קיה נירו פלוס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה נירו המקורי שווק בישראל מ-2016, ובסוף 2021 זכה לדור שני כל-חדש. חודשים ספורים לאחר מכן הציגה החברה מתיחת פנים לדור הקודם, שזכה לשינויים גם במרכב ולכינוי "נירו פלוס"; לדגם החדש-ישן מבנה שונה לקורה האחורית - הוא הוגבה ב-9 ס"מ והוארך מאחור ב-3 ס"מ - לטובת שיפור מרחב המחייה לנוסעים.
במסגרת השינויים, קיבל 'פלוס' גם סבכה עדכנית בעיצובה ויחידות התאורה חודשו. בסביבת הנהג מולטימדיה משופרת הכוללת קישוריות סלולרית (שלא הייתה בעבר) וצג "10.2 גדול מקודמו ("8) המציג גם יישומים כמו וייז.
אין שינוי ביחידות הכוח, ואותן שלוש יחידות כוח שהוצעו בדור הראשון של הנירו מוצעות גם כעת; הגרסה ההיברידית והגרסה ההיברידית-נטענת מציעות את אותה יחידת כוח שמשלבת מנוע בנזין אטמוספרי ומנוע חשמלי, את אותה תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים ובשתיהן ההנעה היא קדמית. בשתי הגרסאות התפוקה המשולבת זהה: 141 כ"ס, לגרסה הנטענת סוללה גדולה יותר (8.9 קוט"ש במקום 1.56 קוט"ש), יכולת טעינה משקע, ואפשרת נסיעה על חשמל לטווח של עד 49 ק"מ.
הגרסה החשמלית המלאה מציעה 204 כ"ס וסוללה של 64 קוט"ש, שמקנה לו טווח מוצהר של 427 ק"מ, ואפשרות לטעינה מהירה של 100 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
קיה נירו פלוס גדול ובולט יותר מהנירו הישן עליו הוא מבוסס, אולי מדי. התוצאה קצת מגושמת ופחות נאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מבוסס על זה של נירו המקורי מ-2016 וגילו ניכר. עיקרי השינוי בלוס נוגעים למולטימדיה החדשה עם מסך "10.2 לעומת "8 בעבר. המראה הכללי לא עדכני במיוחד, אבל איכות החומרים טובה, גם הנדסת האנוש.
המרחב מלפנים נאה, תנוחת הנהיגה גבוהה משל משפחתית אך נמוכה משל רכב פנאי כמו ספורטאז'. המושב עצמו נוח.
המרחב מאחור נדיב והגבהת הגג שיפרה את נוחות הכניסה והיציאה.
נפח תא המטען סביר בתצורה הרגילה (367 ל'), אך הופך גדול מאוד אם מסירים את הכיסוי הנגלל ומטעינים עד הגג. בגרסה החשמלית התא גדול יותר (397 ליטר).
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית נטענת ביצועים טובים במהירויות נמוכות כל עוד הסוללה טעונה, קצת פחות במהירויות תלת-ספרתיות.
למנוע אופי פעולה רועש ומעט מחוספס וגם התיבה אינה מעודנת במיוחד.
הגרסה החשמלית (204 כ"ס) כבר מייצרת ביצועים טובים מאוד בכל קנה מידה ובמצב 'ספורט' התגובות חדות במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בנירו פלוס טובה למדי. בעיר הוא מתמודד היטב עם מפגעים, אולם מחוץ לעיר רצף של שיבושים עלולים להיות מורגשים מדי. בידוד רעשי הכביש והרוח לוקה בחסר.
היכולת הדינמית מספקת, אבל הגרסה החשמלית מתקשה להוריד את הכוח לכביש בפניות הדוקות.
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
הגרסה ההיברידית נמכרת ברמת גימור GX, גרסת הפלאג-אין ברמת גימור LX ו-EX, והגרסה החשמלית ברמת EX בלבד.
רמת גימור 'GX' (היברידי) כוללת חישוקי 17 אינץ', מסך מולטימדיה מעודכן (10.25 אינץ'), ריפוד משולב עור-בד, כוונון חשמלי למושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
רמת גימור 'EX' דומה ל-'GX' למעט היעדר כוונון חשמלי למושבים.
גרסת הפלאג-אין מוצעת גם ברמת גימור 'LX' המיועדת לציי רכב והיא דלה באבזור (אין חיישני חניה, מושבי בד ועוד).
-
בטיחות
קיה נירו פלוס טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
לכל הגרסאות מערך בטיחותי הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שכחת ילדים ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ צריכת הדלק של גרסת הפלאג-אין עמדה על 14.3 ק"מ לליטר בממוצע וכ-17 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של הגרסה החשמלית במבחן הדרכים שלנו, שהיה רגוע מהרגיל, עמד על כ-380 ק"מ.
הגרסה ההיברידית-נטענת מציעה טווח נסיעה מוצהר של 49 ק"מ – ובמבחן הדרכים שלנו השגנו כ-42 ק"מ. נאה.
-
מה חדש בקיה נירו פלוס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי שימושי למשפחה החסכונית - אך העובדה שמדובר ברכב שתכנונו הבסיסי מ-2016 בהחלט ניכרת.