יונדאי i35 2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2010 הציגה יונדאי את הדור החמישי במספר של האלנטרה, או בשמה המקומי - i35.
מידות המכונית תפחו בכל מימד ובסיס הגלגלים של 270 ס"מ – מציב אותה בקצה העליון של הקבוצה.
מנוע ה-1.6 ליטר מציע הספק גבוה מהמקובל לנפח: 132 כ"ס ו-16.1 קג"מ ב-4,850 סל"ד.
תיבה אוט' בעלת שישה הילוכים משלימה את מפרט ההנעה.
יונדאי החלה לשים דגש על עיצוב והקו שמכונה "פיסול זורם" מבשיל כאן לטעמנו למראה נאה ביותר. קווי העיצוב הפנימי מושכים את העין, וכוללים פרטים נאים רבים מהקונסולה ועד חישורי ההגה.
יונדאי i35 לא ממציאה את הגלגל, אבל היא בהחלט מיישרת קו עם מובילות הקבוצה ואולי אף יותר מכך.
-
עיצוב ונוכחות
ה-i35 אולי לא תמצא חן בעיני כולם, אולם היא בפירוש לא אפרורית ו"שקופה".
החרטום עם סבכת האקסגון בולט למרחוק, והפרופרציות המעניינות – שיוצרות במבט מאחור מראה של מכונית קופה – מביאות לשינוי גדול לעומת מה שהכרנו במכוניות יונדאי עד עתה.
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים ממשיך את הקו החיצוני והעיצוב בהחלט נאה.
איכות החומרים טובה ברובה אך עדיין תמצאו חלקי פלסטיק חלולים וקשים.
המרווח טוב באופן כללי מלבד מרווח הראש מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח החדשה נעימה, שקטה וזורמת יותר.
השילוב לתיבת ההילוכים מצוין והביצועים בהחלט טובים. אך אל תצפו מה-i35 להיות תזזיתית או חורכת אספלט.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה, במהירות נמוכה קיימת רגישות לשיבושים קטנים, במהירות בין עירונית חסר ריסון מרכב.
מנגד, התנהגות הכביש מפתיעה לטובה עם היגוי שמקבל משקל נכון בפניות.
 
-
תמורה למחיר
מצוינת. המחיר נשאר בטווח המוכר, ואין ספק שהתמורה גדלה, התמונה אומנם אינה מושלמת (נוחות), אך מתי היא כן?
 
-
סיכום
אחת המכוניות הטובות בקטגוריה.