יונדאי וניו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יונדאי וניו (Venue) הוצג ב-2019, ובמקומות רבים בעולם החליף את יונדאי אקסנט כפתרון תחבורה משפחתי בסיסי. לישראל הגיע ב-2020 ולמעט הוספת רמת גימור חדשה ב-2021, הדגם לא השתנה כלל מהרגע שהגיע.
וניו מבוסס על פלטפורמת הסופרמיני של היצרנית המשמשת גם את יונדאי i20, קיה סלטוס ואחרים. ממדיו צנועים מאלה של יונדאי קונה, כדי ליצור את הבידול המתבקש וכך גם הוא מוצע עם מנועים בסיסיים יותר ועם פחות אבזור.
בישראל הוא משווק עם מנוע אחד: 1.6 ל' אטמוספרי עם 123 כ"ס. התיבה היא אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שמונה הילוכים קבועים.
-
עיצוב ונוכחות
וניו מציע עיצוב רבוע וקשוח, ונראה כרכב פנאי "גדול" שהתכווץ. ההופעה מושכת, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות שמציעות שילובי צבעים וצביעה דו-גונית.
נוחות והתנהגות
לווניו מתלים בכיול רך למדי, וזה אומר שנוחות הנסיעה טובה לרוב. בעיר אין ממש תלונות, גם מחוץ לעיר הוא נוח – אך שם עשוי להופיע מחסור קל בריסון, ומתגלה כי בידוד הרעשים לא מוצלח. המנוע רועש תחת עומס וגם בשיוט מהיר (סביב 2500 סל"ד), וגם רעשי הכביש והרוח נוכחים מהרצוי.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות דינמי. בעומס גבוה הווניו משדר שהוא מעדיף להוריד קצב.
גם בשבילים נוחות הנסיעה טובה, והוא מאפשר קצב נאה ומעניק תחושה חסונה. מערכת בקרת המשיכה יעילה ומוצלחת בתנאי שטח דלי אחיזה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, בעלת עיצוב נקי ואלגנטי, אם כי התחושה פחות מודרנית מדגמי יונדאי אחרים. החומרים נוקשים למדי, אך לא מעניקים תחושה זולה. איכות ההרכבה מצוינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה מהמקובל בתחום ומעניקה תחושה כאילו מדובר ברכב גדול ממה שהוא. מושב הנהג מוצלח למדי במפגש ראשון, אך היה פחות נוח בנסיעה ארוכה.
ביחס לממדי הרכב המרחב מאחור מספק וגם הכניסה נוחה. עם זאת, לא מדובר ברכב מרווח במיוחד, ולנוסע השלישי לא יהיה כל כך נוח.
לתא המטען רצפה כפולה, פתרון מצוין לאחסון המדף הקשיח בעת הצורך, ונפח כולל נאה: 355 ל'.
-
מנוע וביצועים
המנוע אטמוספרי (1.6 ל', 123 כ"ס), מספק את מירב כוחו בסל"ד גבוה, ואז הוא גם רועש. הביצועים עצמם מספקים, גם תחת מאמץ. שיוט נעשה בנינוחות ובסל"ד נמוך תודות לתיבה רציפה – 100 קמ"ש ב-1800 סל"ד.
-
נוחות והתנהגות
לוניו מתלים בכיול רך למדי, וזה אומר שנוחות הנסיעה טובה לרוב. בעיר אין ממש תלונות, גם מחוץ לעיר הוא נוח – אך שם עשוי להופיע מחסור קל הריסון, ומתגלה כי הוא מעט רועש. המנוע נשמע תחת עומס וגם בשיוט מהיר (סביב 2500 סל"ד), וגם רעשי הכביש והרוח נוכחים מהרצוי.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש. בעומס גבוה וניו משדר שהוא מעדיף להוריד קצב.
גם בשביל נוחות הנסיעה טובה, והוא מאפשר קצב גבוה בשבילים כבושים. מערכת בקרת המשיכה יעילה ומוצלחת.
בידוד הרעשים לוקה מעט - המנוע נשמע תחת עומס וגם בשיוט מהיר (סביב 2500 סל"ד), וגם רעשי הכביש והרוח נוכחים מהרצוי.
-
תמורה למחיר
יונדאי וניו, במיוחד ברמות הגימור האמצעיות, מציע תמורה נאה למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
וניו משווק בישראל בגרסה אחת עם מנוע 1.6 ל' אטמוספרי המפיק 123 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה.
גרסה זו מוצעת בארבע רמות גימור, לכולן אבזור בטיחות זהה ועשיר למדי.
רמת 'אינספייר' הבסיסית מציעה חישוקי מתכת עם צלחות פלסטיק בקוטר 15 אינץ‘, מערך מולטימדיה מקורי עם צג מגע בגודל 8 אינץ‘, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת גימור 'אינטנס' מוסיפה בעיקר חישוקים קלים ובקרת שיוט.
רמת 'פרימיום' מוסיפה חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ‘, בקרת אקלים, תאורת לד-יום ושמשות כהות.
רמת ‘סופרים' מוסיפה גג בצבע שונה ושילוב גוונים חיצוני לטובת הופעה מושכת יותר, כמו גם ריפוד מהודר משולב בד ודמוי עור.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, והתרעת ערנות נהג. עם זאת, יש לזכור כי וניו - שאינו מיועד לשוק האירופאי - טרם נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה מינוס - 10.5 ק"מ לליטר במבחן שערכנו.
-
סיכום
אם אתם זקוקים לרכב עירוני בלבד, הוניו הוא בהחלט קנייה ראויה. מעבר לכך הוא פחות מומלץ, בעיקר בגלל רמת הרעש הגבוהה בנסיעה בינעירונית.