יונדאי i40 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי i40 הנוכחית היא המחליפה האירופית של הסונטה המיושנת.
היא הוצגה לראשונה כסטיישן בתערוכת ז'נבה, ולאחר מכן גם בגרסת הסדאן הרלוונטית יותר לשוק הישראלי.
המידות ממוצעות לקטגוריה, עם אורך כללי של 474 ס"מ, רוחב של 181.5 ס"מ, גובה של 147 ס"מ ובסיס גלגלים של 277 ס"מ.
נפח תא המטען עומד על 503 ליטר.
בישראל הציעה יונדאי שתי גרסאות הנעה - אחת בנזין (2.0 ליטר עם 177 כ"ס ו-21.7 קג"מ) והשנייה דיזל (1.7 ליטר עם 136 כ"ס ו-33.7 קג"מ), כאשר בשני המקרים הייתה משודכת תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
במהלך 2014 הופסק שיווק גרסת הדיזל (שהגיעה במרכב סטיישן בלבד), כמו גם גרסת האבזור היוקרתית (Elite) שכללה תוספות חריגות למכוניות מסוגה, עם מערכת חנייה אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב ועוד.
יחד עם זאת, אבזור הבטיחות מרשים למדי עם 9 כריות אוויר וכל מערכות הבקרה האלקטרוניות הנדרשות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מקנה ל-i40 מראה דינאמי ודרוך, ורק בפרופיל היא נראית ארוכה.
 
מי שפגש כבר את בנות הדור החדש של יונדאי יזהה מוצאה מיד.
-
תא נוסעים ומטען
הפנים מיישר קו גם הוא עם מה שראינו כבר באחיות הקטנות.
 
תנוחת הישיבה קצת בעייתית לגבוהים מלפנים כאשר מאחור המרווח מעולה. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים נאים בהחלט ולא חסר כוח, אם כין אין כאן כמובן דחף שופע של מנוע טורבו מודרני.
 
תיבת ההילוכים אינה מהירה אך בסה"כ עובדת היטב עם המנוע. צריכת הדלק אינה מרשימה.
-
נוחות והתנהגות
הנוחות טובה רוב הזמן, אך שיבושים רציניים ינערו קצת את המרכב על יושביו.
 
היעוד האירופאי ייצר צפייה להתנהגות כביש מהנה, אך היא לא.
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום
טובה, אך לא בצמרת הקבוצה.