קיה פרו-סיד 2017 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הפרו-סיד היא גרסת 3 דלתות לסיד המשפחתית.
ההבדל העיקרי הטמון בין השתיים הוא העיצוב החיצוני - ומדובר בהבדל משמעותי, כזה שבהחלט הופך את עניין העיצוב לצד החזק של הפרו-סיד.
המרכב הנמוך יותר, בשילוב קו המותניים הגבוה, יוצרים פרופיל קרבי ומאוד-מושך - כשלכך תורמות גם נגיעות עיצוביות מלפנים ומאחור.
בסופו של דבר, הקשר המשפחתי ברור, אבל ההופעה של הפרו-סיד מאוד מושכת. מכל שאר הבחינות, מדובר (כמעט) באותה הסיד, לטוב (תא נוסעים מעוצב ואיכותי, כולל נגיעות יוקרתיות-ספורטיביות גם כאן) ולרע (נוחות נסיעה, במיוחד עם הצמיגים נמוכי-החתך).
בניגוד לדור הקודם ששווק בישראל עם מנוע 2.0 ל', הדור השני של הפרו-סיד עושה שימוש באותה יחידת הנעה של הדגם המשפחתי - 1.6 ל', עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל') - המנפקת ביצועים סבירים, אך כלל לא ספורטיביים.
-
עיצוב ונוכחות
מהרגע שהתייצבה הפרו-סיד אצלנו, היא לא הפסיקה לעורר אינטראקציה עם הקהל – ובצדק.
 
לפרו-סיד מראה חיצוני מאוד מושך.
-
תא נוסעים ומטען
האווירה בתא הנוסעים שונה מבדגם הרגיל, עם תחושה יוקרתית יותר, עם דוושות אלומיניום ופלסטיקה מהודרת יותר.
 
גם מאחור התחושה טובה – אנם יש קצת פחות מרחב לראש ולרגליים כמובן, אבל עדיין המרחב מספק.
 
הכניסה לאחור נוחה יחסית, אבל חבל שהמושב אינו חוזר למקומו בפעולה אחת.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה (1.6 ל', תיבה רובוטית דו-מצמדית 6 היל') מגיעה היישר מהסיד המשפחתית - ובהתאמה, גם הביצועים וצריכת הדלק (13-14 ק"מ לליטר במבחן) דומים לשל הדגם הרגיל.
 
מדובר ביחידת הנעה שגרתית למדי שתספיק לכל שימוש סביר - אבל ממש לא ספורטיבית, לא באופי ולא בביצועים.
-
נוחות והתנהגות
בהשראת העיצוב הספורטיבי, כיול המתלים של הפרו-סיד הפך מוצק ומרוסן יותר מהדגם הרגיל.
 
אז כן, התנהגות הכביש קצת יותר שובבה, אבל עדיין אין כאן ריגושים.
 
מנגד, השילוב של כיול מתלים קשיח יחד עם הצמיגים נמוכי החתך פוגם בנוחות הנסיעה.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרותיה (אופל אסטרה GTC, יונדאי ולוסטר, רנו מגאן קופה) הסיד נהנית מתחושה בוגרת ואיכותית, כמעט יוקרתית.
 
המחיר גבוה קצת יותר - אבל גם מקבלים כאן חבילה מוצלחת יותר.
-
סיכום
רכב סטייליסטי ואופנתי, עם ניחוח יוקרתי.