קיה פורטה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 זכתה הפורטה לעדכון המקובל של אמצע החיים, שהגיעה לישראל בחודש יולי של אותה שנה. כמקובל במתיחות פנים טיפלה קיה במראה החיצוני, והפורטה המחודשת זוכה לחזית מובחנת ובולטת יותר. סבכת "אף הטיגריס" גדלה לממדי ענק, וכמוה גם יחידות התאורה הוחלפו בחדשות וגדולות יותר. גם הפגושים ויחידות התאורה מאחור עודכנו.
בתא הנוסעים קיה מדווחת על חומרים חדשים וישנם גם שינויי עיצוב קלים דוגמת דיפון חדש בעל מבנה מדורג בדשבורד שלפני הנוסע, גימור דמוי קרבון לפתחי המיזוג והתאמת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל "7, שכמקובל היום תומכת בהתממשקות מול מערכות ההפעלה של גוגל ואפל.
קיה פורטה 2016 המחודשת תצויד בחו״ל בשלל מערכות בטיחות אופציונליות דוגמת התרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור, מערכת לניטור שטחים מתים, שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית ועוד - אך אלו לא הוצעו בארץ.
-
עיצוב ונוכחות
השינויים במתיחת הפנים מעניקים לפורטה מראה מודרני ובולט יותר, ודמיון מסוים לדור החדש של קיה אופטימה.
-
תא נוסעים ומטען
הקוריאנים מספרים על שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים, אבל הרושם הוא שלא הרבה השתנה.
איכות החומרים לא אחידה, עם שילוב בין חומר רך ונעים לפלסטיק פשוט. המרחב מלפנים טוב בכל המדדים, ומאחור תמצאו מרווח ברכיים טוב אך מרווח ראש בינוני. תצוין לחיוב יציאת מיזוג ליושבים מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבנזין של קיה פורטה 2016 מנוע 1.6 ליטר המייצר 130 כ"ס, אשר מספק ביצועים טובים למי שלא מפחד להעלות אותו לסל"ד גבוה. התיבה האוטומטית בעלת 6 הילוכים, ופועלת מצוין. צריכת הדלק טובה.
גרסת הטורבו-דיזל מונעת על ידי מנוע בנפח 1.6 ל' המספק 136 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ביציאה מהמקום יש השהייה קלה עד שמגיע גל המומנט, ומאותו רגע הפורטה מאיצה בזריזות. תיבת ההילוכים כפולת המצמד עובדת טוב מאוד רוב הזמן. ממוצע צריכת הסולר עמד על 16.2 ק"מ/ל'. נאה מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
לפורטה יכולת טובה בפיתולים והתנהגות מאוזנת וצפויה. ההגה הקל קצת פחות מבריק ומעניק תחושה מלאכותית ומנותקת.
נוחות הנסיעה טובה, בייחוד מחוץ לעיר, שם היא מתמודדת לא רע עם שיבושים קטנים ופעולת המתלים מרגישה פרוגרסיבית. עם זאת, רעשי הכביש נוכחים מדי וכך גם והרוח ופוגמים בּאיכות הנסיעה.
 
-
תמורה למחיר
עם פער מחיר של אחוזים בודדים בין גרסת הדיזל לגרסת הבנזין, אין ספק שהפורטה דיזל היא העדיפה מבין השתיים. אולם גרסת הבנזין מציעה אחריות ארוכה יותר ורמת אבזור גבוהה יותר. כך או כך, שתיהן מציעות תמורה טובה למחיר, אך סובלות מהיעדר אבזור בטיחות מתקדם.
-
מה חדש בקיה פורטה 2016
לצד נחיתת הגרסה מתוחת הפנים ביולי 2016, החלה הפורטה להיות משווקת גם עם מנוע דיזל 1.6 ליטר ותיבה רובוטית דו-מצמדית 7 היל'.
-
סיכום
קיה פורטה מגיעה להתמודדות בשוק המשפחתיות עם נתוני פתיחה טובים (מרחב פנימי טוב, תא מטען גדול) אבל לא מצטיינים (התנהגות כביש פושרת, אבזור בינוני). אבל יחידת הדיזל המוצלחת שלה, עם שילוב מרשים בין ביצועים, חסכון ופעולה נעימה, הופכת אותה לתחרותית מאוד.