קיה פורטה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית השניה של 2016 התווספה להיצע הפורטה גם גרסת דיזל במחיר שמתחרה במשפחתיות הבנזין. עד אז שווקה כאן רק גרסת הבנזין של הפורטה, ואולם עם מנוע הדיזל החדש של קיה התאפשר ציון ירוק טוב ועימו מחיר תחרותי. המנוע, שהינו זהה לזה שמוצע בסיד, מייצר 136 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. הביצועים טובים למדי עם מהירות מרבית של 196 קמ"ש והאצה למאה ב-10.8 ש'.
קיה פורטה 2017 דיזל תוצע בארץ רק ברמת LX, שתכלול מערכת שמע עם בלוטות' ושליטה מההגה, מיזוג עם פיצול לאחור ותאורת לד ליום. המכונית תפנה בעיקר לציי רכב ושווקים מוסדיים, כמו גם למוניות. לקוחות פרטיים שיקנו את הפורטה דיזל יקבלו 3 שנות אחריות בלבד ולא 7, כפי שנהוג ברוב הדגמים הפרטיים של קיה.
במקביל, החל היבואן בשיווק גרסאות הבנזין המחודשות, שיגיעו בשתי רמות גימור, LX ו-EX המהודרת יותר, ללא הבדל באבזור לעומת העבר. מדובר בשינוי קוסמטי בלבד להופעה החיצונית (יחידות תאורה, שבכה וכו'), ולכן אין שינוי גם במחיר.
-
עיצוב ונוכחות
קיה פורטה 2017 דיזל מוצעת רק ברמת האבזור הבסיסית, LX, שמצוידת בכיסויי פלסטיק פשוטים לגלגלים ונראית כמו רכב ליסינג ממוצע. פה ושם יש אלמנטים נאים, ותאורת הלד המעודכנת תורמת גם היא, אבל הרושם הכללי הוא יותר "גדולה" מאשר "יפה".
-
תא נוסעים ומטען
הקוריאנים מספרים על שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים, אבל הרושם הוא שלא הרבה השתנה.
איכות החומרים לא אחידה, עם שילוב בין חומר רך ונעים לפלסטיק פשוט. המרחב מלפנים טוב בכל המדדים, ומאחור תמצאו מרווח ברכיים טוב אך מרווח ראש בינוני. תצוין לחיוב יציאת מיזוג ליושבים מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו-דיזל מונעת על ידי מנוע בנפח 1.6 ל' המספק 136 כ"ס. אבל כמו בכל מנוע דיזל טוב, הנתון המעניין הוא המומנט, וזה עומד כאן על לא פחות מ-30.6 קג"מ. זהו נתון גבוה מהמקובל, ונאה בפני עצמו. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 היל' (בניגוד לפלנטרית, עם 6 היל', בבנזין).
ביציאה מהמקום יש השהייה קלה עד שמגיע גל המומנט, ומאותו רגע הפורטה זזה בקלות, אפילו בזריזות. תיבת ההילוכים עובדת טוב מאוד, מלבד נטיה לטפס מהר מדי בהילוכים, מה שלפעמים מוריד את המנוע לסל"ד נמוך מדי.
את היתרון העיקרי של יחידת הכוח תרגישו בארנק. בשיוט נינוח קיבלנו ממוצע של 21.7 ק"מ/ל', ובימי המבחן התקבל ממוצע נאה מאוד של 16.2 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
בכל הקשור לנוחות נסיעה הפורטה טובה למדי. בעיר היא מעבירה קצת מהשיבושים הקטנים והבורות, אבל כמעט אף פעם לא מתרסקת על פניהם או חובטת בנוסעים. מחוץ לעיר היא פחות טובה על שיבושים גדולים וישנם רעשי כביש מורגשים מדי בשיוט.
בפיתולים הפורטה מציעה התנהגות צפויה ובטוחה, עם נטיה מקובלת לתת-היגוי הדרגתי. נסו ליהנות איתה בכביש מפותל, ותגלו צמיגים שנמרחים בעומס והגה בעל משקל מלאכותי. הורידו מעט את הקצב, לכזה שעדיין מהיר אבל לא מאוד, והכל יסתדר.
 
-
תמורה למחיר
עם פער מחיר של אחוזים בודדים בין גרסת הדיזל לגרסת הבנזין, אין ספק שהפורטה דיזל היא העדיפה מבין השתיים, גם אם אתם לא נוסעים יותר מהממוצע. לא רק בגלל צריכת הדלק העדיפה, אלא גם בזכות הכוח הזמין. אבל היינו שמחים לראות אותה מוצעת גם בגרסת ה-EX המאובזרת, ועם אחריות ארוכה כמו לבנזין.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.6 ליטר עם כ-200 יחידות.
אחריה גרסת LX 1.6 ליטר דיזל עם כ-300 יחידות.
-
מה חדש בקיה פורטה 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
משפחתית טובה, אך היא מתחילה להראות את גילה.