קיה פורטה 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כשהחל שיווקה של הפורטה בישראל בסוף 2009, הייתה המכונית השחקנית העיקרית במהפך הגדול שחוללה קיה בשוק הישראלי והכניסה את המותג הקוריאני כשווה בין שווים לפלח השוק החשוב בארץ.
במרץ 2013 הושק בישראל הדור השני של הפורטה, אשר גדלה באופן מאוד מהותי לעומת קודמתה. מנוע ה-1.6 ליטר בחרטומה מוכר מהאחות לבית יונדאי, ה-i35, מייצר 130 כ"ס ו-16 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
קיה פורטה 2013 מוצעת בשתי רמות גימור כשכבר בזו הבסיסית היא כוללת בקרת שיוט ומערכת שמע עם בלוטות' ושליטה מההגה. גרסת ה-EX המצוידת יותר מוצעת עם חישוקים קלים, בקרת אקלים מפוצלת (עם פתחי מיזוג מאחור) ותאורת יום מסוג לד.
-
עיצוב ונוכחות
בזריזות מרשימה הפך העיצוב ממגרעת לנשק חשוב עבור קיה. ואחד הצעדים הגדולים לעומת הפורטה היוצאת הוא המראה המושך של המכונית. החזית לובשת כמובן את 'לוע הנמר' הקוריאני, אלא שכאן היא קמורה ומשתלבת היטב בחרטום הקצר. הפורטה ארוכה ורחבה מבעבר אך גם נמוכה יותר, מה שיוצר פרופורציות דינאמיות יותר ומראה נקי.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה בתא הנוסעים מאוד נעימה, גם אם העיצוב אינו פורץ דרך. מבחינת איכות החומרים, נמצא לא מעט חלקים עם פלסטיק קשיח ומספר מתגים (איתות, מגבים) הנראים מיושנים.
תנוחת הנהיגה טובה למדי לנמוכים אך לגבוהים קו הגג עלול להסתיר. מאחור המושב מעט נמוך ויש בו מרחב טוב לרגליים, אך המרווח לראש אינו נדיב. תא המטען מציע נפח טוב אך אין לו פתיחה חיצונית.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר מייצר 130 כ"ס ומומנט של 16.1 קג"מ. כל זה משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. זו יחידת כוח נעימה, וזורמת למדי. היא רושמת נתוני תאוצה נאים (11.9 שניות ל-100 קמ"ש) ומעניקה תחושה טובה בייחוד למי שלא יתבייש ללחוץ על המצערת. המנוע אוהב לחיות בסל"ד גבוה, שם הוא מעט רועש. התיבה עובדת היטב ומזכירה לנו מדוע אנחנו עדיין מעדיפים אוטומטיות מסורתיות על פני כפולות מצמד. בתנאים מגוונים צריכת הדלק נעה סביב 13.5 ק"מ לליטר. בהחלט נאה.
-
נוחות והתנהגות
קו השיפור של קיה ממשיך גם להתנהגות כאשר לפורטה יכולת טובה בפיתולים והתנהגות מאוזנת וברורה. לכך מצטרף ריסון נכון של תנודות השלדה, ותגובות נכונות להרפיות מהמצערת. ההגה הקל קצת פחות מבריק ומעניק תחושה מלאכותית ומנותקת.
נראה שהפורטה מעט נוחה מאחותה לבית יונדאי, בייחוד מחוץ לעיר, שם היא מתמודדת לא רע עם שיבושים קטנים ופעולת המתלים מרגישה פרוגרסיבית. רעשי הכביש היו מעט נוכחים מדי וכך גם והרוח.
 
-
תמורה למחיר
בקיה כבר לא מתהדרים במחיר זול מהמתחרים. עם זאת, התמורה בכל הגרסאות טובה, וגם גרסת הבסיס המאובזרת למדי. האחריות הארוכה מוסיפה ראש שקט למשוואה.
-
מה חדש בקיה פורטה 2013
תחילת שיווק הדור השני של הפורטה בארץ במרץ 2013.
-
סיכום
הדור הקודם למשפחתית של קיה היה אפרורי מדי; קיה פורטה 2013 מוסיפה לתפריט את כוח המשיכה החזותי. היא נראית מיוחדת, וגם נעימה מבפנים, היא מציעה מפרט נכון לשוק, 7 שנות אחריות, ורמת אבזור נאותה אפילו בגרסה הבסיסית.