יונדאי באיון 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יונדאי באיון 2022 הוא רכב פנאי קטן שלישי בהיצע הדגמים של היצרנית הקוריאנית. באיון נחשף לראשונה במרץ 2021 והוא מבוסס על הפלטפורמה של יונדאי i20 הנוכחית.
באיון מזכיר בעיצובו, ולא במעט, את i20 עליה הוא מבוסס אך מציג פרשנות צעירה ומעניינת יותר לעיצוב המוכר. למרות שמדובר ברכב פנאי לבאיון פחות סממני "שטח" מהנהוג בעיצובו, כך למשל אין פסי הטענה בגג וקשתות הגלגלים השחורות דקות.
ממדיו מציבים אותו בין קונה לוניו ובסמיכות ל-i20. אורכו 418 ס"מ, בסיס הגלגלים 258 ס"מ ולתא המטען נפח של 411 ל'.
היצע יחידות ההנעה של יונדאי באיון 2022 מתבסס בארץ על מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל – המוצע בשתי רמות הספק: 100 כ"ס או 120 כ"ס (היברידי-מתון). התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית.
השיווק של יונדאי באיון 2022 בישראל החל בראשית חודש אוגוסט.
-
עיצוב ונוכחות
לבאיון הופעה חיצונית נאה ועדכנית. העיצוב מעוגל ושונה מהמוכר לנו מיונדאי והתוצאה הכללית מוצלחת.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג הופעה פשוטה ונקיה. הדיפונים בצבעי אפור-שחור אינם מזמינים אך יש תאורת אווירה נאה. לוח המחוונים מוקרן ומסך המולטימדיה (8 אינץ') ממוקם גבוה. התצוגה בו מעט מיושנת אך השליטה בו ברורה וקלה. בכלל, לבאיון הנדסת אנוש טובה.
המרחב מלפנים ומאחור טוב מאוד.
תא המטען (373 ל') בעל מבנה שימושי אך יש לשים לב כי בגרסה ההיברידית-מתונה הוא קטן יחסית (334 ל').
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-100 כ"ס ביצועים טובים בעיר, סבירים מחוץ לעיר. בעומס – עקיפות, עליות ארוכות – הביצועים אינם מתעלים.
לגרסת ה-120 כ"ס (היברידית-מתונה) ביצועים טובים יותר, אך גם לה מחסור מסוים בכוח במצבי עומס גבוה.
לשתי הגרסות מנוע שקט בשיוט אך רועש בעומס ומערך דימום מנוע מורגש מדי בפעולתו.
התיבה הדו-מצמדית פועלת בצורה חלקה אך איטית.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הבסיסי נוטה לצד הנוקשה, וזה מביא לנוחות נסיעה בינונית למדי. בעיר טלאים ושיבושים קטני יורגשו מדי, ומחוץ לעיר המצב משתפר במידה. לזכותו ריסון טוב.
בידוד הרעשים כמקובל בקטוגריה, למעט רעשי הכביש המורגשים מדי.
אותו כיול נוקשה מסייע להשיג התנהגות כביש טובה ויכולת גבוהה למדי.
-
תמורה למחיר
באיון מתומחר באופן מקובל לקטגוריה ומציע בהתאם תמורה סבירה ביחס למתחרים.
-
סיכום
עוד רכב פנאי מוצלח של יונדאי.