יונדאי אינסטר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בתחילת 2024 הציגה יונדאי את האינסטר, רכב פנאי-מיני חשמלי חדש. זוהי למעשה גרסה חשמלית לשיווק גלובלי של יונדאי קאספר, פנאי מיני מונע בנזין המשווק בקוריאה מאז 2021.
האינסטר ישווק בשלב הראשון בשתי גרסאות טווח, רגיל וארוך, ובהמשך צפויה גרסת אינסטר קרוס עם איפור שטח ויכולת פנאי משופרת.
מבחינת ממדים, מדובר ברכב מקטגוריית המיני - אורך של 382.5 ס"מ, רוחב של 161 ס"מ - אך בסיס הגלגלים שייך לקטגוריית הסופרמיני, 258 ס"מ, ויחד עם ממד הגובה הנכבד מבטיח מרווח נדיב בהרבה מהמקובל בסגמנט.
המושב האחורי נע על מסילה באורך של 16 ס"מ, כך שבמצב האחורי ביותר מתקבל נפח תא מטען של 238 ליטר ובמצב הקדמי ביותר מתקבל נפח מכובד של 351 ליטר.
גרסת הבסיס מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 97 כ"ס וסוללה של 42 קוט"ש, שילוב המאפשר טווח נסיעה של עד 300 ק"מ.
גרסת הטווח הארוך מנפקת 115 כ"ס ומשודכת לסוללת 49 קוט"ש, לטווח נסיעה של 355 ק"מ.
טעינה ביתית אפשרית עד 11 קילוואט, וטעינה מהירה עד 120 קילוואט.
בשלב זה טרם ידוע מועד ההגעה לישראל, אך היבואן מקווה שהשיווק יתחיל ברבעון הראשון של 2025.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של אינסטר מכניס אותו לקטגוריית המתוק. מבנה קופסתי רבוע משהו, פרופורציות לא-רגילות בגלל שהרוחב לא רק ממש צר אלא גם זהה לגובה.
-
תא נוסעים ומטען
אותה מתיקות נכנסת גם לתא הנוסעים, ולפחות בחו"ל ניתן לקבל את הרכב עם שלל צבעים בחוץ וגם בפנים שמעשירים את האווירה.
בסביבת הנהג לוח מחוונים וצג מרכזי בגודל "10.25 כל אחד, ושפע כפתורים לחיצים שמסייעים לייצר הנדסת אנוש טובה.
איכות החומרים סבירה ביחס למקובל בסגמנט – ויש מערך תמיכה מלא לסלולרי: תא קטן לאחסון, טעינה אלחוטית וממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים גם כן.
יש ראות טובה החוצה, המושבים הקדמיים נוחים והמרחב ראוי, אם כי הנהג והנוסע יושבים קרוב מדי לדלתות.
ביחס לממדי הרכב, המרחב מאחור מצוין; ממד גובה מכובד המאפשר תנוחת ישיבה זקופה והרצפה השטוחה מוסיפה.
נפח תא המטען נע בין 280 ל-350 ליטרים לפי גובה הרצפה של תא המטען ובהתאם לזווית משענת המושב האחורי. כמקובל בימינו, אין גלגל חלופי.
-
מנוע וביצועים
בהשקה בחו"ל קיבלנו את הגרסה החזקה והמבצעת יותר (115 כ"ס, 10.6 ש') וארוכת הטווח (49 קוט"ש, 355 ק"מ).
במצב הרגיל, התאוצה מהמקום איטית מהצפוי מרכב חשמלי. במצב 'ספורט' היא כבר מיישרת קו עם האופי הישראלי הפחות נינוח.
הביצועים סבירים בלבד גם בהמשך, וצריך להישאר במצב 'ספורט' כדי לקבל תאוצת ביניים ראויה לעקיפה מאתגרת בכביש בין-עירוני.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בהשקה בקוריאה הייתה טובה. כאשר יצאנו את העיר וכבר הצלחנו למצוא שבר כביש ראוי, הוא הורגש בפנים אך הרכב לא נחבט.
בכבישים מהירים איכות הנסיעה ממש הרשימה לטובה, עם בידוד רעשים נדיר בקטגוריה, אולם צריך להמתין למבחן מקומי כדי לתת פסק דין אמיתי בנושא הנוחות וההתנהגות.
-
תמורה למחיר
נצטרך לחכות למחיר מקומי כדי לדעת מה תהיה התמורה.
-
גרסאות ורמות גימור
תא הנוסעים כולל לוח מחוונים מוקרן "10.25 ומסך נוסף למולטימדיה בגודל זהה. גם רשימת האבזור נדיבה מהמקובל בקבוצה וכוללת משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, תאורת אווירה, גג פנורמי, מצלמת 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
עדיין לא ידוע מה מזה יוצע בגרסאות המקומיות.
-
בטיחות
יונדאי אינסטר טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP.
רשימת אבזור הבטיחות ארוכה מהמקובל בקטגוריית המיני וכוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור סטייה מנתיב אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, אור גבוה אוטומטי, מערכת יציאה בטוחה, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, מגביל מהירות חכם משולב בזיהוי תמרורים ועוד. נצטרך לחכות ולראות אילו מהמערכות יוצעו בארץ.
-
טווח נסיעה
התנאים בהשקה הכתיבו קצב נינוח מאוד, שהביא לטווח גדול מזה שתקבלו בתנאים ריאליים. בנהיגה הגענו ל-7.5 ק"מ/קוט"ש, לטווח של כמעט 400 ק"מ. כמובן שבנהיגה רגילה, בטח במבחן דרכים תובעני, הטווח בפועל יהיה קצר יותר - ועדיין זה ממש מרשים.
-
סיכום
ההתרשמות הראשונית בהשקה בחו"ל מיונדאי אינסטר היא כי זהו כנראה הרכב האיכותי ביותר בסגמנט המיני. עם זאת, האינסטר עתיד להיות גם יקר משמעותית מהמקובל בסגמנט.