יונדאי i30CW 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זמן קצר לאחר נחיתת גרסת ההאצ׳בק של ה-i30 בשנת 2012, הושקה בארץ גם גרסת הקרוס-ואגון (i30CW). גרסת הסטיישן זכתה להצלחה גדולה ומפתיעה בישראל בדור הקודם של ה-i30, עם מכירות שנתיות דומות לזו של הגרסה הקומפקטית.
בניגוד לדור הקודם, הפעם נשענת הסטיישן על בסיס גלגלים דומה לזה של ה-i30 הרגילה (265 ס"מ) אך היא ארוכה ב-18 ס"מ מהדגם הרגיל ועם תא מטען גדול יותר (415 ליטר לעומת 380 ליטר).
כצפוי, המכונית הוצעה במפרט דומה למדי לזה של ה-i30 ובמחיר יקר במקצת. רמת הגימור הבסיסית כוללת שבע כריות אוויר, מערכת שמע עם תפעול מההגה, בלוטות', מחשב דרך, משענת יד מרכזית, תאורת לד ועוד.
לקראת 2015 עברה המכונית מתיחת פנים. השינויים החיצוניים מסתכמים בעיקר בחזית מחודשת, ותא הנוסעים נותר ללא שינוי - אך לרשימת האבזור האופציונלי התווספו מערכות עזר לנהיגה כמו מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת חנייה אוטונומית.
מנוע ה-1.6 ל' (GDI, עם 135 כ"ס) נותר גם הוא ללא שינוי, אך אליו תשודך מעתה תיבה דו-מצמדית חדשה (DCT) עם 7 הילוכים. התיבה החדשה מאפשרת שיפור קל בתאוצה, ואחראית לשיפור משמעותי יותר בנתון צריכת הדלק המוצהר. מנוע ה-1.4 ליטר הוחלף במנוע חדש לחלוטין, שאומנם מציג נתוני הספק ומומנט דומים למנוע הקודם (100 כ"ס וכ-14 קג"מ בשניהם), אך אמור להיות גמיש יותר מזה היוצא. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בלבד (6 הילוכים).
הדגם המחודש הגיע לישראל באוקטובר 2015.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הבסיסי של יונדאי 2015 i30CW נאה מאוד והארכת הזנב לא מצליחה לקלקל אותו.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את הרושם החיובי, התא מעוצב באופן נאה ובעל שילובי צבעים מצוינים של בהיר וכהה (יש גם תא שחור לגמרי, שנראה פחות טוב, והשינוי הוא בהתאם לצבע החיצוני). איכות החומרים טובה ברוב המקרים, והקוקפיט ככלל הוא מקום שנעים להיות בו. מלפנים המרווח טוב אבל תנוחת הנהיגה לא אידיאלית.
הפעם לא מתחו אנשי יונדאי את בסיס הגלגלים, אולם עדיין יש מספיק מקום לרגליים מאחור. מאחור מתגלה תא מטען עם נפח נדיב של, קל להטענה ובעל מבנה רחב ושימושי – בדיוק הסיבה שבגללה קונים סטיישן. קיפול המושבים אומנם קשה לביצוע מכיוון תא המטען, אך הם מתקפלים למשטח שטוח ומדופן פלסטיק עמיד.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.6 ליטר מספקת ביצועים זמינים וזריזים מבלי להעניק תחושה מאומצת, אולם התיבה כפולת המצמד החדשה אינה מבריקה. ביום–יום היא פחות מוצלחת מאשר התיבה המוחלפת; מעט פחות נעימה בפקקים ובתמרונים עדינים, ומגיבה לאט למדי לדרישה לקיקדאון.
היתרון הוא בצריכת דלק נמוכה מבעבר, בשיעור של כ-15% במבחן שלנו.
 
-
נוחות והתנהגות
הניתוח הפלסטי לישבן משפיע על חלוקת המשקל, ומכאן גם בדרך כלל על ההתנהגות. אולם ה-CW הפגינה את אותה התנהגות נטועה של הדגם הרגיל, כשרק תחת לחץ כבד איבדו הצמיגים הקדמיים את אחיזתם והרחיבו את הקו. במפתיע נוחות הנסיעה בגרסת הסטיישן הייתה טובה יותר מהזכור לנו מההאצ'בק, ולא רעה בפני עצמה. זו עדיין לא המכונית הנוחה ביותר על שיבושים חדים, אבל המתלים עושים את עבודתם בשקט מופתי, ועושים בדרך כלל עבודה סבירה בספיגת שינויי גובה באספלט. רעשי הכביש בולטים, אך רעשי המנוע מבודדים היטב (ובאופן מוזר – טוב יותר מבהאצ'בק).
-
תמורה למחיר
מרכב הסטיישן מציע לא רק שימושיות עדיפה ותא מטען גדול, אלא גם נוחות משופרת לעומת גרסת האצ'בק. המחיר אומנם לא שונה משאר המתחרות, אך האבזור הנדיב והאיכות הכוללת מספקים תמורה מכובדת.
-
מה חדש ביונדאי i30CW 2015
מתיחת פנים שנחתה בארץ בסוף 2015, הכוללת מנוע 1.4 ליטר חדש, ותיבה דו מצמדית חדשה במנוע ה-1.6 ליטר.
-
סיכום
יונדאי i30CW 2015 איבד משהו ממראה ורוח "רכב הפנאי" של הדור הקודם, אבל מציע תא מטען שימושי ונוחות עדיפה משל ההאצ'בק במחיר זהה למעשה. כך שאם נפח הטענה מעניין אתכם, זו אחת המשפחתיות הטובות בשוק.