קיה נירו פלוס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם נירו פלוס קיה עשתה צעד כפול ולא שגרתי. פיצלה את הדגם. הדור הראשון של נירו משווק בישראל מ-2016, ומאז היה מהדגמים המצליחים ביותר כאן. בסוף 2021 הציגה קיה דור שני לנירו וכמה חודשים אח"כ את נירו פלוס.
אפשר לראות בנירו פלוס מתיחת פנים שניה לדור הראשון של נירו. ובניגוד למקובל במתיחות פנים, קיה ערכה שינויים גם במרכב והם בהחלט משמעותיים. לנירו פלוס מבנה חדש לקורה האחורית (C), הרכב הוגבה ב-9 ס"מ ל-164 ס"מ והוארך מאחור ב-3 ס"מ ל-438.5 ס"מ. התוצאה היא מראה שונה לגמרי.
במסגרת השינויים, ל'פלוס' שבכה חדשה ועדכנית בעיצובה, ויחידות התאורה חודשו. בסביבת הנהג מולטימדיה חדשה הכוללת קישוריות סלולרית (שלא היו בעבר) וצג "10.2 גדול מקודמו ("8) המציג גם יישומים כמו וויז.
אין שינוי ביחידות הכוח ואותן שלוש יחידות כוח, שהיו בעבר מוצעות גם כעת (הגרסה ההיברידית לא הייתה זמינה בתקופה האחרונה, וחוזרה כעת). הגרסה ההיברידית והגרסה ההיברידית פלאג אין מציעות את אותה יחידת כוח שמשלבת מנוע בנזין אטמוספרי שמייצר 105 כ"ס ומנוע חשמלי, את אותה תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים ובשתיהן ההנעה היא קדמית. בגרסה ההיברידית המנוע החשמלי מייצר 43.5 כ"ס ובגרסת הפלאג אין 60.5 כ"ס. בשתי הגרסאות התפוקה המשולבת זהה: 141 כ"ס. לגרסת הפלאג-אין סוללה גדולה יותר (8.9 קוט"ש במקום 1.56 קוט"ש), יכולת טעינה משקע, ואפשרת נסיעה על חשמל לטווח של עד 49 ק"מ (WLTP).
הגרסה החשמלית מציעה 204 כ"ס, וסוללה של 64 קוט"ש, שמקנה לו טווח מוצהר של 427 ק"מ, ואפשרות לטעינה מהירה של 100 ק"ו.
הגרסה ההיברידית נמכרת ברמת גימור GX, הגרסה ההיברידית-נטענת ברמת גימור LX ו-EX והגרסה החשמלית ברמה הגבוהה ביותר EX.
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שכחת ילדים.
-
עיצוב ונוכחות
עד כה נראה נירו מעט קטן ואנמי, כעת, במהדורה החדשה הוא גדול ובולט יותר, אולי מדי. התוצאה מעט מגושמת ופחות נאה.
-
תא נוסעים ומטען
עיקרי השינוי בתא הנוסעים נוגעים למולטימדיה החדשה עם מסך "10.2 לעומת "8 בעבר. המערכת עולה באיטיות והיו מספר ניתוקים בחיבור עם קארפליי, בייחוד בקווי. המראה הכללי לא עדכני במיוחד, אבל איכות החומרים טובה, גם הנדסת האנוש.
המרחב מלפנים נאה, תנוחת הנהיגה גבוהה משל משפחתית אך נמוכה משל רכב פנאי כמו ספורטאז'. המושב עצמו נוח. בנירו המקורי לא הייתה בעיית מרחב מאחור ונירו פלוס כאמור גדול יותר. הגבהת הגג גם שיפרה את נוחות הכניסה והיציאה.
נפח תא המטען סביר בגובה המושב (367 ל'), גדול מאוד אם מסירים את הכיסוי להטענה עד הגג שהוגבה. בגרסה החשמלית התא גדול יותר (397 ליטר).
 
-
מנוע וביצועים
רק גרסת הפלאג אין נבחנה ולה ביצועים טובים במהירויות נמוכות כל עוד הסוללה טעונה, קצת פחות בכאלה תלת-ספרתיות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בנירו פלוס טובה מאשר בנירו. בעיר, הוא מתמודד היטב הן עם שיבושים קטנים והן עם גדולים, גם במהירות איטית. מחוץ לעיר, רצף של שיבושים וחיבורי כביש יכולים להיות מורגשים מדי, אך ברוב תנאי הנסיעה הנוחות טובה. בידוד רעשי הכביש והרוח חסר. נוחות הנסיעה בשבילים סבירה.
 
היכולת הדינמית טובה.
 
-
תמורה למחיר
קיה נירו פלוס התייקר ביחס לנירו, אבל זו התייקרות גורפת בכל השוק. נירו פלוס מביא בעיקר מרחב פנים משופר מאחור, גם נפח הטענה כולל גדול יותר. בגרסתו ההיברידית-נטענת הוא יכול להעניק טווח נסיעה על חשמל בלבד שהוא כמעט זהה לממוצע הנסועה היומי בישראל. התמורה טובה.
-
בטיחות
נירו פלוס לא נבחן במבחני ריסוק, אבל לנירו 5 כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP מ-2016.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 17 ק"מ/ל'.
-
טווח נסיעה
יתרונה של גרסה זו הוא ביכולת הנסיעה על חשמל בלבד לטווח ראלי של בין 45-50 ק"מ.
-
מה חדש בקיה נירו פלוס 2022
מתיחת פנים שניה לנירו. החלפת שם הדגם מנירו לנירו פלוס. שינויי מרכב ומבנה חדש בחלק האחורי של הרכב והגבהה מהותית של הרכב.
-
סיכום
אם כבר בחרתם בנירו פלוס, לכו על הגרסה ההיברידית נטענת, בתנאי שיש לכם עמדת טעינה זמינה.