצפה, יחידות כוח ומכלולים עם יונדאי i20 ומיוצר לצידה בתורכיה.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, שלא בולט באף תחום.