קיה EV6 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה EV6 הוא רכב פנאי כל חשמלי חדש בהיצע היצרנית, והוא נחשף לראשונה במרץ 2021. ה-EV6 הוא הרכב הראשון של קיה להשתמש בפלטפורמה החשמלית הייעודית של קבוצת יונדאי (E-GMP) המאפשרת גמישות גבוהה בתכנון הרכב. כך למשל, למרות שהוא מוגדר בפי קיה כרכב פנאי קומפקטי הוא בעל בסיס גלגלים של 290 ס"מ, כ-20 ס"מ יותר מהמקובל בסגמנט.
עיצובו של EV6 שונה מהקו המוכר של היצרנית, ודגמי קיה העתידיים צפויים לצעוד בעקבותיו,
היצע יחידות ההנעה והסוללות בעולם מתחיל עם סוללת 58 קוט"ש, הנעה אחורית או כפולה בהספק 170 כ"ס או 235 כ"ס בהתאמה.
בנוסף ישנה סוללת 77.4 קוט"ש עם הנעה אחורית או כפולה בהספק 229 כ"ס או 325 כ"ס בהתאמה, ואלה הגרסאות המגיעות לישראל.
המערך החשמלי הוא 800 וולט וזה מאפשר ל-EV6 טעינה סופר מהירה בקצב של עד 350 ק"ו, המתורגם לטעינה מ-10% ועד 80% ב-18 דקות בלבד.
בראש ההיצע ישנה גרסת ה-GT: זו מצוידת בסוללה הגדולה, הנעה כפולה משני מנועים המפיקים יחד 585 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד. בשלב זה לא ברור אם היא תגיע לישראל
בשנת 2022 קיה EV6 זכה בתואר מכונית השנה באירופה.
בשנת 2023 הוא אף זכה בתואר 'אוטו השנה 2023' מטעם מגזין 'אוטו'.
השיווק של קיה EV6 2023 בישראל החל ממש בסוף חודש דצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
לקיה EV6 עיצוב מיוחד מאוד – מלפנים הוא שגרתי, אך מבט מן הצד או מאחור יחשוף קימורים נאים ומופע המשלב בין ספורט לפנאי באופן מוצלח ומקורי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, בעלת עיצוב נקי ומודרני למדי ובולטת במיוחד הקונסולה המרכזית הנאה ומול הנהג ישנם שני מסכים גדולים ואיכותיים.
הכניסה לפנים ולאחור פחות נוחה בגלל קו גג נמוך, גם המושבים אינם מוצלחים במיוחד אך המרחב לנהג ולנוסעים נדיב ביותר.
הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת – אין חיבור אלחוטי לנייד, משענת היד לא ניתנת לכוונון, תנוחת הנהיגה אינה אידיאלית, תאי האחסון קטנים ולא נגישים.
תא המטען גדול (520 ל') ושימושי מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת הכניסה הנעה אחורית ו-228 כ"ס ואלה מספקים ביצועים נאותים ליום יום עם מספיק כוח לעקיפות ושמירה על מהירות גבוהה גם בעליות ארוכות.
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה (325 כ"ס) מציעה ביצועים מצוינים ממש במהירויות נמוכות-בינוניות, במיוחד במצב ספורט הנמרץ. במהירויות גבוהות הקצב דועך, אך עדיין מדובר במכונית מהירה.
 
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הנוקשה, וזה מוביל לנוחות נסיעה בינונית ופחות מכך בעיר – כתלות באיכות האספלט ורמת השיבושים. מחוץ לעיר הנוחות נאותה וריסון המרכב טוב.
בידוד הרעשים מוצלח מאוד בעיר, אולם כבר במהירות שיוט לא גבוהה יש יותר מדי רעשי רוח וכביש שחודרים לתא.
התנהגות הכביש טובה מאוד, וגרסת ההנעה הכפולה מעבירה את הכוח לקרקע ביעילות ובמקביל מאפשרת החלקות מהנות. עם זאת, מדובר במכונית כבדה וזה מורגש.
 
-
תמורה למחיר
המחיר של קיה EV6 גבוה משל מרבית המתחרים העממיים וקרוב לזה של כמה רכבים ממותגי היוקרה.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה EV6 2023 החדש משווק בישראל בשתי גרסאות – הנעה אחורית עם 229 כ"ס, 528 ק"מ או כפולה עם 325 כ"ס, 484 ק"מ – לשתיהן סוללת 77.4 קוט"ש עם טעינה מהירה עד 350 ק"ו.
רמת 'פרימיום' (הנעה אחורית) הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, צג מרכזי "12.3, לוח מחוונים מוקרנים "12.3, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד משולב עור ועוד.
'פרימיום טופ' מוסיפה בעיקר גג שמש.
רמת 'GT-ליין' (הנעה כפולה) מוסיפה לא מעט באבזור: חניה אוטומטית, פריטי עיצוב ספורטיביים, תאורה אדפטיבית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולשני המושבים הקדמיים (מאווררים), חימום מושבים מאחור, ריפוד עור הפוך ועוד.
 
-
בטיחות
קיה EV6 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וזכתה בדירוג של חמישה כוכבי בטיחות בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים 90%. בנוסף, 86% בהגנה על ילדים ו-64% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת תאונה בצומת ועוד.
 
-
טווח נסיעה
במבחני הדרכים המאומצים שלנו גרסת ההנעה האחורית הציגה טווח של כ-370 ק"מ וגרסת ההנעה הכפולה כ-325 ק"מ.
עם זאת, בנהיגה רגועה יותר המדמה תנאי אמת שתי הגרסאות הציגו צריכה של מעל 5 ק"מ לקוט"ש המביאה לכ-400 ק"מ בפועל.
 
-
מה חדש בקיה EV6 2024
באוקטובר 2023 החל שיווק רמת גימור 'פרימיום', רמת כניסה חדשה לדגם. מחירה נמוך בכ-7% מזה של של הגרסה הזולה ביותר עד כה.
-
סיכום
מרשים מאוד, יקר.